WERK Gak-arts

2008-04-30 21:49:07

Hallo Allemaal,
Even het volgende ik heb van de week een schrijven van het gak gehad. Met de
medeling dat ik in het vervolg een arts krijg en niet degene meer waar ik
mee overhoop heb gelegen.
Dus dat is weer een positief bericht.
En hoe de uitspraak is omtrent mijn bezwaarschrift weet ik nog niet, zal een
der deze dagen wel bericht krijgen.
groetjes Ruud,
de pitbull van apeldoorn.

Re:[whiplash-nl] MEDISCH paingone

2008-04-30 12:22:41

Ha Ramona,
Ik heb er een, maar ik moet eerlijk zeggen dat het bar weinig doet tegen
whiplash pijnen.
Eigenlijk merk ik met of zonder pen, geen verschil.
Waar het bij mij wel goed tegen werkt is anders soort pijnen, zoals buikpijn
(menstruatie pijn ed) en pijn bij kneuzingen. Binnen een minuut is de pijn
dan zeker voor de helft afgenomen.
Ik heb 'm ook aangeschaft speciaal voor de whiplash, maar nee..daar gebruik
ik 'm helemaal niet meer voor.
Liefs, Imelda

WERK aansprakelijk gesteld door werkgever 2

2008-04-30 06:15:58

Halo allemaal,
Even een vervolg op mijn verhaal eerder deze week over het aansprakelijk
stellen van de schade die mijn werkgever schijnt te lijden.
Wij hebben contact opgenomen met onze verzekeringsagent, die zei dat ik door
mijn werkgever schriftelijk aansprakelijk moest worden gesteld. Door de
telefoon, wat hij gedaan had, is niet genoeg. Maar er werd aangeraden om dit
niet tegen mijn werkgever te zeggen, hij moet dit zelf maar uitzoeken.
Er werd ook gezegd dat ze toch gaan proberen om de tegenpartij aansprakelijk
te stellen. Ik ben achter op een andere auto gereden, die mij afsneed en
direct vol op de rem ging staan, waardoor ik er bovenop reed.
Helaas zal dit wel moeilijk worden, want het ongeluk is in Frankrijk gebeurd
en de tegenpartij is dan ook een Fransman. Maar goed, dat gaat de
verzekering allemaal uitzoeken.
Daarna hebben we contact opgenomen met de vakbond, volgens hun kan ik niet
door mijn werkgever aansprakelijk gesteld worden. Nu blijkt dat mijn
werkgever zichzelf hiertegen had moeten verzekeren en dit waarschijnlijk
niet gedaan heeft. Daarom zal hij proberen om mij aansprakelijk te stellen.
Zij gaan dit verder uitzoeken. Dus dat is even afwachten.
Ik ben er vandaag ook achter gekomen wat mijn werkgever bedoelde met:
"schade die zowel hij als ik eraan zou hebben".
Ik ben niet via mijn werk verzekerd tegen ziekte, terwijl ik daar wel vanuit
ben gegaan. Maar dat koste hem teveel geld. Ik ben nog nooit ziek geweest in
die tijd dat ik daar werk, vandaar dat ik daar niet eerder achter gekomen
ben. Hij heeft hier trouwens ook nooit wat over gezegd. Dus ik krijg nu ruim
400 gulden minder per maand uitbetaald. Hier kwam ik achter toen ik net een
bankafschrift kreeg. Ik moet zelf maar uitzoeken waar ik die 400 gulden op
kan verhalen en als dat niet lukt pech voor mij vind hij.
John gaat straks mijn sleutels inleveren en probeert dan het laatste
loonafschrift van hem mee te krijgen, zodat ook dit naar de verzekering en
de bond opgestuurd kan worden.
Verder is het nu afwachten hoe dit afgaat lopen.
Een ding staat nu wel voor mij vast, zodra ik weer aan het werk kan, krijgt
hij direct een ontslagbrief van me. Ik dacht dat we goed met elkaar
omgingen, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Wel raar hoor als je daar na
bijna 4 jaar achter komt.
Groetjes Arienne

TEGENPARTIJ schade afwikkeling (heel lang verhaal)

2008-04-30 05:01:17

Hallo allemaal,
Vanmorgen ontving ik een brief van mijn letselschade advocaat. Zij had
gisteren (16 november) een overleg gehad met de advocaat van de tegenpartij
terzake mijn dossier eventueel af te ronden. Ik zal jullie wat passages
hiervan laten weten en dan mijn commentaar eronder zetten:
""Er werd gesproken over de mogelijkheid van een neurologische expertise.
Mw. van Gaelen (advocaat tegenpartij) deelde mij mede dat haar medisch
adviseur geen neurologische maar een psyschiatrische expertise adviseert,
aangezien er volgens hem geen neurologische afwijkingen zijn. Hierover hoeft
eigenlijk alleen een beslissing genomen te worden als we ook een expertise
nodig vinden. Mevrouw van Gaelen geeft er de voorkeur aan uw dossier met een
zogeheten 'lump sum' af te sluiten. Als dat lukt, is een expertise inderdaad
overbodig.""
Mijn commentaar:
Geen neurologische maar een psychiatrische expertise: Waarom in godsnaam en
hoe kan deze man zien dat er bij mij geen neurologische afwijkingen zijn,
maar waarschijnlijk psychiatrische. Ik heb nimmer een woord met deze man
gewisseld, hem nooit gesproken en zelfs nooit gezien. Ik weet zelfs zijn
naam niet.
volgende passage:
""Duidelijk is, dat er behalve de ongevalsgerelateerde klachten ook sprake
is van andere klachten (b.v. syndroom van Tietze en linkerenkelklachten)""
Mijn commentaar:
Het syndroom van Tietze heb ik jarenlang geleden (nog ver voor het ongeluk)
ooit eens kort last van gehad, maar dit is al jaren en jaren over. De
klachten in de linkerenkel zijn bovendien direkt na het ongeluk
ontstaan.!!!!!!!!!!!!!
Volgende passage:
""Uiteraard vervolge mw. van Gaelen met een afwikkelingsvoorstel, als volgt
opgebouwd:
huishoudelijke hulp vanaf datum ongeval 3,5 uur per week, na nu nog 10 jaar
doorgerekend. Voor de toekomst een bedrag van fl. 12.500,-- Zij gaat niet
uit van de 7 uur die ik in de schadestaat opgenomen had, omdat zij ervan
uitgaat dat in de situatie zonder ongeval gezinsleden (uw man b.v.) sowieso
wel zouden hebben geholpen.""
Mijn commentaar:
Is dit belachelijk of niet? Zij gaat totaal voorbij aan het voorstel van
mijn eigen advocate en vind 3,5 uur wel genoeg!!
Volgende passage:
""Voor materiele schade t/m heden komt zijn dan op een bedrag van fl.
27.500,--.""
""Er blijft dan nog over een uit te keren bedrag van fl. 50.000,--. Mw. van
Gaelen is bereid dit bedrag als slotbetaling ter beschikking te stellen
(excl. buitengerechtelijke kosten.)""
Mijn commentaar:
En voor de rest van mijn leven dan, kan ik nooit niks meer claimen, als ik
verdere gevolgen en/of onkosten heb inzake de whiplash. Ik vind het gewoon
een totale aanfluiting.
Volgende passsage:
""Ik ben van mening dat dit in principe een bespreekbaar voorstel is. Wel
heb ik een kanttekening geplaatst bij de duur van de huishoudelijke hulp.""
Mijn commentaar:
Ik vind het in het geheel geen bespreekbaar voorstel, of ben ik nu weer
eigenwijs???
Volgende passage:
""Als ik globaal uitreken wat uw verlies verdienvermogen is wanneer u naar
80 o/o gaat, kom ik op zo'n fl. 700,-- per maand.""
""Of dit allemaal redelijk is, zal moeten worden bezien aan de hand van
medische gegevens. Gaarne verneem ik wat u van het voorstel vind""
Mijn commentaar:
Het gaat mij veel te veel aan verlies verdienvermogen kosten om met zo'n
luttel bedrag genoegen te moeten gaan nemen. Ik wil gewoon, dat ik voor de
rest al mijn kosten inzake bovenstaande door kan blijven claimen.
Sorry, dat het zo'n lang verhaal is, maar toch wilde ik het jullie even
laten weten. Ik ben gewoon hartstikke boos nu en ik moet eerlijk zeggen ook
wel op mijn letselschade-advocate, want er is eigenlijk weer geen ene donder
uit dit overleg naar voren gekomen en ik denk er heel erg, maar dan ook heel
erg hard over om maar eens naar een andere advocaat uit te zien en dan de
zaak maar weer een stukje opnieuw opstarten, want dit kost mij veel te veel
energie en ik word en nu na 4 1/2 doodmoe van en ben het spoegzat, want
buiten een paar voorschotten is er nog nooit wat echt uit voortgekomen. Ik
heb het eigenlijk wel gehad met haar, dus weten jullie nog een goede
letselschade-advocaat, laat het me dan svp even weten.
Veel liefs en groetjes van Tilly.

Re: [whiplash-nl] MEDISCH verloop expertise

2008-04-29 17:51:20

Hoi Cor,
Ik tik er even tussendoor.
Nou dat is wel lang Cor. Ik kan me voorstellen dat je er doodmoe van was en
dan moest je erna ook nog naar die andere man. Pfff
In elk geval hoop ik met jou dat die neuroloog je serieus neemt, m.n. met
het oog op je verhaal hieronder over de orthopeet..
Ik stem VOOR! Het is toch om moedeloos van te worden he.
Kun je die mensen niet een rapport van je specialisten laten overleggen?
Je zou zo iemand moeten kunnen vastbinden om ze te dwingen de bevindingen
van je specialisten te lezen.
Ja Cor, dat denk ik ook vaak, al is het maar voor 1 weekje,maar dat ze dat
dan tevoren niet weten dat t maar voor 1 week is.
Even hun hele leven op zn kop zetten met alle klachten erbij!
Geeft niks dat het lang is als je het maar lekker kwijt bent. Dat lucht toch
op!
Hetzelfde Cor enhopelijk kun je je woede dan n beetje van je afzetten!
Sterkte verder, groetjes Leontien.

Re: [whiplash-nl] MEDISCH revalidatie lidia.

2008-04-29 14:58:44

Hoi Lidia,
Ben blij dat je het zelf nog steeds als positief ervaart. Trek ajb wel
op tijd aan de bel als je denkt dat het te zwaar is/wordt. Je kan dan
beter weer een stapje terug doen dan , dan dat je jezelf overbelast.
liefs van Ramona
Alvast sterkte toegewenst voor je 3e week!

MEDISCH paingone

2008-04-29 03:50:00

Hallo lieve mede whippies,
ik las gisteren het volgende artikel in het huis-aan-huiskrantje
"
Paingone is een uiterst veilige en handzame pen om acute en chronische
pijn overal te behandelen. Recent onderzoek laat zien dat Paingone zeer
geschikt is bij tenniselleboog, muishand, rsi-klachten, WHIPLASH, rug-
en spierpijn, hoofdpijn en migraine. Overtuig uzelf en bel voor een
gratis informatie-set ..bla bla bla ...
"
Aangezien deze 'pen' fl 97,50 kost en dat best prijzig is, vraag ik me
af of iemand van jullie ervaringen hiermee heeft. Zo ja, dan zou ik deze
graag van jullie vernemen. Mocht het namelijk niks helpen dat bespaar ik
mezelf deze miskoop.
Alvast bedankt voor jullie reacties en alvast een fijn weekend
toegewenst,
liefs van Ramona

PERSOONLIJK -uit de lucht.

2008-04-29 02:08:51

Beste allemaal.
Vandaag had ik Ria van Baar aan de foon.
Zij wil nog naar div. mensen reageren die reageerden op haar mail : even
bijpraten(lang). Maar ze heeft nu een virus in haar pc, en dat wordt na het
weekend pas verholpen. Omdat zij ook support is voor mail, vond ze het fijn
als ik een berichtje op de lijst zou zetten dat zij uit de lucht is
voorlopig.
Want zij vind het erg vervelend dat zij niet kan mailen, mar zij vindt het
nog vervelender als whippies op antwoord wachten van haar en niet weten
waarom zij geen antwoord geeft. Want Ria antwoord bij voorkeur snel , zeker
als whippies steun nodig hebben.
Bij deze dan een berichtje namens Ria.
Zij kan dus ook evt e-cards die jullie verstuurd hebben voor haar verjaardag
( 17-11) niet binnen halen en erop reageren.
( ) __( ) Groetjes, Esther.
/ \
| @ @ |
\ * /
--o00o------o00o----

TEGENPARTIJ schadefonds voor verkeersslachtoffers

2008-04-29 00:04:13

"Verkeersslachtoffer krijgt vaak niets."
MAASTRICHT - Steeds meer
verkeersslachtoffers krijgen geen
uitkering van de verzekering omdat ze niet
kunnen aantonen dat ze een ongeval niet
aan zichzelf hebben te wijten. Dat komt
door het toenemend aantal daders dat na
een ongeval doorrijdt.
Dat zegt prof. ir. J. de Kroes, voorzitter van
de Vereniging van Verkeersslachtoffers
(VVS). De vereniging houdt deze
weekwisseling haar vijfde nationale
herdenkingsdag in Maastricht.
"Als de bestuurder na een aanrijding is
doorgereden, zit het verkeersslachtoffer vaak
met het probleem dat hij niet kan bewijzen dat
een ander het ongeval heeft veroorzaakt.
Zeker als er geen getuigen zijn", aldus
De Kroes.
"Het schadefonds keert dan niets uit. Bij de
VVS kloppen steeds meer mensen aan die
iets dergelijks is overkomen."
Verzekeringsmaatschappijen hebben er volgens
De Kroes belang bij zo weinig mogelijk uit te
keren en redeneren al gauw in het nadeel van
het slachtoffer. De vereniging adviseert dan
een letselschadeadvocaat in de arm te
nemen. "Maar dan wel één, die alleen voor
slachtoffers en niet ook voor
verzekeringsmaatschappijen werkt", aldus
De Kroes.
De VVS is opgericht met het doel
verkeersslachtoffers een gezicht en een stem
te geven. De vereniging is vaak een eerste
aanspreekpunt. Bovendien kunnen mensen
een advies krijgen van deskundigen. De VVS
houdt de herdenking met de FEVR, de
Europese federatie. Tijdens die herdenking
worden bloemstukken gelegd voor slachtoffers
van 'de oorlog op de weg', zoals De Kroes
het noemt.

MEDISCH verloop expertise

2008-04-28 18:11:26

Hallo allemaal,
Vandaag donderdag de 16e heb ik voor de ongevallen verzekering van het
bedrijf een medische expertise gehad.
Zoals meer whiplashpatienten zijn we aardig nerveus voor zoiets,nou ik
anders wel ik heb al menig keer me neus gestoten bij artsen wat aan gaat de
whiplash en de verdere klachten.
De neuroloog die ik had was wel redelijk, hij kende whiplash wel en ging ook
voorzichtig te werk, alleen voor mij ging het in een aardig hoog tempo, toen
ik dat aangaf ging hij iets rustiger te werk.
Hij vond het ongeval een bizar verhaal en ook wat er omheen is gebeurd,
maar ik had de indruk dat hij mij wel geloofde. dit onzoek duurde ruim 1 1/2
uur voor mij erg lang.
Eeen half uurtje pauze en het volgende expertise bij een orthopeut, na dat
was echt een eikel 1e klas, hij begon te vragen wat voor ongeval had gehad
en wat er omheen gebeurde,toen ik klaar was met me verhaal,Vroeg hij mij hoe
het verloop was met me pols die gebroken was, ik daar het verhaal over
verteld.
Nu komt de gouden eikel;
Hij vraagt wat momenteel nog de klachten zijn,dus ik heel het verhaal van de
benen,heupen,nek,tintelingen,hoofd, en nog een paar dingen op.
Zegt die leuk, ik heb die klachten niet gehoord vlak na het ongeval,tijdens
de opnames in het ziekenhuis .Ik vertelde hem wat momenteel de clusie van
verschillende artsen is,
Daarop antwoord hij doodleuk van dat de klachten zijn inziens niet relevant
zijn aan het ongeval.
Ik werd toen echt pissig, ik vertelde hem wat ik voor het ongeval allemaal
deed en wat ik nu niet meer kan.
Zegt hij doodleuk van dat ik geen doorzettings vermogen bezit en dat ik het
allemaal wel goed vindt hoe het nu verloopt.
Ik heb hem even aan het verstand gebracht dat ik doodmoe was van het vorige
onderzoek en dat me hersen niet goed werkte , dat kon hij niet begrijpen.
Op het eind vanhet onderzoek, nam hij afscheid met de woorden van , dat hij
de indruk had dat het onderzoek wel goed was verlopen ongeacht de slechte
start.
Ik gaf hem toen als antwoord dat de metingen wel correct waren verlopen
misschien, want daar heb ik geen verstand van, maar het gesprek er omheen me
niet beviel en zijn opmerkingen ook niet.
Alles bij elkaar zou zo iemand eens zelf een whiplash moeten krijgen en dan
alles om zich heen tegen werkt en zich in de steek gelaten voelen,kijken wat
die dan zegt.
Helaas is het een lang verhaal geworden maar ik moest het even kwijt.
Eeen ieder een fijn weekend en tot horens.
groetjes CorH

Re: [whiplash-nl] MEDISCH wisselende pijnen.

2008-04-28 07:20:58

Hoi Tilly,
Nee, ik voel me meestal vrij goed als ik opsta. Soms blijft het redelijk de
rest v.d.dag, maar soms als ik ook maar iets doe, onder de douche b.v.,
merk ik en weet ik al vrij snel dat het fout zit voor die dag.
In elk geval wisselt het ook bij mij van dag tot dag dus.
Gr. Leon10

MEDISCH revalidatie lidia.

2008-04-28 05:32:07

hallo allemaal
mijn tweede week zit erop.
maandag oefenbad
dinsdag ergo
woensdag fysio
donderdag ergo en fysio
half de week had ik wat gemengde gevoelens,was toch wel wat moe.
het is een heel geregel met 4 kinderen en op maandag had ik plots geen auto
en oppas voor de kleine.
dus mijn ouders ingeschakeld ,mijn moeder paste op de kleine en mijn vader
heeft me heel de week op en neer gebracht naar het revalidatie centrum,dus
dat was wel luxe achteraf.
in het zwembad had ik een ander die vond dat ik harder moest zwemmen terwijl
ik juist geleerd had alles wat rustiger te doen.....na 2 baantjes toch maar
aangeven dat dat niet xo verstandig was...waarna ik zelf mocht bepalen hoe
het in te delen....2 banen in 1 min. (hele korte baantjes) je verdrinkt
bijna als je dit zwemmend moet doen....dus moet ik ook rusten ...maar heb
geen last later.
ook was donderdag de fysio met gewichten en apparaten wat pittiger...ik zit
nu ongeveer op mijn grens en die gaan we vanaf volgende week uitbouwen.
vandaag heb ik speirpijn in mijn bovenbenen wat een fijn gevoel is ( gaat in
ieder geval weer over)
toch kun je hieraan zien hoe laag mijn belasting is geworden.....dat heb je
zelf eigenlijk niet door...voor mijn gevoel kan ik zo conditioneel weer een
voetbal wedstrijd doen....mooi niet dus.
ook wat meer last in de schouders en nek....gedeeltelijk spierpijn en
gedeeltelijk wl pijn.
toch voel ik dit niet als storend en als het morgen weer wat minder is ben
ik vooruit gegaan zonder te veel van mezelf te vragen.
zo dit was het dan weer
tot volgende week
groetjes lidia.

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK de behoefte hebben jezelf te moeten bewijzen

2008-04-28 00:25:09

Hoi Tilly,
Ik tik er even tussendoor.
Ja, dat gevoel ken ik ook; mezelf te willen bewijzen, maar vaak ook anderen
wil bewijzen, dat ik het allemaal nog wel kan!
Nou Tilly, je hebt ineens wel erg veel tegelijk op je dak genomen met al die
cursussen. Ik hoop dat dat goed gaat.
Ik ben n paar jaar geleden gaan schilderen op de academie en dat is 3 uur
achtereen, best lang. De ene keer doe ik het rustig aan, de andere keer ben
ik heel fanatiek bezig. Het ligt er ook aan hoe het met je gaat op zo n
moment, of mn arm en schouder wel wil. Hoe dan ook, erna merk ik pas hoe moe
ik ben, heb overal weer last van en kan voor pampus liggen, maar WEL met een
zelfvoldaan gevoel. Dat neemt niemand me af. Ik plan erna ook nooit iets en
kan me dus ook rustig houden.
Maf verhaal of niet, ik herken het zelf ook, maar loop neit zo hard van
stapel als jij. Hou het gedoseerd meid. In elk geval: geniet ervan en neem
gewoon op tijd je rust als je voelt dat dat nodig is. (Ja ma!!)
Lieve groetjes Leontien.

Antw: WERK: aansprakelijk gesteld door werkgever

2008-04-27 13:53:16

Dag Arienne,
Waarschijnlijk valt dit onder jouw eigen WA-verzekering
(aansprakelijkheidsverzekering). Hij lijdt schade door jou. Ik zou contact
opnemen met jouw verzekering en de zaak uitleggen. Zelf zou ik geen contact
meer met hem opnemen. Dit is een verzekeringskwestie. Je zou hem een kort
briefje kunnen schrijven met de naam van de maatschappij waar jouw
WA-verzekering loopt + het polisnummer.
Succes, Jeannette

PERSOONLIJK de behoefte hebben jezelf te bewijzen MEDISCH pijnen

2008-04-27 06:25:17

hoi tilly,
Ik wil op beide mailtjes geageren.
als eerste de pijn, die de ene dag meer is als de andere dag.
al zijn de werkzaamheden steeds het zelfde.
ook ik heb hier last van, ook ben ik de ene keer meer moe als de andere
keer.
ik denk dat je door toch je nek te gebruiken, opeens aan je grens komt.
je draait toch je nek, en opeens is de maat vol en je nek nekt je dan.
je weet dat als je veel doet, dat je dan problemen krijgt.
maar ook gewoon doen, stapelt op, en eist ook zijn tol van tijd tot tijd.
maar ondanks de pijn en de vermoeidheid wil ik door met leven.
al is dat niet zoals voorheen.
ik wil ook meer als goed voor mij is, ik was een doener en zal dat ook
altijd blijven.
maar ik doe alleen die dingen die mij voldoening brengen, want dat geeft ook
weer wat energie.
je ontkomt er niet aan dat je dan over grenzen heen gaat.
maar je wilt nu eenmaal meer uit het leven als dom weg op de bank te zitten,
dus als het even kan doe ik dingen met de kinderen en met de honden en ook
voor mij zelf een hobby.
en als ik dan hoor dat ik het goed doe en van andere kinderen hoor dat ze
het fijn vinden dat ik overblijfmoeder ben, weet ik waar ik het voor doe.
een beetje voor mij zelf en een beetje voor de rest.
ondanks mijn wl ben ik gelukkig.
en niemand neemt dat van mij af, ik vecht er voor,
niet als een pitbull maar als een Tibetaanse terriër.
liefs jolanda van Rumpt

Antw:MEDISCH: adres Strack van Schijnel

2008-04-26 22:40:26

Dag Yvonne F.
Hierbij het adres van Strack van Schijndel:
W.G. Strack van Schijndel
Keizersgracht 75
1015 CE Amsterdam
020-3304243.
Veel succes, Jeannette

Re: [whiplash-nl] WERK aansprakelijk gesteld door werkgever

2008-04-26 19:09:37

Hallo Arienne,
Wat een vreselijke man, hoe haalt iemand het in zijn hoofd om zulke dingen
te zeggen. Ik kan me voorstellen dat je met zo'n baas niet overweg kan.
Hier zou ik me maar geen zorgen over maken. Hij moet zich zelf toch
verzekeren tegen dit soort risico's. Misschien kan hij die schade wel
verhalen, maar vast niet op jou persoonlijk. Ik ben blij dat ik niet in jou
schoenen sta, want ik zou hier erg moeilijk mee om kunnen gaan. Gelukkig
wordt jij er gewoon kwaad om, en dat is ook wel zeer terecht. Mensen die zo
bot reageren kom je niet vaak tegen.
Wens je heel veel sterkte.
()-()
(*.*) Groet Ina
(.)~*~(.)
(_)-(_)

MEDISCH wisselende pijnen.

2008-04-26 16:59:35

Hi allemaal,
Ik wilde jullie even de volgende vraag stellen:
Is het bij jullie nu ook zo, dat je de ene dag bijna geen (of in ieder geval
weinig) pijn hebben en dat je dan plotseling de volgende dag, zonder ook
maar enige aanleiding wakker wordt en alle pijnen in alle hevigheid er weer
zijn. Bij mij gebeurt dat nl. heel regelmatig, de ene dag sta ik op en denk
ik: ik voel me goed (of redelijk) en de volgende dag als ik wakker wordt:
alles fout en doet alles zeer: in alle hevigheid nek- en hoofdpijn etc.etc.
Bij mij is nl. het gevoel van bij het opstaan een indicatie voor de rest van
de dag.
Groetjes van Tilly.

PERSOONLIJK de behoefte hebben jezelf te moeten bewijzen

2008-04-26 11:48:32

Hallo Allemaal,
Hier even een verhaaltje van mij en ik hoop, dat jullie sommige dingen ook
herkennen. Ik loop hier al een paar dagen mee rond en misschien vinden
jullie het vreemd, maar dat hoor ik dan wel:
Vroeger (ik bedoel voor het ongeluk dus) was ik altijd behoorlijk aktief en
heel leergierig. Al zal het voor sommigen raar klinken, maar ik studeerde
graag, van alles en nog wat, om maar zoveel mogelijk kennis op te kunnen
doen. Na het ongeluk was dat kompleet verdwenen en ik had jarenlang nergens
geen zin meer in. De laatste maanden echter komt dat gevoel alsmaar sterker
en sterker terug, ik heb zo'n verschrikkelijke behoefte om mijzelf weer te
moeten bewijzen, dat ik keihard probeer om weer zoveel mogelijk kennis op te
doen op zoveel mogelijke manieren. Ik heb net het gevoel of ik een
achterstand moet inhalen. Ik ben ook met een cursus Spaans voor Beginners en
Filosofie op de Volksuniversiteit in Rotterdam begonnen. Alhoewel ik best
weleens af moet zeggen en m'n huiswerk niet kan maken, omdat het gewoon even
weer niet gaat, vind ik het eigenlijk tussen alles door heel erg leuk om te
doen. Ik merk uiteraard wel, als ik naar cursus geweest ben, dat ik voor de
rest van de dag kompleet kapot ben, het vergt zoveel energie van me en toch
geeft het me een heel voldaan en prettig gevoel.
Is er iemand, die hier nog wat van begrijpt, ik begrijp het nl. zelf niet zo
goed: Toch totaal op zijn van alle energie die het me kost en het mijzelf
toch een goed gevoel geven. Jullie zullen dit verhaal wel erg maf vinden,
maar ik hoor het wel, als jullie willen reageren: heel graag zelfs.
Groetjes van Tilly.

Fw: [whiplash-nl] MEDISCH neuroloog

2008-04-26 02:18:46

Hoi Liny,
Ja, ik doe heel voorzichtig... heb mijn PC ook alweer een paar dagen niet
aan gehad en nu heb ik mezelf even een kwartiertje gegeven om wat te lezen
en te typen...
Die adviezen komen van mijn therapeute waar ik al meer dan 2 jaar zeer
regelmatig kom... ik ben niet eens naar mijn huisarts geweest want die kan
er toch niets aan doen en weet toch niets te zeggen...
Ja, lijkt mij ook dat van een neuroloog... ik heb het eerst maar op de lijst
gegooid want ik hoor allerlei verschillende reacties en jullie als whippies
hebben er toch de meeste verstand van!
Ik snap je reactie helemaal hoor... en ik wisselde de rust ook af met
activiteiten maar het blijkt dat mijn lichaam eigenlijk nog heeeeel weinig
aan kan en dat ik mijn weinige activiteiten nog een stuk moet minderen....
De laatste weken/maanden kon ik er eigenlijk op wachten dat het echt
helemaal totaal mis ging want mijn grenzen ligt echt heel laag en mijn
lichaam kon weinig hebben... en ik deed te veel...
Een kraag heb ik alleen maar voor noodgevallen, verder draag ik 'm nooit
meer...
Nu is het echter zo ontzettend mis gegaan met mijn lichaam... bij het para
medische centrum ging het al mis.... en de rest van de week ging het alleen
maar fouter en fouter en heeft mijn lichaam zo ongeveer figuurlijk en
letterlijk een opdonder gehad zodat het nu qua pijn en qua cognitieve
klachten even net zo voelt als vlak na het ongeluk...
En daarom moet ik even terug na af... de halskraag heb ik puur om omdat ik
mijn hoofd niet meer overeind kan houden en om de klachten niet nog erger te
laten worden... maar ik doe hem ook regelmatig af hoor omdat mijn spieren
niet slap mogen worden.... dus ik draag hem wel gedoseerd...
En dat doe ik ook met bedrust.... ik rust heel veel en lig veel plat
(sowieso ook noodgedwongen omdat ik regelmatig gewoonweg neit meer op mijn
benene kan staan....) maar tussendoor probeer ik nog wel wat dingetjes te
doen... en hou ik me met mijn dieren bezig... en loop ik even een stukje
door de tuin...
En de ijsverpakkingen zijn om verdere beschadigingen tegen te gaan.... dat
is voor kneuzingen en bloedingen ed...
Bovendien kan ik inderdaad ook slecht tegen warmte... ben de afgelopen jaren
in bad al 2x flauwgevallen puur van warmte en vocht dus een sauna of een
zonnebank of iets derlgelijks kan ik al helemala niet hebben...
Er zijn alleen momenten dat ik tegen warmte kan en dan vind ik het juist
lekker... heb ook een elektrische warme deken aangeschaft en een warme
nekkraag ed...
Maar het enen moment kan ik dat heel goed hebben en het andere momente ga ik
zo tegeen de vlakte van warmte..
Nu heb ik het ijs heel hard noddig..
Ik ben een jaar en 3 maanden bij fysio geweest en daar is het alleen maar
erger gewordden zo ongeveer... Ik was 4 dagen helemaal uitgeteld van
fysio... mocht daarom ook maaar 1x per week omdat ik anders de helel week
plat lag...
Ik denk inderdaad dat mijn hiusarts daarom niet geinterresseerd was in een
neuroloog... hij vond dat zo'n man er ook niets aan kon verbteren en foto's
ook geen zin hadden... heo erg je whiplash ook is...
En het scheelt dat mijn huiisaarts wel meteen zelf de diagnose kon stellen
en me wist te vertellen dat ik een zware whiplash had... dus daarvoor was
ook geen specialist nodig...
Maar inderdaad, mijn kllachten zijn zo uitgebreid dat je toch wel wilt weten
wat er nou allemaal precies aan de hand is...
Ik weet het... blijf het toch meoilijk vinden hoor!!
Sorry voor al de fouten maar het is met het spreken en schrijven ed nu het
zo slecht gaat ook meteen weer slecht gesteld... heb onderweg met typen wel
veel verbeterd maar waarschijnlijk niet alles...
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Liefs, Jannet

Re: [whiplash-nl] MEDISCH koude handen

2008-04-26 00:34:05

Hallo Tilly
Bij mij altijd krachtsveries.. ik ben al blij als ik met linkerhand een
beetje kan typen.
Frank van Veen heeft mij 2x via de foon Reiki gegeven en mijn hand is minder
vaak, minder lang en minder intens koud en dat vind ik een hele vooruitgang
als je dagen met dooie handen hebt gelopen. Omdat de handen niet meer 'dood'
zijn is het bewegen iets makkelijker.
Op 04-10 j.l stond er op de lijst iets over Reiki en accupunctuur onder de
kop "medisch' Misschien dat je dat kunt lezen.
( ) __( ) Groetjes, Esther.
/ \
| @ @ |
\ * /
--o00o------o00o----

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK gedicht onbegrip

2008-04-25 18:36:11

Hoi Jolanda!
Heel mooi jouw gedicht .. het is een echt gedicht het rijmt!!
Grote klasse.
( ) __( ) Groetjes, Esther.
/ \
| @ @ |
\ * /
--o00o------o00o----

WERK aansprakelijk gesteld door werkgever

2008-04-25 14:52:32

Hoi allemaal,
Ik zit nu zo'n 7 weken in de ziektewet en kreeg net voor het eerst een
telefoontje van mijn werkgever. Ik had hem 3 weken geleden zelf voor het
laatst gebeld en had daarna zo iets van bekijk het maar, ik wacht wel totdat
jij een keer belt.
Dat heeft hij dus net eindelijk gedaan. Hij vroeg eerst hoe het ging, toen
ik zei dat het nog niet goed ging reageerde hij met een opmerking van je
hebt nu zeker wel je poppenhuis afgemaakt, iets waar ik voor het ongeluk aan
begonnen was. Ik zei hem dat als ik een popenhuis kon maken, ik ook wel weer
kon werken.
Daarna vroeg hij of ik de praktijksleutel (ik werkte als tandartsassistente)
en de alarmsleutel deze week terug wilde laten brengen. Want nu zaten ze
zonder. Hij woont hier een paar minuten lopen vandaan, dus hij zou ook een
keer op bezoek kunnen komen en hem zelf ophalen, maar daar heeft meneer
waarschijnlijk geen zin in. Maar goed, ik zei dat John (mijn man) hem wel
zou komen brengen deze week.
Ik vroeg hoe het in de praktijk ging, toen begon hij erg moeilijk te doen.
Het ging niet en nu moesten hij en zijn vrouw, die mondhygieniste is, de
hele dag werken terwijl ze normaal een aantal dagdelen vrij waren in de
week. Nu moesten ze ook mog mijn werk overnemen. Ze hebben nu wel voor een
aantal uur een andere assistente, werd tussen neus en lippen door, even
gemeld.
Toen dat beleefdheidspraatje achter de rug was, begon hij over de
verzekering. Hij wil nu de schade die hij lijd, door mijn afwezigheid, op
mij gaan verhalen.
Ik moest maar contact op nemen met mijn verzekering en vragen hoe ze dat
gaan oplossen.
Aangezien ik de veroorzaker ben geweest van het ongeluk, is er geen
tegenpartij die aansprakelijk gesteld kan worden. Met andere woorden volgens
hem moet ik die kosten maar aan hem gaan betalen.
Hij wil dat ik weer contact opneem als ik weet hoe dit opgelost gaat worden.
Nadat ik opgehangen heb ben ik pas kwaad geworden. Ik weet niet wat ik hier
nu mee aan moet.
John is nu naar onze verzekeringsagent om te vragen of dit kan en wat we er
mee moeten.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?
Groetjes Arienne

PERSOONLIJK gedicht onbegrip

2008-04-25 08:01:47

Gaat al beter!!!!!!!!
nou sorry, voor geen meter.
Maar je ziet niks,
ach, het is ook een hele mix.
Ik geen gips of verband,
maar ook geen kracht in mijn hand.
Mijn hoofd bonkte hele dag, maar ik vecht,
je ziet niks is zo gemakkelijk GEZEGT!!!!!!!!!
Een vriend met onbegrip,
dat brengt mij echt in een dip.
Ik zal een bordje opplakken,
een whiplash heeft mij te pakken.
Kijk op www. whiplash. nl,
dan weet je voortaan alles wel.
groetjes jolanda van rumpt

RE: [whiplash-nl] WERK ik ben het kwijt

2008-04-24 21:44:12

Hoi Monique en hans
Ik las je berichtje en ik vind het een hele vreemde gang van zaken.
Hoeveel uur per week werk je nu?
En heb je geen contact meer met je bedrijfsarts want anders zou ik het hier
even aankaarten
want dit mogen ze niet zo maar doen.
Dan moeten ze gegronden redenen hebben en dan nog als ze jou nooit een
functionerens gesprek geven of je aan gesproken hebben over eventuele fouten
kunnen ze dit niet maken.
Je zou er dus goed aan doen om toch kontact op te nemen met je bedrijfsarts
of eventueel als die in jou bedrijf aanwezig is een arbeidsbegeleider en
deze zaak bespreken.
heel veel sterkte en groetjes hans en sylvia

Re: [whiplash-nl1] TEGENPARTIJ / WERK bezoek arbeidsdeskundige

2008-04-24 15:19:15

Hallo Jan Bout,
Ik heb ook geen goede ervaring met Heling en Partners. Mijn verhaal komt
ongeveer op hetzelfde neer als dat van jou. Hij wist er alleen nog even bij
te voegen dat mevr. Zandvoort (ikke) geen zin had om te werken bla bla bla.
Ik wil je vragen of ik jou mail mag gebruiken om aan te tonen dat ik niet de
enige ben die op deze manier zo wordt behandeld. En dat dit dus zeker niet
aan mij ligt. Want ik wil heel graag werken.
Wat dat toch is met dat Winnock. Daar wordt je gek van. Ik kreeg te horen
dat ik kon kiezen uit 3 revalidatiecentra. Waaronder Winnock. Ik heb
nadrukkelijk gezegd dat ik daar niet heen wou wegens vele verhalen die ik
heb gehoord maar dat ik zeker open sta voor de andere centra. Daar wordt
gewoon overheen gepraat en wéér op Winnock gewezen. Met andere woorden:
mevrouw wil niet meewerken aan een revalidatie. Daar wou ik graag aan mee
werken maar kreeg de kans niet want hun hebben alleen maar ogen voor
Winnock. Bah. Ze luizen je er gewoon in. Volgend jaar willen ze mijn zaak
afronden. Dan zullen deze verhalen te voorschijn komen.
"Mevr. wil niks......bla bla bla.
Jammer dat ze op zo'n manier er onder uit willen komen.
En dat ze zo ongeïntereseerd zijn en alleen aan hun eigen portemonnee
denken. Terwijl ik hier alleen maar schulden van krijg.
Sorry dat ik even mijn gal spuug. Maar ik hoop dat ik jouw verhaal mag
gebruiken om duidelijk te maken hoe het zit met H & P.
Groetjes
Linda Twilhaar-Zandvoort

PERSOONLIJK Gedichtje

2008-04-24 12:46:08

Hallo allemaal.
Ik heb een gedichtje geschreven dat gaat over het gevecht van herstel van
WL.
Ik hou vol!
ik vecht , ploeter en ik zwoeg
Ik wil een heleboel herstel
maar helaas
heeft het nog niet
het beoogde resultaat..
ik vecht ploeter en ik zwoeg
ik wil zo veel,
zoveel weer kunnen doen
wat ik eens kon
maar nu niet meer
ik vecht , ploeter en ik zwoeg
maar mijn moeite
wordt momenteel
niet beloond
verre van dat
ik vecht, ploeter en ik zwoeg
maar ondanks dat
heb ik niet kunnen voorkomen
dat ik een terugval kreeg
een flinke terugval
ik vecht, ploeter en ik zwoeg
nog steeds
want ik wil mijn terugval
weer inhalen
helemaal inhalen
ik vecht , ploeter en ik zwoeg
daarna weer verder,
want als ik
mijn terugval ingehaald heb
wil ik nog veel herstel.
ik vecht , ploeter en ik zwoeg
met steun van mijn naasten,
maar het is zwaar..
toch geef ik niet op
IK HOU VOL!
door Esther.
Wel heb ik getwijfeld of ik dit op de lijst zou zetten , maar ik heb
besloten het toch maar te doen.
( ) __( ) Groetjes, Esther.
/ \
| @ @ |
\ * /
--o00o------o00o----

Re: [whiplash-nl] TEGENPARTIJ hulp WERK arbeidsdeskundige

2008-04-23 21:12:26

Hallo Yvonne F.,
In ieder geval vast gefeliciteerd met de hulp in de huishouding. Hoe lang
heb je hierop moeten wachten tot je er toestemming voor kreeg? Waarom ik dit
(uit nieuwsgierigheid dus) vraag: ik wacht hier al ongeveer 4 1/2 jaar op nu
en nog steeds niets.
Een arbeidsdeskundige kan ik je niets over vertellen, hier heb ik
persoonlijk nog nooit mee te maken gehad.
Veel sterkte verder.
Groetjes van Tilly.

[whiplash-nl] PERSOONLIJK gedicht

2008-04-23 19:28:25

Hallo Allemaal,
Ik heb van Liane van Gemert dit gedicht gemailt gekregen en wil het ook aan
jullie laten lezen;
Nekslag
'Ze zeggen: het is in de mode
En dat het wel over zal gaan
En ook: in 't verkeer vallen vaak ook veel doden
Ze zeggen: dus stel je niet aan
Maar ik ben alweer mijn verjaardag vergeten
en heb weer een hele nacht wakker gezeten
met sterren van pijn in mijn hoofd
Maar niemand die dat nog gelooft
Ik stond aan het eind van de file
Ik heb nog de remmen gehoord
Ik weet wat ik vind van die klojo op wielen
Ik kom echter niet op het woord
Ze zeggen: word wakker, je zit weer te dromen
Maar 't ongeluk heeft me mijn dromen ontnomen
Ik denk nu alleen nog wat kan en wat moet
De rest lukt nu niet meer zo goed
Al groeiend behoor je te leren
van al wat zich voor je ontvouwt
Maar ik? Wat ik kon, moet ik nu soms ontberen
Zo word ik niet ouder, maar oud'.
Liane van Gemert.
www.dichtbijmij.nl
lvgemert@...
en de hartelijke groeten van mij,
Cjohn Hout.
HotBot - Search smarter.
http://www.hotbot.com

Re: [whiplash-nl] MEDISCH neuroloog .. lang balen

2008-04-23 15:10:58

Hoi Ina ik typ er wat tussen is makkelijker lezen .
Nou Ina dan ken je me nog maar kort , geeft niet hoor , maar ik ga door met
vechten voor erkenning.Tranen horen daar soms bij maar opgeven .....NOOIT.
Ik heb de tijd om door te gaan , heb toch niks anders te doen, en centen
maken me niet gelukkiger of beter maar maakt leven iets dragelijker zodat ik
mijn man van veel taken kan ontlasten door meer hulp te krijgen.
ik weet zeker wat ik mankeer nu de tegenpartij nog!! Ik kan er toch ook niks
aan doen dat ik 2 x ben aangereden, het is 2 x zo hard vechten nu.
8% invaliditeit stond er op mijn rapport naar de tegenpartij..prachtig!!
Dacht ik ook maar door een begripvolle expertise neuroloog , prachtig
neurologisch rapport en mijn slaapproblemen , ik ben mijn slaap dus kwijt,
kreeg ik 8 %. 5 % is standaard maar hoe meer klachten er herkend zijn hoe
hoger het soms uit kan vallen en natuurlijk de juiste persoon treffen die de
eind-expertise doet.
Er lijkt in de medische wereld een soort geheime afspraak te bestaan, dat je
elkaar de hand boven het hoofd moet houden.
ik vind het meer betuigen van artsen dat ze nog steeds wl niet als een
serieuze aandoening zien.
Als er niks te zien is dan is er ook niks !! Maar ik moet het wel rustig aan
doen, niet in een isolement raken en proberen om nog leuke dingen te gaan
doen. Als ik niks had deed ik dat toch al. Dus heb ik wel iets!!
Ik zie dit niet als een afwijzing, misschien voelt het soms wel zo maar het
is meer een gevoel van onmacht wat stevig in je hakt.
En een geld kwestie ...zeker in de gezondheidzorg waar beknibbelt word...hoe
kun je in 10 min afspraak met zo,n arts 6 jaar klachten beschrijven , ze
moesten voor nieuwe patiënten zeker en half uur uit moeten trekken , heb je
de tijd om iets over te brengen, daar hebben wij wl ers toch al zo'n moeite
mee.
Welke wegen bedoel je dan Ina ??? Ik ging niet voor genezing maar om hulp
bij.
Dank je Ina
Celine

Herinnering - RECHTSTREEKS "TOETSPRATEN" MET ELKAAR

2008-04-23 08:34:25

Wij willen u graag nog even herinneren aan de volgende gebeurtenis die
binnenkort plaatsvindt.
RECHTSTREEKS "TOETSPRATEN" MET ELKAAR
Datum: Woensdag, November 15, 2000.

OVERIG zweepslaglijst even uit de lucht - storing bij topica

2008-04-23 05:18:50

Hallo allemaal,
Door een technische storing bij Topica is de zweepslaglijst even uit de
lucht. Men is er hard aan het werk om het allemaal z.s.m. te verhelpen .
Loop tot die tijd even je oude berichten na en geniet nog even na. :-)))
Het spijt ons dat het even tegenzit, maar we houden je op de hoogte van de
gang van zaken .
Vriendelijke groet namens de lijstbeheerders,
Linda Bäcker

Re: [whiplash-nl] MEDISCH koude handen.

2008-04-22 23:04:42

hoi esther
ook ik heb er veel last van koude handen vnl. rechts maar niet zo exstreem
als jij
doe je wel verzichtig want als je het echt niet voelt...kun je je lelijk
verbranden en dat willen we niet hoor.
fijn dat het dan wat beter gaat.
groetjes lidia

Re: [whiplash-nl2] OVERIG welkom nieuw lid y.

2008-04-22 19:45:06

hallo John G.
Sorry dat het antwoord zo lang op zich heeft laten wachte ik deed iets niet
goed, waardoor mijn berichten niet geplaats werden.
Nee, gelukkig niet zij is 7juni geboren en de bevalling ging goed om mijn
nek te ontzien ben ik in zijligging bevallen.
Dit was helemaal niet verkeerd.Tessa (zo heet de baby)is een wolk van een
baby zo rustig en lief zodat ik haar verzorging redelijk goed redt.Ik ben
echter wel bang voor het moment dat zij gaat kruipen/lopen. Maar komt tijd
komt raadt en nu probeer ik zoveel mogelijk van haar te genieten.
Daarnaast heb ik nog twee zoons dat kost me om het het te zeggen wel veel
moeite.Ik kan zo weinig hebben.Ze zijn 4&7 en maken wel eens lawaai,rennen
konstant mama,mama daar raak ik geirriteerd van.Ik ben dan ook blij dat ze
naar school gaan.
De weekends zijn een ramp! s'Avonds om 7.00 ben ik op, maar het rare is
dat als ze enmaal in bed liggen en ik stilte heb dat ik ondanks de pijn dan
weer niet slapen kan en klaar wakkeer ben terwijl om 06.30 de wekker weer gaat.
Ik ben dat ook zeker van plan!
(klacht indienen)
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord ik heb hier zeker iets aan, ik
ben hier nog maar een paar dagen.
En vindt het jammer dat iik hier niet eerder terecht gekomen ben.Ik ben nu
n het archief aan het lezen en put daar al veel steun uit.Alleen al het
feit dat je niet alleen bent.
Groet Yvonne F.

TEGENPARTIJ hulp WERK arbeidsdeskundige

2008-04-22 09:38:55

Hallo allemaal,
Vandaag belde de tegenpartij krijg zomaar H.H voor 4 uur per week voor
twee
maanden aangeboden .
Vond ik toch wel aardig.
Verder krijg ik een arbeidsdeskundige op mijn dak gestuurd wie weet wat ik
daar van verwachten kan?
Groet Yvonne F.

OVERIG whiplashgroepsontmoeting Hilversum 23 november

2008-04-22 00:18:37

Hallo allemaal,
Graag willen wij jullie nog even het volgende onder de aandacht brengen.
Op donderdag 23 november a.s. is de volgende ontmoeting voor whiplashers
gepland in de Fitnessclub Hilversum.
Het woord Fitnessclub kan voor enige verwarring zorgen. We mogen onder
begeleiding lichte fitness doen, maar het hoeft natuurlijk niet !!
Voor velen zal het ook juist heerlijk zijn om alleen gebruik te maken van
het verwarmde zwembad inclusief het extra verwarmde grote bubbelbad en de
bar/restaurant. En natuurlijk van de aparte rustruimte. En voor de
liefhebbers is er altijd de sauna.
Een lekkere badjas hangt die dag voor je klaar......
Heb je zin in een middag en / of avond lekker badderen, bubbelen en / of
gezellig samen eten in het restaurant met begrijpende lotgenoten , kom
dan op 23 november naar Hilversum.
We zien je reactie graag tegemoet.
Wil je meer informatie (compleet met routeplanner), kijk dan op
http://dive.to/whiplash of bel ons.
0 JA, ik kom op 23 november naar Hilversum.
0 NEE, ik kom op 23 november niet naar Hilversum.
Stuur je reactie naar: whiplash-ontmoeting@egroups.com of bel ons
hartelijke groeten
Mariaa van Rootselaar

Re: [whiplash-nl] MEDISCH Lang balen

2008-04-21 16:54:58

Beste Cenine.
Pffffff na 3,5 jaar pas ... belachelijk! Wat een energie je dat gekost moet
hebben..
Geen sorry voor nodig hoor! Je mag spuien hier, weet je toch?
Veel sterkte!1
( ) __( ) Liefs, Esther.
/ \
| @ @ |
\ * /
--o00o------o00o------

MEDISCH koude handen.

2008-04-21 15:17:38

Hallo allemaal.
Sinds WL heb ik weinig kracht ik li.hand. Vaak ook koude hand(en), soms
dagen lang bijna aan een stuk door dood .. koud tot op het bot ..tot de
ellebogen toe soms. Het begint altijd links..
Laatst knoeide ik een mok kokend water over mijn rechter hand, echt kokend
water .. en het deed niet eens zeer. Ik ben toch maar met koud water gaat
koelen, want het zag flink rood .. maar zeer heeft het niet gedaan .. ik
voelde het nauwelijks.. een gekke gewaarwording!
Door reiki van Frank van Veen is mijn linker hand minder vaak en minder lang
zo koud gelukkig!
( ) __( ) Groetjes, Esther.
/ \
| @ @ |
\ * /
--o00o------o00o----

Re: PERSOONLIJK lang balen MEDISCH neuroloog

2008-04-21 14:43:52

Dag Celine,
Ik ben zelf - na heel veel aandringen - bij Strack van Schijndel in
Amsterdam terecht gekomen. Die benadert een WL-patient toch geheel anders
dan andere neurologen.
Ook heb ik een neuropsychologisch onderzoek gehad. Daarin kan zeer goed
gemeten worden hoe he zit met je klachten op cognitief gebied. Dus
vergeetachtigheid, omdraaien van woorden etc. Ik was zeer tevreden over dat
onderzoek. Misschien is dat nog een idee voor jouw - wel zeer hulpvaardige -
huisarts.
Succes, Jeannette

Re: MEDISCH neuroloog

2008-04-21 04:49:52

Dag Jannet,
Natuurlijk moet je met een WL naar een neuroloog. Mijn huisarts vond dat ook
niet nodig, maar ik heb behoorlijk doorgedramd. Ook vanwege het feit dat
mijn advocate zei dat je door de tegenpartij toch echt niet serieus genomen
wordt wanneer je niet minstens bij een neuroloog loopt.
Ik ben bij Strack van Schijndel in Amsterdam. Een prima mens en zeer
WL-minded. Via haar krijg ik geheel andere medicijnen.
Succes, Jeannette

MEDISCH rapport WSN

2008-04-20 22:41:32

Beste lijstgenoten,
Zoals eerder aangekondigd een korte samenvatting van de inhoud van het
rapport dat Whiplash Stichting Nederland onlangs heeft uitgegeven.
Volledige titel:
Whiplash Rapport 2000 - Maatschappelijke Bewustwording en
Verantwoordelijkheid - Verslag en aanbevelingen Expert Meeting 17 maart 2000
Aanleiding:
WSN vierde in 1999 haar 10-jarig jubileum. Dit werd afgesloten met de
organisatie van een Expert Meeting waarin met een brede vertegenwoordiging
van de betrokken organisaties, knelpunten in de whiplashproblematiek werden
geinventariseerd.
De afgelopen tien jaar is de aandacht voor het WL-syndroom aanzienlijk
toegenomen. Desalniettemin is de positie van WL-patienten niet of nauwelijks
verbeterd.
Gezamenlijk met deskundigen is vastgesteld dat de behandeling en begeleiding
van WL-patienten nog steeds onvoldoende is. Enerzijds door een gebrek aan
kennis over de oorzaken en gevolgen van het WL-syndroom. Anderzijds door de
vele belangentegenstellingen tussen de verschillende betrokken partijen die
en adequate hulpverlening vaak in de weg staan.
Als vertegenwoordiger van WL-patienten wil WSN gezamenlijk met betrokken
partijen zoeken naar oplossingen voor de knelpunten. WSN tracht hierbij een
agenda vast te stellen vanuit het perspectief van de patient.
Inhoud:
Tijdens de Expert Meeting stonden 3 thema's centraal:
1. Whiplash en Preventie
2. Diagnostiek en Behandeling
3. Whiplash en Arbeidsreintegratie
De Meeting werd ingeleid met een casus; het verhaal van een
ervaringsdeskundige WL-patient.
Vervolgens werd in een drietal lezingen een overzicht gegeven de recente
ontwikkelingen rondom de drie thema's.
Voorts werden in drie workshops de knelpunten in de WL-problematiek a.d.h.v.
stellingen besproken.
De bevinden uit de workshops zijn in drie werkgroepen op een later tijdstip
verder uitgewerkt. Deze zijn vertaald in een reeks aanbevelingen.
De aanbevelingen zijn per thema samengevat.
Commentaar van mijzelf:
Ik vond het aanvankelijk een onoverzichtelijke opzet in het rapport. Doordat
de drie thema's steeds terugkeerden (als lezing, als workshop en als
werkgroep) leek het steeds over hetzelfde te gaan. Vooral de uiteindelijke
aanbevelingen zijn helder en to the point.
Maar het verslag van de lezing en workshops geeft inzicht hoe de discussie
gevoerd werd en welke inhoudelijke argumenten werden opgevoerd. Voor wie
geinteresseerd is het proces dat leidde tot de aanbevelingen dus zeker ook
de moeite waard.
Bestellen?
Ik wil voor degenen die geinteresseerd zijn het rapport kopieren en
opsturen. De WSN is door haar exemplaren heen, heb ik begrepen. (En geen
copyrights).
De kosten voor kopie en porto zijn F6,=.
Ik stuur het je op als ik het bedrag binnen heb. Het nummer van mijn
girorekening is: 4886012 t.a.v. E.R.M. Mutsaers te Nijmegen o.v.v. Whiplash
Rapport.
Het is fijn als je snel reageert, want dan kan ik iedereen die het rapport
wil in 1 tot 2 weken van dienst zijn.
Stuur een mail naar mijn privé-e-mail en vergeet niet je naam en volledige
adres te vermelden.
Groetjes van Liny

HULP-TIPS boek over whiplash

2008-04-20 11:25:33

Hi Hoi Allemaal,
Vanmorgen bij de apotheek hun tijdschrift meegenomen. Daarin stond
onderstaand stuk over een nieuw boek dat verschenen is over whiplash.
Heb het dus nog niet gelezen, heb daarom ook geen enkel idee of het
goed is of niet, maar wilde het toch met jullie delen.
groetjes,
xx Annemieke xx.
De whiplash en de orchidee, door Marijn Bakkenhoven.
"Langzaam trok ik op. Moest iets bijremmen toen de auto voor me vaart
minderde. Het volgende moment stond ik halverwege de kruising. Me af te
vragen wat er was gebeurd. Me af te vragen waarom de wereld ineens zo stil
was. Me af te vragen of ik misschien iets zou moeten doen. Een man tikte op
mijn raampje en stelde voor om de auto aan de kant te zetten. Zat wat in.."
Deze passage in De whiplash en de orchidee is voor de auteur en hoofdpersoon
Marijn Bakkenhoven het begin van een lange periode van ellende. Ze heeft een
whiplash opgelopen en dat zal haar leven totaal veranderen. Dat proces
beschrijft ze in dit boek. Haar ervaringen met zichzelf en de omgeving zijn
pijnlijk. Ze raakt in een isolement, maar is vastbesloten er weer bovenop te
komen om weer een zinvol leven op te bouwen.
Het is een krachtig boek dat in een bondige en verrassend humoristische
stijl is geschreven. Hieruit kunnen velen moed putten. En de orchidee?
Die staat in de vensterbank van de revalidatiearts.
De whiplash en de orchidee, door Marijn Bakkenhoven,
ISBN 9032508660, 12,50 euro.

MEDISCH expertise

2008-04-20 10:42:47

Hallo Allemaal,
Ik ben de laatste tijd niet actief maar dat komt wel weer.
Nu het volgende staat op het progamma, ik moet voor mijn bedrijfsongeval een
expertise laten uitvoeren .Dit ggebeurd a.s. donderdag in eindhoven bij de
volgende artsen.
Neuroloog: van Kasteren
orthopead, Kortman
Zijn er toevallig nog mensen op de lijst die deze 2 heren kennen, of wel
eens in contact geweest met expertise bureau Justus in eindhoven.
In ieder geval vast bedankt
CorH

Re: [whiplash-nl] MEDISCH Fenomenen die bij een whiplash een rol spelen

2008-04-19 22:50:35

Bedankt voor het plaatsen van dit artikel. Ik begrijp, dat je het rapport
hebt besteld.
Wat is jouw indruk van het rapport?
Ellen.

Re: [whiplash-nl] MEDISCH neuroloog HULP-TIPS ijs

2008-04-19 21:08:51

Hoi Annemarie,
Het was ook een vraag van mij. Juist omdat ik er nog niet eerder van gehoord
had.
Zo vat ik het niet op. Ik ben alleen weer een stukje wijzer geworden.
Dag en groetjes van Liny

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK Lang balen

2008-04-19 13:12:47

Hallo Celine,
Ik heb je verhaal gelezen en kan me goed indenken, dat je je verdrietig en
machteloos voelt. Probeer voor ogen te houden dat het in wezen puur een
centenkwestie is en er niet naar de persoon achter het hele drama wordt
gekeken.
Het is een keiharde strijd waarbij je als wl meestal aan het kortste eind
trekt.
Die 8% is veel, ik dacht de 5% het maximum was dus veel meer zit er dan toch
niet in.
Onbegrijpelijk, maar vechten tegen windmolens. Ook al heb je een aantal
artsen achter je staan, dan zijn ze in de praktijk vaak niet bereid om veel
voor je te ondernemen. Er lijkt in de medische wereld een soort geheime
afspraak te bestaan, dat je elkaar de hand boven het hoofd moet houden.
Moeilijk allemaal, mijn advies zou zijn probeer het een beetje los te laten.
Niet dat je het op moet geven maar zie het als iets zakelijks wat niks met
jou als persoon te maken heeft. Al de teleurstellingen en afwijzingen zie je
zo snel als persoonlijke afwijzing, terwijl het zoals ik in het begin al
zei, alleen om geld draait.
Ook de revalidatie die je misloopt is niet alles. Ze kunnen je daar ook niet
genezen, hoogstens helpen er wat beter mee om te gaan. Het is prettig om
daar hulp bij te krijgen maar er zijn ook andere wegen om dit te bereiken.
Laat je niet klein krijgen Celine, laat deze brokstukken liggen, kijk niet
meer om en ga opzoek naar die andere wegen. Ik besef heel goed dat dit niet
meevalt, maar het leven is te waardevol om het door een stelletje sukkels
kapot te laten maken. Vecht er tegen maar zorg dat ze je niet echt meer
kunnen raken.
Sterkte,
Ina

PERSOONLIJK Lang balen

2008-04-19 03:14:09

hallo luitjes
ik heb er een paar dagen over gedaan of ik dit wel op papier moest zetten
maar nu pas kan ik het, deze week heb ik het geprobeerd maar de tranen
schoten in mijn ogen , maar toch wil ik dit met jullie delen .
Hoe een wl patiënt behandelt kan worden!!
6 jaar geleden kreeg ik mijn eerste wl ..na 3 1/2 jaar vechten werd hij pas
herkent en erkent en kwam er een rapport door een expertise neuroloog dat
al de klachten te wijten waren aan het ongeluk...ik had niet voor niets
gevochten..8% invaliditeit stond er op mijn rapport naar de
tegenpartij..prachtig!!
Ze konden niet meer er onderuit en afgewerkt werd de zaak naar
tevredenheid!!
Nu in Jan 99 weer een aanrijding.
Mijn huisarts verwees me meteen naar het plaatselijk revalidatiecentrum maar
die arts kon met mijn jas nog aan en zonder onderzoek zien dat ik geen
aantoonbare afwijkingen had...mijn huisarts woedend op gesprek maar hij
bleef bij zijn standpunt.Het kwam op papier te staan. !!
Op aanraden van mijn huisarts zocht ik contact met de WSN en kreeg een nieuw
rev. centrum toegewezen...ik er naar toe en ja ik werd er aangenomen, alleen
maar de goedkeuring van het ziekenfonds en ik kon een maand later
beginnen..helaas het ziekenfonds vond het niet nodig dat ik naar dit centrum
ging ...hun vonden dat een wl er geen recht had op zo'n soort revalidatie.
Bezwaarschrift naar de ziekenfondsraad...ondertussen al sept.2000 kwam de
uitslag ik mocht niet daar revalideren.
Mijn arts die ik bezoek voor mijn slaapproblemen al 5 jaar vond het nodig
dat ik maar eens liet onderzoeken waar die tintelingen vandaan kwamen in
mijn armen en handen en het krachtverlies.
Ik naar een neuroloog voor een EMG en van jullie kreeg ik te horen dat daar
niks uit zou komen dus ik afgelopen donderdag voor de uitslag naar hem toe
..en ja hoor niks te zien, maar dat wist ik al!!
Mijn huisarts had ook een hele brief geschreven en vroeg ook hulp bij de wl
problematiek maar vergeetachtig zoals ik ben vergat ik die te geven bij het
1e bezoek ..dus gaf ik hem donderdag.
vluchtig keek hij er naar...maar gaf te kennen niet op de stoel van
behandelaar te willen gaan zitten
dat waren de huisarts al en mijn slaaparts. Hij had geen neurologische
afwijkingen gevonden dus kon niks voor me doen.Naar mijn klachtenlijst wed
niet of nauwelijks gekeken.
Hij raadde mij aan te zorgen dat ik niet in een isolement te recht kwam ,
rustig aan te doen en leuke dingen moest gaan doen en daag Mevr.
Ik in tranen mijn huisarts gebeld...die snapte er ook niks meer van en
ondertussen zitten er alleen maar negatieve rapporten in het dossier van de
huisarts die alle begrip heeft voor mij maar het ook niet meer weet. En mijn
Fysio die mij masseert om maar iets verlichting te geven ook niet meer.
Hoe kan ik nu iets op papier krijgen laat staan wie doet er iets aan mijn
beperkingen.Ik hoor ondertussen bij dat percentage wl waar het niet meer bij
over gaat en heb daar ook vrede mee maar.......................
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik achterblijf met een flinke kater,
zal mijn tegenpartij leuk vinden.
Je krijgt geen poot aan de grond en er-herkenning al helemaal niet.
Nu baal ik stevig..wie weet er nog wat ??
ga deze week maar weer eens praten met mijn huisarts ..ocharme die weet het
ook niet meer !!!
sorry dat het zo lang is geworden maar fijn dat ik het met jullie kon delen
..het lucht op.
THNXS
Celine

MEDISCH Fenomenen die bij een whiplash een rol spelen

2008-04-18 22:12:12

Fenomenen die bij een whiplash een rol spelen
(Artikel in Whiplashrapport van Whiplash Stichting Nederland van
September 2000)
Bij een whiplash kun je een drietal typische fenomenen onderscheiden.
Deze fenomenen kun je verklaren als je whiplash beschouwt als een
aandoening van de hersenstam, om precies te zijn het peri-aquaductale
grijs in de hersenen. De aandoening kan gezien worden als een verandering
in het functioneren in deze structuur. De hersenstam is door de whiplash
overbelast waardoor er storingen ontstaan.
De hersenstam is een van de oudste structuren van de hersenen. Dit deel
van de hersenen is verantwoordelijk voor o.a. de slaap-waak cyclus, het
verwerken en doorgeven van signalen die binnenkomen via de zintuigen, de
energiehuishouding en het alarmeren van het lichaam bij gevaar.
Bij een verstoring van het functioneren van de hersenstam zijn er drie
typische fenomenen die voor de meeste mensen met een whiplash heel
herkenbaar zijn. Deze fenomenen kunnen aan de hand van drie beelden
worden omschreven:
· De overbelaste telefooncentrale
· De voortdurende alarmfase
· De marathonloper
De overbelaste telefooncentrale
Een van de typische fenomenen bij een whiplash is de grote variatie
van klachten. Bijvoorbeeld: de een heeft last van tintelingen in zijn
linkerarm, de ander heeft zware benen, de een heeft last van harde
geluiden, de ander van fel licht. Soms is het zelfs zo dat de klachten
bij een persoon van dag tot dag variëren. De ene dag heb je meer last
van je rug, de volgende van je schouders, etc. Wat algemeen is, zijn
de klachten in de nek en de hoofdpijn. Daar heeft bijna iedereen met
een whiplash last van.
Hoe is het nu te verklaren dat er een zo grote variatie van klachten is?
Als je whiplash beschouwt als een aandoening in de hersenstam dan
wordt een en ander duidelijk. De hersenstam ligt onderaan de hersenen
bij de overgang van het ruggenmerg naar je hoofd.
Alle zenuwen van je lijf geven hun informatie door naar deze regio en
de hersenstam zorgt voor de verwerking van deze informatie. Als je
bijvoorbeeld je teen stoot, wordt dit vanuit je teen doorgegeven naar
je hersenstam en die zorgt voor de verwerking van deze informatie naar
andere delen van de hersenen. Deze delen zenden een signaal terug voor
de adequate reactie, in dit geval terugtrekken van de voet. De
hersenstam kun je dus vergelijken met een telefooncentrale, die de
informatie binnenkrijgt en weer doorstuurt.
Bij een whiplash is de hersenstam overbelast. Hierdoor kan de hersenstam
niet meer goed functioneren. Hierdoor zullen er ook problemen ontstaan
bij de zenuwen. Om bij vergelijking van de telefooncentrale te blijven,
de telefooncentrale is overbelast en daardoor zullen sommige telefoons
ook niet meer goed werken. Bij een overbelaste telefooncentrale is van
te voren moeilijk te voorspellen welke telefoons niet goed zullen
functioneren.
Dit verklaart waarom de ene persoon met een whiplash meer last heeft
van zijn schouders en de ander juist last heeft van zware armen. De
hersenstam is immers overbelast en daardoor zullen er storingen
ontstaan in het lichaam. Waar die storingen precies optreden, kun
je van te voren niet voorspellen. De een zal last krijgen van zijn
schouders, de ander van tintelingen in haar linkerarm.
De voortdurende alarmfase
Als je lichaam in gevaar is dan is het erop ingesteld om zo goed mogelijk
op de situatie te reageren. Op het moment dat er gevaar dreigt, worden
alle zintuigen geactiveerd opdat de omgeving zo goed mogelijk kan worden
opgenomen. M.a.w. je zintuigen staan helemaal op scherp, het lijf komt in
een alarmfase.
De meeste mensen kennen dit fenomeen wel. Het is onder andere merkbaar
als je valt. Soms lijkt het dan wel of dat je uren de tijd hebt om te
reageren. Dit komt omdat je zintuigen op scherp staan. De zintuigen zijn
zo actief, dat ze alles versneld opnemen, waardoor het lijkt of je extra
tijd hebt om te reageren. In een gevaarlijke situatie is het dan ook zeer
efficiënt dat de zintuigen extra worden geactiveerd. In vaktermen heet
dat de fight-flight reactie, de vecht-vlucht reactie. Het lichaam wordt
klaargemaakt om te reageren, ofwel vechten ofwel vluchten.
De hersenstam is verantwoordelijk voor deze reactie van het lichaam op
gevaar Het activeert de zintuigen om alert te zijn en brengt het lichaam
in staat van paraatheid. Bij iemand met een whiplash is dit systeem
verhoogd geactiveerd. Het alert zijn en op scherp staan, is voortdurend
aanwezig. M.a.w. het lichaam is voortdurend in verhoogde staat van
paraatheid. Een dergelijke vorm van paraatheid is in tijden van gevaar
zeer functioneel. Echter als het lichaam voortdurend op scherp staat,
wordt het systeem snel overbelast.
Het gevolg ervan is dat er teveel op iemand afkomt. Alles wat om de
persoon gebeurt, wordt extra opgenomen. Het is hierbij goed voor te
stellen dat dit op het lange duur teveel wordt. Mensen met een whip1ash
hebben dan ook vaak last van harde geluiden, scherp licht of meerdere
gesprekken door elkaar heen. Dit is goed verklaarbaar door het overbelaste
alarmsysteem. Als je immers alles wat er om je heen gebeurt extra scherp
opneemt, dan is fel licht of hard geluid al snel teveel. Iemand met een
whiplash zal zich dan ook in een gesprek volledig op iemand focussen.
Als er dan iemand tussendoor komt dan zal zijn aandacht zich daar dan
weer op richten. Met als gevolg dat hij volledig de draad kwijt is.
Achtergrondgeruis wordt door iemand met een whiplash ook extra scherp
waargenomen en zal hem of haar sneller afleiden dan iemand zonder whiplash.
Advies:
Voor iemand met een whiplash is het belangrijk ervoor te zorgen dat er
niet teveel op hem of haar afkomt. In vaktermen heet het, dat iemand
moeite heeft met dubbeltaken. Iemand met een whiplash heeft dus moeite
om meer dan 1 ding tegelijk te doen.
Het is dus het beste om ervoor te zorgen, dat alleen dat in beeld is,
waar je ook mee bezig bent. M.a.w. als je aan het lezen bent of als je
met iemand aan het praten bent, doe dan niet de radio aan, ga er geen
andere dingen bij doen. Zorg ervoor dat er zo min mogelijk
achtergrondlawaai is. Een regelmatig leven met weinig verrassende dingen.
Maak duidelijke afspraken wanneer iemand langskomt, zodat je niet
overvallen wordt.
In het algemeen komt het erop neer dat je ervoor moet zorgen dat er
niet teveel om je heen gebeurt; er niet teveel op je afkomt. Hierdoor
wordt je minder snel overbelast en krijgt je lichaam tijd om te
herstellen. Pas als je lichaam weer herstellende is, kun je langzaam
gaan experimenteren om je activiteiten uit te breiden.
De Marathonloper
De allereerste marathonloper was een soldaat in dienst van het Griekse
leger. In 970 v Chr. was het Griekse leger in oorlog met de Perzen. Er
werd een grote slag geleverd bij het kustplaatsje Marathon. Deze slag
werd door de Grieken gewonnen en betekende uiteindelijk de totale
overwinning van de Grieken.
Onmiddellijk na het gevecht spurtte een soldaat van het Griekse leger
op weg naar Athene om het goede nieuws te brengen. De soldaat had zelfs
zoveel haast, dat hij niet eens de tijd nam om zijn wapenuitrusting af
te gooien. 42 kilometer en 195 meter verder kwam de soldaat aan bij de
legerleiding, alwaar hij het heuglijke nieuws meldde. Hierna viel hij
dood neer op de grond.
Wat is er nu gebeurd met deze soldaat?. Doordat hij zo vol was van het
nieuws, rende hij in één stuk door met maar één ding in zijn hoofd,
namelijk melden dat de overwinning was behaald. Hierbij hield hij totaal
geen rekening met zijn lichaam. Toen zijn missie was volbracht, kwam
zijn lijf pas aan bod, dat hem op drastische wijze confronteerde met
het feit dat hij over zijn grenzen was gegaan.
Alhoewel mensen met een whiplash niet plotseling doodvallen, hebben
zij wel te maken met een vergelijkbaar fenomeen. Mensen met een whiplash
kunnen namelijk ook niet meer goed aanvoelen wanneer zij hun grens hebben
bereikt.
Typisch voor een whiplash is dat je vaak pas achteraf voelt dat je te
ver bent gegaan. M.a.w. je bent ergens mee bezig en je hebt nergens
last van. Dan stop je of neem je even pauze en slaat de vermoeidheid toe.
De hersenstam die o.a. verantwoordelijk is voor de energiehuishouding
functioneert niet meer goed en dus geeft je lijf niet meer goed aan
wanneer het vermoeid wordt. Normaal gezien zorgt de hersenstam ervoor
dat de hoeveelheid energie die je verbruikt, de hoeveelheid energie
die je hebt, niet overschrijdt. Het lichaam geeft vanzelf aan wanneer
je je grens hebt bereikt en je zal automatisch stoppen omdat je moe
wordt.
Bij een whiplash is dit veel minder het geval. Mensen met een whiplash
merken vaak pas achteraf dat ze over hun grens zijn gegaan. Het lichaam
zendt maar minimale signalen uit zodat, het nauwelijks te merken is dat
je over je grens gaat. Achteraf moet je daar dan voor boeten en ben je
volledig uitgeteld.
Advies:
Doordat de hersenstam niet goed meer functioneert, kun je niet meer
goed voelen dat je over je grens gaat. Je kunt echter wel vaak weten
dat je over je grens gaat. Het is immers logisch dat in een stoel
zitten en naar muziek luisteren minder inspannend is dan het gras
maaien of de ramen lappen.
De kunst is nu om je activiteiten zo te verdelen dat je niet of
nauwelijks over je grenzen gaat. M.a.w. ervoor zorgen dat je niet
meer energie verbruikt, dan dat je hebt. Zeker in het begin houdt
dit in, dat je voor je eigen gevoel bijna niets doet. Als je er
echter vanuit gaat dat élke activiteit, zoals aankleden en eten,
energie kost en dat je maar heel weinig energie hebt, dan wordt het
logischer dat je "bijna niets" kan doen.
Geduld is in deze een schone deugd. Eén dag rustig aandoen zal nog
weinig veranderen. Als je het echter een maand lang rustig aandoet,
dan zul je merken dat je minder moe wordt. Hierdoor kun je je
activiteiten langzaam uitbreiden, waarbij je je grenzen nauwlettend
in de gaten houdt. Het is een moeilijke weg om te gaan, maar de
enige die leidt tot herstel.
Drs. A.M. Bovendeerd
Psycholoog
(bron: Whiplash rapport, 12e jaargang, nummer 2, September 2000
Whiplash Stichting Nederland)
[de niet-tekstgedeelten van dit bericht zijn verwijderd]

Re: [whiplash-nl] MEDISCH Fact reïntergratie WERK r.a.c.

2008-04-18 21:54:24

Hallo Anneke,
Maak je geen zorgen, daar ben ik beregoed in en tevens ben ik ook nog enorm
eigenwijs, dus het zal wel lukken.
Daar lijkt het wel eens op, maar is natuurlijk te gek voor woorden. Ik denk
dat mensen die echt uit overtuiging, mag je dat roeping noemen? een medisch
beroep hebben gekozen ook nooit zo zullen reageren. Dan staat het helpen van
mensen, ongeacht de oorzaak van de problemen toch voorop?
Nu even heel scherp, voor mij zijn mensen die zich lenen voor deze
praktijken gewoon uitschot en ik voel me ver boven ze verheven.
Ik wil wel eens weten van andere mensen hoe ze over de whiplashstichting
denken. Ik ben er zelf niet zo tevreden over. Zo heb ik ze ook al eens over
het RAC geschreven met het verzoek wat meer bekendheid aan de manier van
werken te geven in hun blad. Tot aan vandaag weinig resultaat.
Voor advocaten hebben ze een speciale lijst. Als er klachten komen, gaan ze
na of die terecht zijn en kan dit voor een advocaat betekenen dat hij van de
lijst gaat. Op dit moment ben ik nog met mijn advocaat in gesprek. Valt zijn
reactie erg tegen, dan ga ik het inderdaad doorgeven.
Groet Ina

HULP-TIPS ? PERSOONLIJK huis gekocht - whiplashtips gevraagd

2008-04-18 14:13:05

Hallo allemaal
Ik heb al een hele tijd niet geschreven want naast dat ik 2x in 4 weken
gevloerd was door de griep ben ik actief bezig geweest met het zoeken
van een huis.
En jawel hoor ik heb een huis gevonden in Bilthoven.
Het is een eensgezinshuis, erg knus en gezelllig en ben er erg blij mee.
Daarnaast is het in de buurt van m'n ouders en ga ik dus weg uit Veenendaal.
Ik zal hier wel wat vrienden missen maar die contacten blijven wel en
daarnaast een sportclub waar ik niet meer kan sporten is ook geen reden
om te blijven.
Daarnaast heb ik me door (ex)-collega's nooit gesteund gevoelt maar eerder
in de steek gelaten.
Dus nu eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en een huis gekocht.
Natuurlijk wel doodeng maar goed bij de pakken neerzitten heb ik gehad
en ik laat me niet meer gek maken.
Hoe het allemaal moet met verhuizen, klussen en verven zie ik wel tegenop
maar gelukkig heb ik nog even want de overdracht is pas per 8 mei '01.
Als iemand nog tips of suggesties heeft aangaande verhuizen, verbouwen,
klussen en schilderen houd ik me van harte aanbevolen.
Groetjes Gertruud (alias Trudy) " een trotse huisbezitster"
[De niet-tekstgedeelten van dit bericht werden verwijderd]

MEDISCH start training Mind at Work

2008-04-18 08:23:41

Hallo Liny,
Dank voor je belangstelling.
De training bij Mind at Work heeft als doel om mensen uit de WAO (of
ziektewet) te halen en op weg te helpen naar werk. Omdat ik pas twee weken
met de training bezig ben, kan ik nog niet precies aangeven hoe de
verschillende pijlers (een fysiek , sociaal, emotioneel en cognitief deel.)
precies terug komen in de training
Kan wel wat vertellen over mijn ervaringen tot nu toe.
Twee maal per week is er een groepsbijeenkomst, onder begeleiding van een
sociaal psycholoog en we zijn tot
nu toe vooral bezig met het stellen van doelen, waar willen we over een
half jaar zijn en welke beperkingen ondervindt je op dit moment. Daarnaast
zijn we bezig om duidelijk te krijgen welke dingen wel en niet erg belastend
voor ons zijn en hoe we daar vervolgens mee om kunnen gaan. Daarnaast is er
aan het einde van elke training een half uur ontspanningsoefeningen zodat we
even kunnen bijkomen voordat we naar huis gaan. Ik ben toch al iemand die
zich slecht kan ontspannen. Thuis moeten we ook ontspanningsoefeningen doen
om beter te leren ontspannen. De ontspanningsoefeningen zijn bedoelt om je
beter bewust te zijn van je eigen lichaam en het verschil tussen ontspanning
en spanning te leren kennen. Als je in staat bent je lichaam beter te
ontspannen en daarmee meer rust te geven ben je ook weer in staat om meer
dingen te doen en daarmee je belastbaarheid te vergroten.
Het fysieke deel wordt twee maal per week door een trainer (fysiotherapeut)
gedaan. Ik neem daar niet aan deel, maar blijf mijn fysieke deel doen bij
het Isokin (onderdeel van de gezonde zaak). Verder is er 2 wekelijks een
gesprek met een psycholoog om meer persoonlijke dingen te bespreken die je
niet zo makkelijk in een groep bespreekt.
Ik ben al met al zeer positief over Mind at work.
Nu moet alleen de NS nog een beetje meewerken zodat ik ook op tijd op de
training kan komen.
Groet,
Geert

MEDISCH Fact revalidatie persoonlijk bedankje

2008-04-18 00:40:01

Hallo lieve mensen,
Vorige week heb ik een berichtje over het FACT op de lijsten gezet. Daar
zijn op de lijst en privé heel veel reacties op gekomen. Reacties waar ik
erg blij mee was omdat ze je steunen bij het zoeken van de juiste weg.
Een aantal mensen heb ik al bedankt, maar nog lang niet iedereen. Dat wilde
ik dus vanavond gaan doen. Stom..stom..stom.. Ik heb de mailtjes zonder kop
geprint en weet niet meer waar mijn berichtjes naartoe moeten.
Daarom wil ik op deze manier iedereen even bedanken voor de steun. Als er
nieuwe ontwikkelingen zijn horen jullie het wel weer, op dit moment ben ik
nog lang niet van plan om als een mak schaap naar het FACT te gaan.
De brief met mijn bezwaren is inmiddels naar mijn advocaat dus ik wacht nu
op stappen van deze zijde.
Allemaal nog een fijne zondag,
Ina

WERK ik ben het kwijt

2008-04-18 00:17:58

Hallo lotgenoten,
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik iets op de lijst heb gedaan. Ik
ben er wel en lees ook al jullie berichten, maar ik heb het nogal druk.
De situatie in het algemeen is er ook niet naar dat ik veel kan reageren op
de berichten.
Maar nu wil ik toch weer even wat aan jullie kwijt.
Vrijdag, gisteren dus, heb ik wederom een gesprek gehad met het sectorhoofd
van onze afdeling. Ze willen me detacheren naar een andere gemeente omdat ik
niet meer op de afdeling te handhaven ben. Nou zo een enfant terrible ben
ik nu ook weer niet hoor. De collega's zouden hebben geklaagd dat ze zo veel
moeten doen, met andere woorden mijn kwantiteit is niet goed.
Nu heb ik de collega's die er vrijdag waren gevraagd hoe het zit en zij
weten van niets. Je snapt dat ik het nu ook niet meer weet. Wie heeft er nu
gelijk.
Ik wil eigenlijk helemaal niet weg, maar er is mij dus heel duidelijk
gemaakt dat wanneer ik niet gedetacheerd wil worden naar die andere gemeente
ze dan een andere functie voor me zoeken binnen de organisatie.
Ik wil helemaal niet van de afdeling af. Ik heb het daar prima naar mijn zin
en ik heb al in geen twee jaar een functioneringsgesprek gehad dus volgens
mij kunnen ze me niets maken.
Wat moet ik nou toch met deze situatie?
Groetjes,
Monique Augustijn

Re: [whiplash-nl] Persoonlijk even bijpraten(lang)

2008-04-17 11:13:58

Hallo Ria.
Op de tv herhalen ze ook al zo veel films... moet deze film dat ook herhaald
worden? Ik denk dat je deze film het liefst wilt vergeten..
En de gevolgen had je natuurlijk liever helemaal niet gehad!!
Je belast ons NIET lieve Ria!! De lijst is er ook om te spuien. Jij staat
met support veel voor anderen klaar, en mijn petje af daarvoor! Maar spui en
schrijf gewoon op de lijst wat je kwijt wilt.
Ik vind dat je niet van dader kunt sprreken ... een dader doet m.i iets met
opzet ... dus je bent geen dader in mijn ogen!
pffff dat heb ik nog wel efkes de tijd om een poging te doen dit te
accepteren.. maar ik wil nog veel vooruitgang !
Sara , alvast proficiat! Geniet van de dag. Ik zal er voor duimen dat je je
goed voelt. Ga je wel energie sparen die week van te voren?? Dus bijv. ther.
overslaan?
Tuurlijk bestaan er naast wl nog een leven!
En helaas zal er ook wel een tol betaald moeten worden. Maar wat je gehad
hebt, pakken ze je niet meer af. Je hebt dan wat leuks om op terug te
kijken.
Geniet van die lieve mensen om je heen. Doe zo min mogelijk zelf die dag. De
mensen om jou heen helpen je met liefde, en ze zouden het vervelend vinden.
als je doordat je te veel geholpen hebt extra tol moet betalen.
De er- en herkenning op de lijst is inderdaad een grote steun.
Jij bedankt Ria voor je support inzet! Geldt ook voor alle andere support
mensen hoor!
Ja , klopt. Als je maar niet vergeet dat wij er ook voor jou zijn. Spui als
je dat wilt .
Fijn weekend en probeer vast wat uit te rusten !!
( ) __( ) Liefs, Esther.
/ \
| @ @ |
\ * /
--o00o------o00o------

Re: [whiplash-nl] WERK USZO-keuring.

2008-04-17 08:04:59

Hoi Tilly,
fijn voor je dat de keuring op zich zo ontspannen verliep! En gelukkig staat
je bedrijfsarts dus ook achter je. Op zich natuurlijk niet leuk om te horen
dat je eigenlijk bijna niks meer kan (van je bedrijfsarts) maar aan de
andere kant... altijd beter dan dat je steeds moet vechten en bewijzen dat
je wel degelijk iets "hebt"... Als je de uitslag hebt zet je dat vast wel op
de lijst he, ik kijk er naar uit.
Groet en sterkte, Inge :-)

Re: [whiplash-nl] TEGENPARTIJ expertise dr. Sanders

2008-04-16 22:12:17

hallo christien
DR Sanders is mijn Neuroloog en heb goede ervaring met hem.
hij is de specialist op het gebied van WL.
de eerste keer kwam hij een beetje afstandelijk over maar later was hij
heel begrip vol en schreef zo, wat verklaringen uit die voor mijn belangrijk
waren ivm de tegenpartij.
helaas kom hij niets voor me doen ( geen aantoonbare afwijkingen).
wel zorgde hij ervoor dat ik terecht kon in een revalidatieprogammain breda,
waar ik nu begonnen ben.
ik denk dat je niet zo slecht getroffen heb met deze dokter.
als je meer wilt weten hoor ik het wel.
vraagje ?? waar kom je vandaan??
groetjes lidia

Persoonlijk even bijpraten(lang)

2008-04-16 19:10:13

Dag allemaal,
Het is een hele tijd geleden dat ik wat op deze lijst gezet heb. Velen
kennen mij helemaal niet, dan alleen van het supportlijstje binnenwaait per
mail.
De reden van mijn afwezigheid was vooral persoonlijk.
Zoals velen van jullie weten heb ik in 1985 een wl opgelopen na een
kopstaartbotsing. Vanaf 1990 ben ik daardoor in een volledige wao gekomen.
Helaas heb ik een tijdje terug, op 14 augustus, ook de andere kant
hiervan mogen ervaren. D.w.z. dat ik nu zelf een kop-staartbotsing
veroorzaakt hebt op een eigenlijk voor mij nog steeds ongelooflijke manier.
Ik bedoel had een goede dag voor mijn doen, ik reed goed dus(anders laat
ik hem staan!), en mijn reactievermogen was scherp, ook achteraf als deze
film weer "langs" laat komen.
Met een snelheid minder dan 30km naderde ik een rood stoplicht (gelukkig
niemand achter me),remde mijn voorligger heel snel weer af na het snelle
optrekken.
Waarom??...........is niet bekent..............ik heb het hem ook maar niet
gevraagt.
Dus gevolg een knappe botsing, waar ik stevig van baalde toen en nu steeds
meer eigenlijk. De oude man(ongeveer 80j.!!) die voor me reed was zeer boos
op me(begrijpelijk als je de derde keer aangereden word in een jaar) en zei
dat hij geen klachten had....gelukkig. Ik hem hem wel geadviseert als hij
alsnog later klachten zou krijgen.
Een flinke schade aan beide auto's, mijn auto totall-loss, ik was gelukkig
all-risk verzekert, 27jaar schadevrij gereden, dus geen verlies no-claim.
En; we hadden al gekeken naar een andere auto......toeval??
De dag daarna naast enorm stijf over mijn hele lichaam veel pijn, uitval en
tintelingen aan rechter deel van mijn lichaam(zoals ook altijd mijn klachten
rechts zijn), die dus me tot nu toe weinig genot(?!) hebben gegeven. De
eerste dagen dacht ik nog dat het wel meeviel........helaas kan ik dit nu
niet meer zeggen.
Fysio gaf alleen negatieve reactie, foto's nek/schouder en rug gaven een
beeld van iemand met een rug van 90plus aan(volgens mijn huisarts die anders
nooit wat zegt!)....en ik heb nu wat oefentherapie met eigenlijk geen
belasting........dan nog ben ik bedrijp daarna mogelijk blijkt.
Ik heb lang getwijfelt of ik jullie moet belasten (zo voel ik het wel) met
mijn verhaal.....een verhaal van iemand die nu beide kanten (slachtoffer en;
daderkant!!) van een kopstaartbotsing in de zak heeft. Ik wil voorlopig wel
stoppen met deze sores.......ik bedoel de forse achteruitgang die ik nu ook
mag ervaren tot nu toe op veel vlakken van mijn totaal functioneren.
Het went ook nooit.....we hebben het wel eens over accepteren gehad op de
lijst he?
Ik weet van binnen in mijn hart nog steeds niet wat het is....echt..........
Om bovengenoemde reden heb ik ook zeker getwijfelt of ik wat aan het behalen
van een halve eeuw (sara dus)kon en mocht doen de komende week vrijdag. De
mensen die mij trouw zijn gebleven ondanks 15jaar wl en de nodige
privee-perikelen(buiten wl), en de lieve mensen die ik daarna mocht leren
kennen van allerlei pluimage, waar ik me goed bij voel en die heel dicht bij
mij staan wil ik nu graag ontmoeten voor zover dit mogelijk is.
Het is een keuze die ik doe.....omdat ik vind dat er naast de wl ook nog een
leven is, waar ik ook van hou. Dan met aanpassingen maar, dan komen we een
heel eindje!
En hoe ik daarna ben....vind ik dan niet belangrijk even......
Met hulp van lieve mensen om me heen doe ik nu wat ik, na veel wikken en
wegen(!), wat ik in mijn hart het liefste doe.....en dat is delen met mensen
waar ik zoveel van hou.......
Het leven bestaat uit een heel boek.....wij verdelen het door allerlei
ontwikkelingen in ons leven, wel in meerdere boeken......en daar is ook dit
jaar bij mij enige veranderingen ingetreden. Sommige boeken wil ik dicht
laten, anderen gaan vanzelf(of door toedoen van anderen) weer open.
Sommigen daarvan zijn mooi en de moeite waard gelezen te worden en weer
opnieuw. Somigen laat je liever dicht......soms ook niet.....als het de
moeite waard is ook voor de ander.....dan mag en dan gaat het
open.......Sommige boeken wil je delen, of stukken eruit, met andere mensen,
zoals jullie daar voor mij een deel van zijn.
Mede dankzij jullie lijstgenotenheb ik afgelopen maanden gemerkt dat ik de
eerste jaren van mijn wl(1985 en daarna) wel wat hebt weggestopt(is soms wel
leuk ,niet in dit verband), want er was toch geen mens die er iets van
begreep. Er vond bij mij een enorme bewustwording plaats van ik met een
wl....en mijn veel andere mogelijkheden......
Daarvoor wil ik jullie allemaal bedanken.....voor jullie enorme openheid
hier op de lijst, waardoor dit "oudje" (wl-leeftijd).....ha.ha.......nog
zover kan komen.........
Hopelijk kunnen jullie het opbrengen dit lange verhaal(sorry ervoor) te
lezen......
Het doen mij goed dit even met jullie te delen.........bedankt alvast!
Ik wil jullie allemaal een mooi weekend toewensen met veel warmte, rust en
liefde ......van welke bron dit dan ook komt.....als het maar goed
voelt......
Zijn er opmerkingen/vragen? Schroom niet deze mij te stellen......we zijn er
voor elkaar.....toch?
Liefs,
Ria,
jvbaarja@...(standaard)
ria.vb@...

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK - ff rust ramona

2008-04-16 13:23:54

Hoi Ramona,
Ik hoop, dat je snel weer opknapt en al neem je even rust, probeer ons af en
toe met een klein mailtje te laten weten hoe het met je gaat. Of misschien
via iemand anders.
Veel sterkte van Tilly.

TEGENPARTIJ expertise dr. Sanders

2008-04-16 08:10:21

Lieve mensen,
De laatste tijd ben ik nu niet bepaald aktief op de lijst, maar op de
achtergrond lees ik naarstig mee.
Vanochtend vond ik bij de post een brief van mijn advocaat: dat ik
binnenkort voor expertise naar dr. Sanders in Breda moet.
Terwijl we in een eerder gesprek hadden afgesproken dat ik naar
Amsterdam moest. Nu is Breda lekker in de buurt, maar ik wil eerst wel
eens weten of dr. Sanders wel een 'goede' is voor wl'ers.
WIE HEEFT ERVARING MET DR. SANDERS EN KAN IK HET WAGEN OM NAAR HEM TOE
TE GAAN???
Laat het mij alsjeblieft even weten.
hartelijke groeten, Christien

WERK USZO-keuring.

2008-04-16 05:07:26

Hallo allemaal weer,
Zoals ik jullie al heb verteld, moest ik gisteren voor een keuring naar het
USZO. Ik was ongeveer een half uurtje te vroeg, dus ik dacht, dat zal wel
wachten worden. Maar nee, de arts werd gebeld en hij kon mij onmiddellijk te
woord staan. Ik moet eerlijk zeggen: het was een heel aardige arts. Hij
stelde mij direkt op mijn gemak en stelde diverse vragen m.b.t. de whiplash.
Ook zei hij, dat hij van mijn bedrijfsarts begrepen had, dat werken voor mij
eigenlijk helemaal niet meer kon. Misschien zouden ze voor mij nog ooit eens
een plaatsje kunnen vinden binnen de organisatie voor een paar uurtjes per
week, maar dat zou hij verder nog overleggen met mijn bedrijfsarts.
Ik had een lijst met alle klachten, beperkingen, dagbesteding e.d.
meegenomen, dus dat hoefde hij allemaal niet meer te vragen. Hij was hier
ook best blij mee zei hij, zo had hij een vrij duidelijk overzicht van de
dingen die ik wel en niet kon en waar ik m'n beperkingen bij had. Nog
bedankt Nanda, voor de adviezen mbt deze lijst!!!! En anderen ook nog
bedankt natuurlijk voor hun tips.
Hij vertelde verder nog, dat terugkeer op m'n oude plaats (zelfs voor een
paar uurtjes) nooit meer mogelijk zou zijn, vanwege de stress-situaties die
daar kunnen ontstaan. Ik was nl. receptioniste bij de Rivierpolitie in
Rotterdam en werkzaam in volledige ploegendienst, dus dag/avond en
nachtdiensten.
Het gesprek verliep heel rustig en ontspannen en ik had niet het gevoel, dat
hij erop uit was om mij een streek te leveren, wat je natuurlijk wel vaker
hoort. Maar: je weet natuurlijk nooit.
Ik heb met hem afgesproken, dat hij mij een van de komende weken zou bellen.
Hij vind het nl. onnodig om voor mij nog een keer langs te komen, omdat hij
mij ook telefonisch wel kan vertellen, wat de uitslag mbt de keuring is. Na
overleg met de bedrijfsarts, zal hij mij dan laten weten hoe en/of wat. M'n
gevoel zegt, dat het een prima gesprek was!!!
Misschien was m'n verhaal wel weer te lang, maar ik denk, dat ik zoiets
belangrijks (voor mijzelf dus) niet veel korter zou kunnen omschrijven.
Veel liefs van Tilly.

Re: [whiplash-nl] MEDISCH Fact reïntergratie

2008-04-15 16:42:14

Hoi Liny,
Ik wil je even bedanken voor je reactie. Zoals telkens weer door iedereen
wordt bevestigd, het is heerlijk om reacties en een beetje begrip te
krijgen. Oplossingen zijn er op dit moment niet echt of je moet in het
sprookje geloven dat jij hieronder beschrijft.
Te gek voor woorden dat we dit recht niet hebben, maar het zit er gewoon nog
even niet in. Ik hoop me in ieder geval sterk te kunnen maken zodat ik er
aan mee kan werken dat dit in de toekomst wel heel normaal gaat worden.
Net als Elaine wil ik nog even vermelden dat mijn revalidatie gelukkig wel
gewoon door mijn ziektekostenverzekeraar wordt vergoed. Wel worden al die
kosten weer op de tegenpartij verhaald maar dat is niet mijn probleem.
Groet Ina

Re: [whiplash-nl] MEDISCH intake sanadome liny

2008-04-15 15:16:56

hallo liny
dit is wel heel raar het gaat tenslotte toch om jouw??
hoe kunnen ze een programma opzetten als ze niet heel veel persoonlijke
gesprekken met je hebben gehad.????
dit zou wel een hele slechte zaak zijn...en als je dat gevoel al heb lijkt
het mij heel moeilijk om positief aan het programma te beginnen.
zo zou het inderdaad moeten....ik heb deze ervaring niet ...ook omdat ik
niet officeel ergens werkte dus niemand heeft erg belang bij alleen ik zelf
en de tegenpartij.
mijn eerste intake was in dec.99 en nu aug. 2000 ben ik in observatie gegaan
en zoals je weet deze week begonnen.
achteraf ben ik er blij mee want ik ben nu pas stabiel met de wl.....wat wil
zeggen dat ik nu mijn klachten weet en er niet veel bijkomen..
ik heb begrepen dat bij de meeste rond het tweede jaar de wl pas stabliel is
en dat de beste tijd om er iets mee te gaan doen.
logisch dat we zo alert zijn...heel ons leven is op zijn kop en we zijn
afhankelijk van dit soort dingen voor de rest van het verloop en ons leven.
ze zetten er wel een druk achter he....probeer het je niet te veel van
streek te laten maken en vertrouw op je zelf.
nee hoor je heb het bij het rechte eind zou ik zeggen,natuurlijk is het heel
goed dat je huisarts er zo bij betrokken word en een plus voor hem dat hij
dat ook doet....met hem moet je nog lang verder.
probeer je niet zo op je huid te laten zitten en vertrouw op je zelf.
ik herken dit heel goed.......liet me door alles en iedereen van mijn stuk
brengen. dat is nu over en ik weet weer heel goed wat ik wil en hoe.
heel erg goed ..heb het gevoel op mijn plaats te zijn...heb een heel fijn
begripvol team om me heen.
staat in een ander mailtje ook vandaag.
hou je me op de hoogte???
lieve groetjes van lidia

RE: [whiplash-nl] PERSOONLIJK gedicht

2008-04-15 10:32:48

Hallo Esther,
Ik ben corry en volg de lijst altijd op de achtergrond maar hier moet ik
toch echt even op reageren.
Wat een geweldig gedicht zo herkenbaar zo mooi ik kreeg er kippevel van.
De manier waarop je je gevoelens beschrijft.
Dank je ik zal je gedicht bewaren.
Corry

Re: PERSOONLIJK gedicht

2008-04-15 03:04:10

Hoi Esther,
ik ben effe afwezig geweest op de lijst, voelde me lichamelijk, maar
vooral geestelijk klote. Het eerste wat ik las toen ik weer o de
lijst kwam was jouw gedicht. Je verwoord hiermee precies hoe ik me
voel, en wat ik tegenover vrienden en familie zo moeilijk onder
woorden kan brengen.
Thanx Esther..

PERSOONLIJK gedicht

2008-04-14 18:54:14

Hallo allemaal
Ik heb mijn gevoelens van nu , op dit moment proberen op te schrijven.
ik wil blij zijn..
het is herfst
maar de zon schijnt
de hemel is blauw,
strak blauw
bijna wolkeloos
ik wil blij zijn
ik wil dansen
ik wil springen
maar mijn lijf
wil niet
ik heb pijn
ben moe
misselijk en duizelig
ik wil blij zijn
ik wil mijn
oude ik terug;
kon ik
mijn oude ik
maar ff lenen.
ff terug
naar het verleden
gewoon
ff hard fietsen;
ff terug naar
voor de WL
toen had ik
regelmatig
energie te veel
de zon schijnt
ik wil blij zijn
maar het lukt nu ff niet.
ik baal
heb verdriet
want ik mis
mijn oude ik.
( ) __( ) Esther.
/ \
| @ @ |
\ * /
--o00o------o00o----

PERSOONLIJK - ff rust ramona

2008-04-14 11:43:17

Hoi Ramona.
Uitrusten ook van jouw rev. .. denk ik..
Maar ik vind dat er uit deze zin van jou weer vechtlust klinkt , knap hoor!
Ik denk dat het enige is wat je kunt doen , zorgen dat je wat ontspant .Heb
je ontspanningsoefeningen gekregen?
Ja, af en toe rustig op de lijst is ook wel eens fijn...
Maar Ramona , de lijst en het lezen is geen verplichting .. lees alleen wat
jij wilt , in jouw tempo!
Als je baalt ,spui dan lekker op de lijst! Het zal je zeker opluchten.
Heel veel sterkte!
( ) __( ) Lieve groetjes, Esther.
/ \
| @ @ |
\ * /
--o00o------o00o----

WERK het gak deel 4.

2008-04-14 05:54:42

Hallo Allemaal,
Zo als jullie weten heb ik nogal over hoop gelegen met de gak-arts.
Nu kreeg ik vanmiddag een telefoontje van mijn letselschade-advocaat
dat ik niet meer op het spreekuur van deze man hoef te komen.
En dat ik in het vervolg een andere arts krijg.
Dat is weer een hele opluchting en weer een zorg minder
En hoe de uitspraak van het bezwaar is was nog niet bekent .
Maar daar zou rond 17 november een uitslag van zijn.
Maar dat horen jullie wel.
de groetjes Ruud,
de pitbull van apeldoorn.

Re: MEDISCH Fact revalidatie langggg

2008-04-14 04:24:11

Hoi Ina,
Ik hou wel van lezen, maar deze roman klinkt toch wel een beetje eng.
Als ik het stukje letterlijk lees heeft het whiplashsyndroom en
daardoor niet kunnen werken, met motivatie te maken en het vertrouwen
in jezelf. Ik vind dit heel erg simpel bedacht.
Of de klachten doordit programma nu wel of niet minder worden,
verdwijnen of hetzelfde blijven, maakt eigenlijk niet uit, hup naar
de werkvloer.
Er mag wel gesproken worden over de klachten die je hebt, maar van
uit het psychisch aspect van pijnbeleving. over de bewijslast van de
ziekte wordt niet gesproken, het lijkt mijn inziens dan toch op het
onderkennen van de problematiek.
Er moet tijdens het programma een bewustwording plaatsvinden die
lijdt tot motivatie om aan het werk te gaan. Natuurlijk zonder de
gemotiveerde client bereiken ze niets.
Ik heb er effe wat stellingen uitgehaald, die voor mij het idee
vormen dat deze organisatie, meelift op het whiplashprobleem en de
huidige politiek.
Er moet gewerkt worden voor de boterham of je dat nu
lichamelijk/psychisch kan of niet.
Ik lees uit het voorlichtings stukje niet, dat zij betrokken bij de
client zijn en het leed wat hem/haar is overkomen en blijft
achtervolgen door de nekblessure. Ik lees hier toch weer eens het
tussen de oren verhaal. (autorijden is echt gevaarlijk, bij een
aanrijding, komen accuut alle psychische klachten omhoog, raakt
edereen met een fijne job, direct gedemotiveerd, genieten daarna van
alle negatieve aandacht van demgeving, liggen graag in de clinch met
artsen en vinden het heerlijk om van ons leven een puinhoop te
maken). Gelukkig zijn er instellingen in deze problematiek gesprongen
en willen ons ontspoorden helpen.
Zij doen dit niet belangeloos, ze krijgen een supervette boterham en
de whiplashpatient kan kiezen of meewerken of gij zult niet eten.
Nee, Ina van het voorlichtingsstukje van het fact, word ik niet
vrolijk, ik hoop dat er mensen op de lijst zijn die reageren en
zeggen dat ik het te zwart/wit zie en dat er wel mensen zijn die er
goed geholpen werden.
Groetjes Yvonne Beekhuis

RE: [whiplash-nl] TEGENPARTIJ mevr. Bringmann

2008-04-13 20:40:32

Hoi willem en jeanette
Even voor alleduidelijkheid mevr. Bringmann is gewoon mijn
eigen advocaat en niet mijn tegenpartij het hoofd is veranderd
tijdens het door zenden naar de lijst.
Wil ik bij deze even recht zetten.
vriendelijke groeten hans en sylvia
=========================================
noot van de knippers: zie het netiquette
bericht voor toepassing van categorie
=========================================