Re: [whiplash-nl] MEDISCH scan

2008-03-31 16:05:44

Hoi Sabine,
Een MRI-scan? Wat betekent de uitkomst precies? Levert het iets op qua
behandeling voor je whiplash? Het is voor het eerst dat ik iemand hoor over
scans die de stofwisseling in de hersenen zichtbaar maken.
Ik ben echt heel benieuwd. Ook hiervan heb nog niet eerder gehoord. Heeft je
afwijkende hartslag ook iets met de WL te maken? En hoe dan?
Groeten,
Liny

Re: [whiplash-nl] HULP-TIPS taxi

2008-03-31 15:47:24

Hoi Esther,
tsjonge jonge wat een gedoe zeg voor taxi-vergoeding. Ik krijg ook wel
taxi-vergoeding van huis naar revalidatie-centrum en terug, maar dat is
inderdaad via het ziekenfonds. Ik had geen idee dat ik ook in aanmerking
zou komen voor WVG-vergoeding. Maar tja, als ik jouw verhaal zo lees, is
het ook niet zo makkelijk om daar aan te komen. Dus ik weet nog niet of
ik wel aan die burocratische molen ga beginnen.... Voor jou wens ik in
de tussentijd in ieder geval veel sterkte en geduld toe..
liefs van Ramona

HULP - TIPS taxi

2008-03-31 08:13:30

Hallo allemaal.
Al een tijd maak ik gebruik van Ziekenvervoer taxi ( voor info : ff vragen
bij jouw ziekenfonds / huisarts ). Deze taxi brengt mij naar ziekenhuis en
therapie ( alleen die ther. die in basispakket ziekenfonds zit).
In sept. 1999 (!) deed ik bij WVG (= Wet Voorz. Gehandicatpen) een aanvraag
voor sociale taxi vergoeding. Zodat ik ook eens zelf naar de stad kan of
naar (schoon)ouders of vriendin zonder dat Martin moet rijden. Ik kan door
WL niet zelf rijden.
In jan 2000 kreeg ik een keuring bij de GGD. Deze vrouw was niet vriendelijk
, heeeeel zachtjes uitgedrukt. Ze vertelde dat iedereen na een ongeval heel
veel pijn in de nek had , en dat ik eerst van achter aan gereden was, toen
naar vorren geschoten en tegen voorligger op gebotst. Nou dt was dus niet
zo.
Verder wilde zij bij een heeeele boel artsen info opvragen, waarvoor ik moet
tekenen.
In mei kreeg ik een brief waarin stond dat er nog geen beslissing was,
omdat nog niet alle artsen de info naar de GGD hadden gestuurd.
In juni bel ik eens op : het antwoord komt heel snel mevr.
In aug bel ik op.
Ik krijg een assistente van die GGD atrs aan de lijn. Deze zei dat het
helemaal de schuld was van die mevr. dat ik nog niks wist. Ze zou er achter
aan gaan.
In sept. tig keer gebeld. Bij iedereen was mijn naam bekend.
Echter de assistentes / collega's komden niks anders doen dan een verzoek
bij die GGD arts op haar bureau leggen met het verzoek om heel snel die
brief van mij de deur uit te doen.
Eind sept . bel ik naar de WVG.
Hier vertelde ze mij , dat ook de WVG al div. malen naar die GGD arts had
gebeld waar het antwoord bleef.
Donderdag j.l kreeg ik een brief van de gemeente. Heeft dus 13 maanden
geduurd!!
Ik had net 50 minuten , ja echt 5o minuten op de taxi gewacht toen ik van
ther. naar huis moest.
Nou blijkt uit de brief dat die trut van de GGD alleen maar bij de rev.arts
info had op gevraagd. Volgens de rev.arts kan ik een stuk lopen en fietsen
en met openbaar vervoer reizen.
%^&$%&#%^#$ dat kan ik dus NIET.
net of ik voor mijn lol 50 min. op de taxi had gewacht. grrrrrrrr
Ja die troele van een rev,arts ... zegt wel meer over mijn herstel hoe goed
het is ..... ja ... als je vergelijkt tja .. dan ben ik toen wel wat vooruit
gegaan .... maar vergeleken bij hoe ik voor WL was ... tja . dan is het niet
veel. Maar het is natuurlijk goed voor haar , als zij raportjes maakt waarop
zij schrijft dat ik tijdens rev, zo veel vooruit ben gegaan.
Ik ga dus mooi in beroep tegen de uitspraak. Ik heb mijn huisarts mee, en
mijn neuroloog.
Van Gemert ther. , de optpmetrist heb ik ook mee. Zij schrijven een brief
waarom ik dus niet lang kan lopen zelstandig , en dat ik onvoldoende
verkeersoverzicht heb enz.
Maar ..... als ik taxi vergoeding krijg ooit ... krijg ik het met
terugwerkende kracht.
Nog een stukje bureaucratie tot slot.
Ik wilde graag cognitieve training volgen bij een rev.centrum.
Maar ik kom er niet voor in aanmerking zoalng de verzekering nog loopt.
De GGD arts zei : In dat rev. centrum ( Hoensbroek) bepalen ze wel of je wel
of geen verkeersoverzicht hebt. Dat kan ik zo niet bepalen .... nou .de
verzekering loopt misschien nog wel een jaar of 3 .....
Ik wil wel naar Hoensbroek ..... maar mag niet .... moet ik eerst een jaar
of 3 wachten .....
Lekker krom ..... eerst moeten wachten op de rev. .... daar zouden ze dan
bepalen of ik verkeersoverzicht heb .... als ik dat niet heb ... kom ik
misschien wel in aanmerling voor de taxi ......
Ik ga in beroep!!!!!!!
Ik zou zulke artsen bijna zelf een vette WL gunnen ...... al is het maar
voor een maandje ..
( ) __( ) GRoetjes, Esther.
/ \
| @ @ |
\ * /
--o00o------o00o----

HULP-TIPS oppassen allemaal

2008-03-31 07:35:23

Ik hoop dat jullie allemaal de storm een beetje goed door zijn gekomen.
Ikzelf moest naar therapie wat een eind rijden was en wat ik ook niet
aandurfde met dit weer... (voelde me ook heel slap en duizelig en dan is je
alertheid ook een stuk minder) ben dus ook mooi de hele dag thuis gebleven.
Bleek dat ik ook inderdaad niet had mogen komen dus dat scheelde weer :-)
Ben alleen even naar de bakker gelopen en door het jezelf tegenhouden in de
wind schoot het gigantisch in mijn nek dus een waarschuwinkje voor
iedereen... morgen kunnen er ook nog flinke windstoten zijn dus doe
voorzichtig! Ons nekkie gaat anders heel hard protesteren!
Ik hoop dat jullie gewoon hebben kunnen slapen ondanks de storm en wens
jullie voor vannacht ook een fijne nachtrust toe. En morgen voorzichtig zijn
he?!
Liefs, Jannet

MEDISCH revalidatie liny

2008-03-31 01:41:17

hoi liny
is dat zo liny...weet je waarom dat dan bij veel mensen niet verteld
wordt....want een fysio zou dat moeten kunnen voelen....wil je me er wat
meer van vertellen.
dit heb ik ook ondergang maar er kwam niets uit wat we al
niet wisten....en bij jouw?
ook dit is mij opgevallen en ook ik vond dit hoogst onprettig...nu bij
de revalidatie `grip op pijn is dit niet het geval en word alles
duidelijk uitgelegd.
ik denk dat het eerder een voordeel als een nadeel is...hoewel ik jouw
situatie natuurlijk niet ken.
ook ik zag hier erg tegen op ..eerst zou ik ineen groep komen..maar
gisteren kreeg ik te horen dat ik individueel behandeld ga worden wat
ik toch wel pretiger vind.
Ik doe alleen heel hard m'n best. Zoals altijd.
doe je niet te hard je best ??? zoals zoveel van ons.
geweldig nieuws .
wij hadden al een hond maar deze pup erbij is toch wel hel er leuk ...ook
voor de kinderen en mijn oudste dochte zit er mee op de hondenschool..
liny ik wens je sterkte en laat je horen hoe het verder loopt
lieve groetjes lidia.

MEDISCH scan

2008-03-30 14:20:35

Hallo allemaal,
Van de week heb ik eens echt vakantie gehad, andere jaren was ik altijd
bezig om te leren voor tentamens en andere dingen aan het inhalen, zoals
stages.
Afgelopen woensdag werd er een scan van mijn hersenen gemaakd om te zien of
de stofwisseling in mijn hersenen verandert was, die is niet goed. En er is
een hartfilmpje gemaakd om te zien of mijn hartslag wat regelmatiger was en
of er wat anders aan de hand is, m'n neuroloog nam m'n hartslag op en nou
was hij regelmatiger en lager. Van de week kan ik bellen voor de uitslag van
de scan en de hartfilm, ben benieuwd of er wat uit komt, meestal komt er
niets uit, dus mijn verwachting is niet hoog. Binnenkort wil m'n neuroloog
mijn hartslag 48 uur lang in de gaten laten houden, maar daar hoor ik
binnenkort meer over.
Tot mails,
Liefs, Sabine

MEDISCH ramona depressief

2008-03-30 10:41:40

hoi ramona
ook ik zou depresief zijn,....dit werd door 2 mensen gezegd in mijn
observatie.
zelf bestrijd ik dit...want wat is depresief???? oke ik heb vaak een
gigantische dip maar met de lijst en mensen om me heen kom ik er wel uit...
ze waren het achteraf wel met mij eens ..dus is dit dan een depressie???
ik ben een prater dus ik vind zelf dat ik er altijd wel uitkom en dus geen
medicijnen nodig heb.
gesprekken met de psygoloog doen me goed en geven me de kans het helder te
overzien waardoor ik ook minder last van dips heb.
ik wilde je graag mijn verhaal vertellen,en niets afdoen aan jouw gevoel
hierover.
ik hoop dat je me begrijpt.
vandaag heb ik te horen gekregen dat ik verder mag met het revalidatie
programma...waar ik erg blij mee ben.
omdat ik mijn doelen zo concreet kom stellen...vinden ze me te ver voor de
groep die me tegen zou houden en nu krijg ik induviduele
revalidatie....dus ik voel me ook heel goed vandaag
groetjes lidia

Re: [whiplash-nl] WERK WAO keuring MEDISCH Mind at work

2008-03-30 05:33:30

Hoi Geert,
het is ook heel erg zwaar om zwart op wit te moeten lezen, dat je
eigelijk niets meer kunt. Maar bekijk het van de positieve kant, wat je
hebt wordt nu eindelijk eens erkent en geaccepteerd. Misschien praat ik
over een maand wel hetzelfde als jij hoor, want dan krijg ik ook de
uitslag van mijn wao-keuring. Maar zoals ik er nu over denk, zal ik
alleen maar opgelucht zijn met 80-100% afkeuring. Dan is het meer van
zie je wel dat ik me niet aanstel en echt wat mankeer! Desondanks blijft
het natuurlijk een zware dobber....
sterkte en liefs van Ramona

MEDISCH revalidatie Elaine week 3

2008-03-29 22:49:25

Lieve mensen,
Niet zo'n goede week gehad ... maar 2x (i.p.v. 4x) therapie
gehad doordat het herfstvakantie was. Hein en Lisanne waren thuis
en het was de bedoeling dat we vanaf woensdag naar de
camping zouden gaan. Door het slechte weer zijn we maar 1
dag gegaan, alleen om op te ruimen.
Vanaf vrijdag heb ik heel veel pijn in mijn nek gehad.
Maandag en dinsdag wel met de therapeute een heel gesprek
gehad over prioriteiten stellen. Grappige was dat ik dat aan het
einde van de week, door de pijn, vanzelf kon :-) helaas voor mijn
schoonmoeder stond zij niet bovenaan ...
Liefs Elaine

Re: [whiplash-nl] OVERIG vernieuwd mIRC voor Whiplash Praathuis 2e editie

2008-03-29 10:38:23

Hallo allemaal
Door problemen met tripod was de whiplash mirc-versie van gisteren niet
bruikbaar helaas. Nu staat er een nieuwe versie waar ook enkele kleine bugs
uit gehaald zijn. Dus nu mirc-wpn.exe second edition :-))))
N.b de link van gisteren is dus fout. Op de praat pagina staat wel
de goede link.
Excuses voor het ongemak.
Toelichting whiplash versie mIRC
Nu met eigen menu's en diverse geluiden standaard ingeprogrammeerd, als mede
nu standaard mooiere achtergronden. Natuurlijk kun je zelf alles naar eigen
beeld vervolmaken qua instellingen en lay-out, alsmede je wachtwoord en
geluid bij eigen naam toevoegen .
Het verdient zeker aanbeveling je eerdere versie te vervangen door deze
nieuwe 5.7 Hij draait wat zekerder en stabieler, ook als je alles niet op
de standaardplek installeert. Kijk op onze vernieuwde praatpagina om hem
binnen te halen of klik direct op deze link:
http://members1.chello.nl/~w.vaneldik/mirc-wpn.exe
Downloaden , installeren en draaien maar.
Tot ziens in het Whiplash Praathuis................
hartelijke groeten
Wouter van Eldik
_ " _
(_ \ | /_ )
( / | \ )

Re: [whiplash-nl] MEDISCH revalidatie WERK gakgedoe

2008-03-29 03:58:49

Hoi Ramona,
bedankt voor he reactie.
Je hebt helemaal gelijk hoor, bij mij is het grote probleem dat ik het
gewoonweg nog niet verkroppen kan dat je als behoorlijk actief en sportief
persoon zo'n gigantische terugval kunt maken. Als ik me dan eens een dag
goed voel denk ik gelijk weer aan de evt mogelijkheid om ooit weer eens te
kunnen gaan werken. Juist ik heb altijd tegen veel mensen gezegd dat er
belangrijkere dingen zijn dan werken en nu kom ik er zelf achter dat werk
toch wel erg belangrijk is, vooral op sociaal gebied. Ik denk ook wel dat
het komt omdat ik het in huis aan niemand kwijt kan en daarom ben ik zo blij
met deze lijst en met jullie reactie's. Zo op zijn tijd en plaats probeer ik
ook zelf nog eens wat terug te doen omdat we allemaal wel eens een steuntje
in de rug nodig hebben. Ik had alleen nooit van mezelf gedacht dat dat bij
mij soms zo heftig kan zijn.
Nogmaals bedankt en ik wens jou ook veel sterkte toe want ik volg ook jou
verhalen op de voet.
Groeten en net zoveel liefs terug,
Han

Re: [whiplash-nl] TEGENPARTIJ: Praktijkgeval !!

2008-03-29 00:26:25

Hoi Peter ,
En nu????
Een vakbond voor / van / door whiplashers??????
Is er geen (hamer) vuist te formeren , van whiphlashers???
waar ze wel naar (moeten ) luisteren.
Dit is toch te gek voor woorden , dat er zo met ons word gesold.
Groetjes Peter J.

TEGENPARTIJ: Handelt de tegenpartij zo onze schade af ??

2008-03-28 21:29:37

Hoi allemaal,
Hieronder zou wel eens beschreven kunnen staan hoe tegenpartijen cq de
verzekeraars geinstrueerd worden, uw letselschade af te doen.

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK - allemaal

2008-03-28 10:43:20

Hoi Liny, (+eigenlijk iedereen merk ik nu ik dit zo aan het typen ben)
Nogmaals een mailtje van Jannet...
Wat ik nog wel wilde vermelden is de mogelijkheid van het zoeken van een
nieuwe hobby binnen de WLbeperkingen. Ik ben ook een tijd op zoek geweest en
heb eindelijk iets gevonden...
1 x in de week meditatief mandala tekenen. Ik doe het geheel op mijn eigen
manier, ik doe bijvoorbeeld niet mee aan de oefeningen (die visualiseer ik),
sleep kussens mee om beter te zitten, heb ook gezegd dat ik een whiplash heb
en dat ik niets kan tillen en niet kan bukken om iets op te rapen, etc.
En het is fantastisch om op die manier afleiding te hebben. Kan ook heel
zwaar zijn als je bijna omvalt van de pijn maar het is een keuze die je
maakt.
Als je een paar jaar een whiplash hebt begin je ook te beseffen dat je
keuzes moet maken... ik hou me zoveel mogelijk rustig (en overschrijd
daarbij vreemdgenoeg nog constant mijn grenzen maar goed, dat terzijde) maar
"kies" ervoor om af en toe toch best erg mijn grenzen te overschrijden om
toch iets leuks te kunnen doen.
Als ik mezelf namelijk constant wil ontzien moet ik namelijk de hele dag op
bed gaan liggen en langzaam weg teren... en daar ben ik toch te jong voor
lijkt me.
Op een gegeven moment had ik 3 therapieen per week wat gigantisch zwaar was
maar toen dat stopte viel ik ook in een soort gat omdat zelfs therapieen een
bepaalde structuur geven. Bovendien voelde ik mij nog enigzins nuttig toen
ik die therapieen deed... Zo van, kijk, ik werk wel hard, maar dan aan mijn
genezing.
Nu heb ik nog steeds van "Ik wil hard aan mijn genezing werken, bezig
zijn..." maar weet niet wat en voel me dan al gauw schuldig. Alsof, als je
niet iedere bestaande therapie op deze aardbol aangrijpt je niet zou willen
genezen.
Ik ga nu 1 per week naar een para medisch centrum voor aangepast bewegen en
sporten (op zeer laag niveau) + voor leren omgaan met WLbeperkingen. En ik
ga 1 x in de 2 a 3 weken naar reiki/voetreflexzonetherapie/soms shiatsu + 1
x in de maand naar regressie therapie om het ongeluk te verwerken.
Wat ik voor die tijd heb gedaan is: fysiotherapie, mensendiecktherapie,
maatschappelijk werk, magnetiseren, nog iets waar ik zo snel niet meer kan
opkomen en al meer dan 2 jaar reiki/voetreflexzonetherapie/soms shiatsu,
Ik had al mijn hoop gevestigd op het revalidatiecentrum maar op mijn intake
werd ik veel te slecht bevonden voor revalideren.
Nu ik alle verhalen over revalideren op de lijst lees weet ik ook dat ik dat
inderdaad nooit aangekund had met dit lichaam maar toen was ik knap kwaad en
teleurgesteld!
Niemand om mij heen weet nog een therapie waar ik baat bij zou hebben maar
toch blijft het in je hoofd spoken... je wilt voor jezelf bezig zijn met
therapieen (je blijft hopen dat je er toch eentje vind die jou zou kunnen
genezen!! Of in ieder geval iets verlichting kan brengen). Maar ik merk ik
ook voor anderen... Voor de omgeving, voor het Gak, voor de tegenpartij...
omdat die vinden dat ze te weinig medische rapporten hebben... en ga zo maar
door!!
Hebben jullie dit ook?!?!
En dan zit ik soms ook aan allerlei scans en testen etc. te denken.
Misschien dat ze toch iets vinden want ik voel dat het goed mis zit.
Maar van alle kanten krijg ik te horen dat ze dan zeeeeeeeeeeeer nauwkeurig
moeten werken (wat veel tijd en dus geld kost... wat ze niet meer over
hebben voor whiplashpatienten) + dat er in 99 % van de gevallen helemaal
niets te vinden is.
En als ze dan toch wat zouden vinden, wat dan?!?! Dan kunnen ze het nog niet
repareren!
Ik weet het... ik weet het... ik weet het allemaal... maar toch blijft het
spoken dat ik bezig moet blijven en dat ik het moet kunnen bewijzen! Ik weet
dat mijn lichaam een wrak is en dat mijn leven uit pijn en beperkingen
bestaat... maar niemand ziet het aan me!
Hebben jullie dit ook zo ervaren en zo ja, is dat minder geworden? Hebben
jullie er vrede mee kunnen vinden?!
Zo, nu een eind aan dit mailtje breien... ik begin steeds meer fouten te
maken en het heeft me heeeeel veel tijd gekost om te typen (en te
verbeteren) en jullie waarschijnlijk ook om te lezen.
Bedankt voor jullie kostbare aandacht!!
Veel liefs, jannet

TEGENPARTIJ Waarom gaan de tegenpartijen zó met ons om ?

2008-03-28 09:26:03

Hoi allemaal,
Ja bovenstaande vraag mogen wij ons wel eens stellen, waarom worden
wij als slachtoffer, zo onmenselijk behandeld. Psychologisch kapot
gemaald. Ik vind het beangstigend als ik de ware stories lees over
de ervaringen van patienten.
Hieronder nog een.
Een tijdje geleden kreeg ik Jannie Dik 44 jaar en uitzendkracht,
van Interpolis een oproep om voor een keuring te verschijnen. Bij
Dr. P., neuroloog in de grote stad in het zuiden des lands.
Bij de oproep werden allerlei 'vergissingen' gemaakt. Toppunt was,
dat de assistente mij beschuldigde niet mee te werken. Gelukkig heb
ik daar bewijs van.
Inmiddels heb ik tot mijn schrik uit Dossier 1850 en de Aanvulling en
ook uit tv-uitzendingen en krantenberichten gezien, dat Dr. P. om
diverse redenen omstreden is. Maar ik kon de keuring toen niet meer
afzeggen. Misschien zou Interpolis dat kunnen aangrijpen om mij een
uitkering te weigeren. Ik houd mijn hart vast.
Ik begrijp niet waarom de Medische Instanties en Interpolis, die over deze
dokter allang op de hoogte moeten zijn, nog steeds niet hebben ingegrepen.
De gegevens zijn immers al jaren bekend.
Ik vind het niet fris van Interpolis om mij zo laat en ook nog precies naar
deze Dr P. te sturen.
(noot) welke Dr. P. wordt hier bedoeld en werkt hij dan voor 2 partijen !
opzienbarend !!!
(2 oktober 2000)
Opmerking: Om privacy-redenen is de naam gefingeerd
Met vriendelijke groet
Peter
P-Bosman@...
bosmanp@...
ICQ:no. 85676184

TEGENPARTIJ: Praktijkgeval !!

2008-03-27 21:10:35

Hoi allemaal,
hier een voorbeeld uit de praktijk.
Is dit niet herkenbaar ?
Schadebehandeling: Voorbeeld Rabobank Interpolis
Ik werd aangereden
Ik ben Robijn Schadelast-Beperking, gezinsverzorgster. 26 jaar. Binnenkort
krijgen wij ons eerste kindje. Over deze fijne tijd ligt een schaduw. In
1997 reed een auto van links in mijn portier. Ik was er erg aan toe.
Later gebeurden er de vreemdste dingen. Mijn huisarts, keurend arts,
Arbo-arts en drie therapeuten beweren allemaal dat er niets is.
Ik kan door de schade en de pijn niet meer werken en heb thuis hulp nodig.
Mijn rechtsbijstandverzekering Interpolis roept twijfels op. Mijn
inzittendenverzekering - ook Interpolis - betaalt niet.
De verzekeraar van de tegenpartij - jawel, u leest het goed: eveneens
Interpolis - maakt geen haast.
Ik heb schrik als ik straks weer door Cadans wordt opgeroepen.
De eerste advocaat liet de zaak lopen. Nu naar de tweede advocaat kost ons
veel inspanning. Als ik niet procedeer krijg ik misschien niets, terwijl ik
mijn werkvermogen verloor, dreigt dit ook voor mijn werk en mijn inkomen.
En dat terwijl ik zelf keurig verzekerd was, en netjes betaalde.
Als ik wél naar de Rechter ga ben ik zo weer een aantal jaren bezig.
Mijn dossier is inmiddels al een grote ordner vol ...
Opmerking: Om privacy-redenen is de naam gefingeerd
Met vriendelijke groet
Peter
P-Bosman@...
bosmanp@...
ICQ:no. 85676184

OVERIG Hij is er weer en nu vernieuwd mIRC voor het Whiplash Praathuis

2008-03-27 20:18:34

Hallo allemaal,
Nadat we de toegang via onze praatpagina tot het Praathuis uitgebreid
hebben zodat er altijd minimaal 2 ingangen zijn en nadat alle servers
weer goed draaien, hebben we de voorlopig laatste stap gezet in deze
trilogie van opwaardering, nl. de terugkeer van een nieuwe en
verbeterde pc-versie van mIRC-wpn, de voor het Praathuis aangepaste
versie van mIRC. Nu met eigen menu's en al diverse geluiden standaard
in geprogrammeerd, als mede nu standaard mooiere achtergronden. Natuurlijk
kun je zelf alles naar eigen beeld vervolmaken qua instellingen en
lay-out, alsmede je wachtwoord en geluid bij eigen naam toevoegen .
Het verdient zeker aanbeveling je eerdere versie te vervangen door deze
5.7nieuw. Hij draait wat zekerder en stabieler, ook als je alles niet op de
standaardplek installeert en zo.... Kijk op onze vernieuwde praatpagina om
hem binnen te halen of klik direct op deze link:
http://members.tripod.lycos.nl/whiplash_nl/mirc-wpn.exe
Tot ziens in het Whiplash Praathuis................
hartelijke groeten
Wouter van Eldik
_ " _
(_ \ | /_ )
( / | \ )

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK Weekje Belgenland!

2008-03-27 17:34:27

Hoi Willem C.,
Zo werkt dat dan; ondanks pijn en klachten weegt het toch op tegen de
opkikker. Even lekker weg, buiten zijn, tot rust komen. Is dat een beetje
gelukt?
Mij valt het steeds tegen als ik na een paar dagen weggeweest zijn, weer
thuis ben en geconfronteerd word met de dagelijkse dingen en de beperkingen.
Maar ja, we houden het hoofd recht (voor zover dat gaat).
Succes met thuiskomen, zal ik je dan maar toewensen.
Groetjes,
Liny

Re: OVERIG (on)bereikbaarheid Whiplash Praathuis via huispagina opgelost

2008-03-27 09:07:02

Hallo allemaal,
We zijn heel blij dat we kunnen berichten dat alle problemen zijn
opgelost.Meer nog dan dat. We hebben succesvol 2 nieuwe wegen naar het
praathuis gecreëerd met het Pilot-applet. Het voordeel van dit applet is dat
je zelfs je eigen server kunt kiezen mocht er een server per ongeluk plat
zijn gegaan. Deze werken dus in principe (vrijwel) altijd Maar ook de beide
JAVirc-applets draaien weer. Bij deze applets is heel wat naar eigen smaak
in te stellen. Ook de grootte van het venster.
Dus er zijn nu heel wat wegen die naar het Whiplash Praathuis leiden :-))
vriendelijke groeten
Wouter van Eldik
_ " _
(_ \ | /_ )
( / | \ )

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK terug van vakantie

2008-03-27 01:49:49

Hoi Chris 10,
Moedig van je dat je het toch hebt geprobeerd,
alleen erg vervelend dat je zo met je neus op de feiten
wordt gedrukt, Wie weet , laten we hopen dat het
volgend jaar wat beter gaat,
groetjes peter.J.

[whiplash-nl] WERK WAO keuring MEDISCH Mind at work

2008-03-26 19:15:36

Hallo Allemaal,
Ben de laatste tijd niet zo actief op de lijst geweest, omdat ik me niet zo
lekker voelde. Was helaas niet in staat een actief lid van deze lijst te
zijn, heb wel veel berichten kunnen lezen en daar veel van mijn eigen
problemen in herkent en dat geeft toch een heleboel steun te weten dat je
niet de enige bent die door deze whiplash ellende heen moet.
Heb de uitslag van mijn WAO keuring gekregen, ben voor 80 - 100% afgekeurd,
weet zelf ook wel dat het niet zo goed met me gaat, maar als een GAK arts
dat zwart op wit zet komt dat toch erg hard aan. Voel me zwaar aangeslagen,
mijn dromen en doelen die ik me in dit leven had gesteld zijn onhaalbaar
geworden. Dat is iets wat ik onverteerbaar vind en heel erg moeilijk kan
accepteren. De dingen die ik mijn kinderen wilde geven kan ik eenvoudig niet
meer bieden, zal op zoek moeten naar andere dingen en dromen die nog wel
bereikbaar zijn. Maandag begin ik voor een periode van een half jaar een
training bij Mind at Work in Amsterdam en hoop daar te leren om naar nieuwe
doelen en kansen te zoeken om zo mijn leven weer een zinvollere invulling te
kunnen geven. Hoop na de training mijn oude leventje weer te kunnen
oppakken.
Leven met een whiplash is niet eenvoudig en ik stel me dan ook regelmatig de
vraag waarom, wat is de les die ik hier uit moet leren?
Groet,
Geert

Re: [whiplash-nl] WERK Het gak deel3

2008-03-26 14:25:06

Hoi Ruud,
Ik duim voor je. Het is me een raadsel waarom dit soort beslissingen
altijd zoveel tijd moeten kosten.
Het is te hopen dat je naar een andere arts kan, want het lijkt me een
onhoudbare situatie als je opnieuw bij deze lomperd moet opdraven.
*********
Groet Ina

Re: [whiplash-nl] WERK ontslag aanstaande

2008-03-26 12:06:17

Hallo Han,
Vaak lijkt het of ik mijn eigen verhaal lees, zodat ik me telkens weer niet
kan bedwingen om te reageren.
Dit heb ik ook allemaal meegemaakt. Het advies van mijn revalidatiearts is
het eerste jaar niet te werken. Als je mijn berichten een beetje hebt
gevolgd, dan weet je dat dit totaal geen indruk maakt. Ook de druk die je
aanhaalt is heel erg herkenbaar. Soms heb ik ook het gevoel gek te worden
door de onzekerheid. Het is voor normale mensen niet te vatten dat je zulke
tegenstrijdige adviezen krijgt. Gewoon allemaal een centenkwestie.
Van deze regeling profiteer ik ook nog op dit moment. In februari ben ik
twee en half jaar ziek en dan valt ook voor mij het doek. Niemand kwalijk te
nemen, het houdt gewoon een keer op.
Ook dat heb ik al gedaan. Het was enorm veel werk want je moet ze dan al
de relevante informatie die je hebt toesturen. Dat is nogal wat na zo'n
jaar of twee. De eindconclusie was, dat alles volgens de regels liep en
ze weinig voor me konden doen. Wettelijk is het nog steeds zo bepaald dat
je met de niet objectiveerbare whiplash geen recht hebt op een WAO uitkering.
Han ik ben wel een pessimist dus misschien moet je alles met een korreltje
zout nemen, maar ik ben bang dat ook jij uiteindelijk weinig kans maakt.
Proberen moet je het natuurlijk wel, zodat je voor jezelf weet dat je alles
uit de kast hebt gehaald. Ik wens je hierbij veel succes en probeer het een
beetje zakelijk te zien. Het ligt niet aan jou maar aan al die rare
regelingen waar we mee te maken hebben.
Ik heb je cd goed ontvangen en vond het er best goed uitzien. Zal hem zo
snel mogelijk doorsturen. Nog bedankt.
********
Groet Ina

HULP - TIPS Internet pagina

2008-03-26 06:06:23

Hallo allemaal,
op Internet staat een pagina die misschien voor mensen met een Whiplash
wel interessant is.
http://www.ruggespraak.com
vriendelijke groeten
Mariaa

OVERIG (on)bereikbaarheid Whiplash Praathuis via huispagina

2008-03-26 02:56:16

Hallo allemaal,
Helaas moesten we constateren dat het Whiplash Praathuis Nederland sinds
enkele dagen niet meer via onze huispagina te bereiken was omdat de twee
machines waar de benodigde programmatuur opdraait niet meer bereikbaar
waren. Een machine was ook veranderd van adres.
Na hard werken is het nu zo dat we een toegang via een geheel eigen pagina
hebben kunnen realiseren (weg C) en vandaag zullen we een tweede toegang via
een andere eigen pagina proberen te realiseren (weg D). Een aantal servers
van uzaynet waar we het praathuis hebben zijn ook van naam veranderd en soms
verhuisd, maar het geheel werkt verder nog echt oké.
Voor mensen die met een iRC-programma werken waren er weinig problemen.
De actuele lijst van servers is: irc.silverserver.nl (Linux hoofdserver )
Stealth.uzaynet.nl (hoofdserver - weg A - draait nu even niet 100%)
irc.uzaynet.nl (verdeelserver) irc.axeweb.nl (met ook java - weg B)
kathzil.dhs.org zakm2000.dhs.org (dhs zijn ook betrouwbare servers)
irc.cquad.nl bossie.uzaynet.nl irc.cyberworlds.nu irc.noordnet.nl.
De servers zijn via de poorten 6666 t/m 7000 bereikbaar.
Als je ingelogd bent dien je de robot @ChanServ aanwezig te zien.
Als er andere beheerders zijn kun je een boodschap achterlaten, gewoon of in
een privé-venster.
Kijk op http://talk.to/whiplash voor onze vernieuwde pagina en alle
gegevens . Ook hopen we binnenkort weer een voor het Whiplash Praathuis
aangepast versie van mIRC te kunnen plaatsen . Helaas is de beoogde versie
onlangs verloren gegaan en moeten we wat dat betreft weer bij het begin
beginnen .
Veel fijne toetspraat in het praathuis toegewenst.
hartelijke groeten
Wouter van Eldik
_ " _
(_ \ | /_ )
( / | \ )

Fw: [whiplash-nl2] MEDISCH artikel De Limburger en WSN over DBC

2008-03-25 13:38:04

Bron:
De Limburger. 24-5-'00
Lizette van Neer
In Nederland verschijnen steeds meer particuliere centra
die tot doel hebben whiplashpatiënten van hun pijn af te helpen.
Of van hun geld...?
Tachtig procent van de mensen die een whiplash oplopen door bijvoorbeeld een
auto-ongeluk, genezen weer. Voor de overigen betekent het de start van een
zoektocht naar methoden om de pijn te verlichten. In Schaijk opende vorige
week zaterdag DBC/Active Spine Care de eerste vestiging in Limburg en
Brabant. Elders in Nederland zijn er al acht van deze centra. Het Nederlands
bedrijf werkt volgens de methode van een Finse professor. Per dag komen er
in Nederland 20.000 whiplashpatiënten bij. Bij de meesten herstellen de
beschadigde spieren na verloop van tijd met (lichte) therapie. De overige
mensen belanden in de medische mallemolen.
Whiplash, ook wel zweepslag genoemd, is een letstel dat kan ontstaan bij een
auto-ongeval of soms tijdens het sporten. Het hoofd maakt een heftige
voorwaartse en achterwaartse beweging, terwijl de romp nauwelijks beweegt.
Het letsel dat daarbij onstaat, is bijna nooit op röntgenfoto's te zien.
Toch is er een groeiend aantal mensen dat na een whiplash ongeval levenslang
klachten houdt zo als pijn in de nek, geheugen- en concentratiestoornissen
of die zelfs arbeidsongeschikt raakt. Behalve fysiotherapie en ontzien van
de spieren, is het een kwestie van accepteren.
Daar is Rinno Heidstra, directeur van DBC Nederland B.V. (Documentation
Based Care) het niet mee eens. Volgens hem is behandeling en zelfs genezing
mogelijk. DBC werkt volgens een methode, ontwikkeld door de Finse professor
dr. Simo Taimela, oprichter van DBC International. 'Stapsgewijs' is het
sleutelwoord in dit. trainingsprogramma. Heidstra: je ziet dat het lichaam
op de pijnplekken ontzien is en dus bijna niks meer gewend is. De
communicatie tussen hersenen en lichaamsdeel is verstoord. Wat wij doen is
de mensen met behulp van technieken leren ook die delen van het lichaam weer
te gebruiken en te bewegen".
In Schaijk zijn een aparte trainingsruimte voor mensen met chronische
rugklachten en een aparte oefenkamer voor nekaandoeningen ingericht. De
toestellen lijken weinig te verschillen van normale fitnessapparatuur. Maar
schijn bedriegt volgens fysiotherapeut Leo Vlaskamp. ,,Bij fitness train je
alleen je sterke punten want je lichaam compenseert, automatisch je zwakke
punt. Deze toestellen trainen juist alleen die zwakke plek:" Vlaskamp
demonstreert het gebruik van het whiplash-toestel. De patiënt neemt plaats
op een stoel en krijgt daarbij een soort helm op. Vervolgens :beweegt de
patiënt zijn hoofd langzaam in een kleine hoek van links naar rechts en
maakt tegelijkertijd een lichte knikbeweging naar beneden. De helm stuurt
daarbij in de juiste richting zodat de patiënt weer leert de juiste beweging
te maken. Elke training wordt gecontroleerd en eens in de maand worden de
resultaten volgens Vlaskamp geëvalueerd door wetenschappers in Finland. Als
de, therapie niet genoeg aanslaat wordt overleg gepleegd met de eigen
huisarts of een psycholoog.
De stichting Whiplash Nederland (WSN) houdt zich ook bezig met cursussen en
informatieverstrekking voor patiënten. Voorzitster J. Smit-Filarski, zelf
ook whiplashslachtoffer heeft wel van DBC gehoord, maar twijfelt aan de
werking van de behandelmethode. ,,We hebben informatie over het bedrijf
doorgestuurd naar onze wetenschapsraad die moet het nog bestuderen. Niets
kan een whiplash genezen. Misschien kunnen zij ervoor zorgen dat de pijn
verlicht wordt.
Da's prettig maar of dat van lange duur is is maar de vraag.
DBC werkt in modules van zes weken en er wordt twee keer per week een uur
getraind. Kosten zo'n 6000 gulden. Te betalen uit eigen portemonnee: ,,Maar
meestal zijn het de Arbo-diensten, werkgevers of
arbeidsongeschiktheid-verzekeraars die ons inhuren", zegt Heidstra. We zijn
gericht op werkhervatting, reïntegratie in het arbeidsproces.
Informatie over nieuwe therapieën die genezing beloven, krijgt ze haast elke
dag, zegt voorzitster Smits van WSN. "De reïntegratieprojecten schieten als
paddestoelen uit de grond. Er bestaan geen criteria waaraan deze bedrijven
moeten voldoen en de 'reïntegratiepot' van de overheid is goed gevuld.
Iedereen kan daar uit graaien en dat is griezelig. Ik kan zelf ook wel een
'traject' uitstippelen met persoonlijke begeleiding van een fysiotherapeut
en zo meer. In mijn ogen is deze therapie niets nieuws." Heidstra is
verbolgen over de reactie van WSN. ,,Al sinds een jaar informeren wij
regelmatig over de wijze van werken en de wetenschappelijke onderbouwing."
"Het in de medische wetenschap toonaangevende magazine Spine deed al
meerdere keren onderzoek naar de methode van DBC. Daaruit werd geconcludeerd
dat een behandeling met oefeningen zoals DBC doet, beter resultaat oplevert
dan in gevallen waarbij mensen thuis een door specialisten samengesteld
oefenprogramma volgen zonder begeleiding. Of hervatting van het
arbeidsproces mogelijk is, blijft afwachten.
=====================

[whiplash-nl] WERK ontslag aanstaande

2008-03-25 08:21:01

Hoi allemaal, (m.n. Ina en Ramona)
Wat een week, wat een ellende.
Sorry voor het lange en denk ik ook best wel warrige verhaal maar ik krijg
het nu echt niet beter op papier.
Allereerst Ina en Ramona bedankt voor jullie woorden, het helpt toch.
In het begin van de week vertelde ik dat ik een gesprek heb gehad met de
revalidatie arts van het ziekenhuis in Hengelo welke mij een werkverbod voor
minimaal een half jaar oplegde hetgeen volledig tegenstrijdig is van de
mening van de GAK arts. Deze wilde mij voor vier uur per dag weer aan het
werk hebben terwijl in nu dus 100% afgekeurd ben. De revalidatiearts heeft
mij onder andere aangeraden om ook zo snel mogelijk een gesprek te hebben
met mijn werkgever om duidelijkheid te verschaffen over wat ze met mij voor
hebben. Ik ervaar de onzekerheid hierover namelijk als een grote druk en
jullie weten allemaal wel dat dit ook niet echt bevorderlijk is.
Ik heb onmiddellijk met mijn werkgever gebeld en ik had reeds de volgende
dag, woensdag, een afspraak met de directeur.
De eerste verrassing die me daar te wachten stond was dat de
arbeidsdeskundige al reeds een gesprek over mij met de heren had gehad. Ik
was hier verrast over omdat afgesproken was met het GAK dat ik daar bij zou
zijn. Niet dus.
Ik weet dat ze mij op mijn werk volledig vertrouwen en dit heeft zich ook
altijd geuit in hun opstelling jegens mijn langdurige afwezigheid. Daarom
heb ik de hele gang van zaken van de laatste weken en dan met name de
handelswijze van de GAK arts uit de doeken gedaan. Hun reactie was
behoorlijk vurig, in mijn voordeel wel te verstaan. Notabene had zelfs de
arbeidsdeskundige duidelijk laten weten het niet eens te zijn met de
conclusie van de arts. (zijn collega dus)
Ik verteld wat de opstelling van mijn revalidatie arts was en ze lieten
blijken volledig achter me te staan. Het hoofd personeelszaken zal met de
GAK arts bellen en vertellen dat hij contact op moet nemen met de
revalidatiearts. Dit was immers het verzoek van deze laatste.
Naast het feit dat ik steeds meer het gevoel krijg dat e.e.a. op een
conflict uitloopt tussen mijn arts en het GAK kreeg ik nog een grote
teleurstelling te verwerken. Ik had er wel heel bewust rekening mee gehouden
maar de klap komt uiteindelijk toch wel erg hard aan.
Ik kreeg namelijk te horen dat het bedrijf min of meer gedwongen is om me te
ontslaan i.v.m. het feit dat men een personeelstop heeft met het gevolg dat
men geen nieuwe medewerker mag aannemen zolang er ook niet een verdwijnt.
Ons bedrijf is overgenomen door een groot concern en dan hebben ze met dat
soort regeltjes te maken.
Wel is men bereidt het aanvragen van het ontslag met twee maanden uit te
stellen (het is nu al twee jaar) daar ik rond die tijd nog weer een afspraak
heb met de revalidatiearts.
Men wil me namelijk niet ontslaan als er een kans is dat ik binnen een half
jaar weer aan het werk kan.
Als doekje voor het bloeden hebben ze me wel toegezegd dat ik ten aller
tijde weer terug kan komen als ik weer gedeeltelijk kan werken. ik krijg dit
dan wel op papier maar ik weet niet of ik hier nu blij mee moet zijn.
Feit is gewoon dat ik een behoorlijke financiële klap ga krijgen en dat zal
niet mee gaan vallen.
Bovendien weet ik niet of e.e.a. nu wel volgens de goede weg gaat lopen dus
ik denk dat ik de bond er maar eens bij in moet schakelen.
Advies is natuurlijk meer dan welkom.
Ik heb het deze week best moeilijk gehad maar de echte emotie kwam er
vanmiddag pas echt uit. Er begon van alles mis te gaan en ik begon onzinnige
kritiek te leveren op mensen in mijn omgeving. Stom, stom, stom dacht ik en
ben vervolgens met de hond (altijd vrolijk en opbeurend) in de stromende
regen de Twentse bossen ingetrokken. Drijfnat geworden maar het helpt wel.
Nu snel naar bed voor waarschijnlijk weer een slapeloze nacht. Hoezo
zekerheid krijgen?!
Welterusten,
Han

Re: [whiplash-nl] MEDISCH revalidatie goed nieuws.

2008-03-25 03:48:11

Hallo Lidia,
Wat bedoel je met je doelen? Gaat het erom dat je niet te hoog grijpt, of
moest je juist meer van jezelf eisen?
Is alleen het feit dat je nu goed je doelen hebt bepaald de reden dat je
zoveel vooruitgang maakt? Ik begrijp het niet helemaal, maar ben wel erg
blij voor je dat je er zo gelukkig mee bent.
Nou dit lijkt me in ieder geval een prima instelling om te beginnen. Aan jou
zal het niet liggen. Heel veel succes en een fijn week-einde.
**************
Groet Ina

PERSOONLIJK Weekje Belgenland!

2008-03-24 23:47:49

Beste groep,
Vanmiddag ben ik teruggekomen van een weekje Belgenland oftewel de Ardennen.
Het leek wel of heel Nederland daar aanwezig was. Allemaal gele
nummerborden. Mijn hemel volgende keer ga ik incognito. Dat laatste zal
zelfs niet helemaal gaan, want ik had notabene daar veel bekijks met mijn
Mechelse Herders (Belgische Herders dus!). Veel complimenten heb ik mogen
ontvangen over mijn honden. Het werd zelfs tijdens een dagje stad Luxemburg
helemaal bont. Daar moest ik samen met een Japanner en mijn twee Belgen op
de foto. Nu ligt dat natuurlijk aan mijn twee Belgen, maar ik vermoed ook
door mijn lange Australische waxcoat en leren Australische hoed die ik met
slechter weer altijd graag draag.
De reis was lang. De langste sinds mijn whiplash. Ik heb zowel de heen als
de terugweg gereden. Ik was knap moe en had veel pijn in de nek en rug. Maar
goed dat heb ik er dus maar voor over gehad. Afgelopen zomer kon ik niet op
vakantie omdat er geen geld was en nu wel want de tegenpartij had weer wat
munten gedokt.
Groeten, Willem Croese.
ICQ: 41316823
BelgischeHerdersNL:
http://clik.to/BelgischeHerdersNL
BelgischeHerdersNL (Engelse vertaling/English translation):
http://trak.to/BelgischeHerdersNL
BelgianShepherdsInt:
http://clik.to/BelgianShepherdsInt

WERK Het gak deel3

2008-03-24 15:22:35

Hallo Allemaal,
Ik ben woensdag op de hoorzitting van het gak geweest samen met mijn
advocaat. Nou en dat stelt echt niks voor.
Mijn advocaat deed het woord en hij vond het raar dat een gak-arts de
diaganose kan stellen dat ik binnen drie maanden beter wordt.
De hoorcommissie was ook niet blij met hetgeen dat de gak-arts in zijn
rapport had geschreven. En dat kwam wel vaker voor van deze arts.
Maar men had ons aangehoord en het bezwaarschrift gelezen van mijn advocaat
en we krijgen 17 november de uitslag.
Ik had gelijk gevraagd of hun konden regelen dat ik niet meer bij deze
gak-arts hoef te komen op het spreekuur.
Want ik heb door zijn uitlatingen geen vertrouwen meer in deze man.
We moesten een brief schrijven aan de directie van het gak en dan word dat
doorgeven aan de wao-afdeling.
Bij deze een paasage van de brief,
Aan het einde van deze hoorzitting heeft de heer de Groot te kennen gegeven
om hem moverende redenen u te verzoeken een andere verzekeringsarts dan de
heer P.J.H. Maka aan te wijzen. Voor wat betreft een van de redenen moge ik
u verwijzen naar de rapportage van de heer Maka van 13 april 2000 met
aanvullingen 20april, 10 mei en 31 mei 2000, waarin hij zich op zijn zachtst
gezegd op dubieuze wijze over de heer de Groot uitlaat.
De heer Maka vind dat ik geen W heb en dat ik de boel belazer, zo zeg ik
het effe want hij het in een nette vorm gedaan maar dat komt op hetzelfde
neer. Ik hoop dat men ons verzoek wil aanvaarden.
De hoorzittingscommisie had wel begrip voor de gang van zaken tussen mij en
de arts.
Bij deze deel 3 van de gakstory en ik hoop dat deel 4 positief is.
Groetjes Ruud,
de pitbull van apeldoorn.

PERSOONLIJK terug van vakantie

2008-03-24 10:54:37

Beste allemaal,
Ik ben weer terug van een fijne vakantie. Maar ben schoon op. Daarom
maar een kort bericht.
Ik ben op stap geweest met jongeren met en zonder beperkingen. Een
zogenaamde intergratieweek.
De meesten waren lich. geh. vanaf hun geboorte. Daarom was het voor mij
toch nog behoorllijk confronterend. De meesten vertoefden ook in een
rolstoel. Een hele dag uit en tenslotte 's avonds om 12 uur ofzo pas
naar bed te gaan was geen probleem.
Voor mij dus wel. Nadat we uit waren geweest plofte ik meestal direct
mijn bed in tot het eten. Waarna ik 's avonds rond half tien alweer
verdween om de volgende dag weer wat fatsoenlijk mee te kunnen doen.
Ik heb wel eens nijdig zitten janken op bed omdat al die lui vrolijk
door konden gaan en ik naar best moet, omdat ik gelijk een dweil was.
Aan de andere kant was het heel fijn dat je beperkingen als heel gewoon
werden gezien. Je werd genomen zoals je was en er werden totaal geen
flauwe opmerkingen over gemaakt wanneer je zo vroeg je bed in dook of
niet meedeed met corvé.
Ik had er naar uit gezien om eindelijk weer eesn met leeftijdgenoten op
pad te kunnen gaan.
Het was voor mij ook een proef om te kijke of ik a.s. zomer weer met een
groep weg kan gaan.
Helaas is mijn conclusie dat het op stap gaan met een groep gezonde
jongeren van een georganiseerde reis niet mogelijk is. Mijn
belastbaarheid op een dag is te beperkt. Helaas...
En nu duik ik weer snel mijn bed in, helemaal op...
Christien

MEDISCH revalidatie goed nieuws.

2008-03-24 08:33:14

hoi allemaal.
ik kan het wel van de daken schreeuwen ...ben erg blij dat ik het
revalidatieprogramma~``grip op pijn ga volgen.``
2 weken geleden kreeg ik te horen dat het allemaal nog niet zeker was omdat
mijn doelen waaraan ik wilde werken niet duidelijk waren...waarna ik best
een terug val kreeg.
na een verleng de observatie van 2 weken moest ik van daag voor het
uiteindelijke gesprek naar de psycoloog...wat er goed ging.
zei vertelde me dat ik erg goed nu mijn doelen had bepaald en dat ik
aanvankel in een groep zou strarten......maar omdat ik nu zoveel progress
maakte...zou het groep gebeuren mijn ophouden.
dus nu krijg ik een aangepast individuele therapie uitgemeten op mijn doelen
en hetgeen ik nu kan.
het doel van het programma is niet de pijn weg nemen ...dat gaat niet
meer.....wel met dezelfde pijn meer uit mijn leven halen..
zowel lichamelijk als geestelijk zodat ik niet meer die diepe dips en
inzinkingen krijg.
ik ben erg benieuwd en zie er naar uit om te beginnen....zal zwaar worden
maar dat red ik wel.
toch nog lang verhaal geworden.
groetjes lidia.

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK herintroductie

2008-03-23 23:29:10

Bedankt voor de lieve reacties op mijn herintroductie!
Jullie zijn super! Geef jezelf maar een dikke knuffel! (au au au!!)
Zo snel mogelijk krijgt iedereen persoonlijk antwoord.
Liefs, Jannet

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK depressief

2008-03-23 20:11:53

Lieve Ramona,
Wat ik mis in je verhaal is hoe en wat JIJ voelt. Ik hoop niet dat je je
wat laat "aanpraten" ....
Ik ben 12 jaar geleden met mijn toenmalige vriend daar geweest voor
gesprekken ivm zijn aggressief gedrag. Juist dat gedrag waardoor we
12 jaar later gescheiden zijn ..... Ik kan me het nog goed herinneren.
Er was altijd een stagiair bij, vond ik vervelend. Daarnaast moest jij
je verhaal doen en zij luisterden. terwijl wij behoefte hadden aan een
paar handvaten ...
Trouwens, ik heb veel baat gehad bij maatschappelijk werk hier in mijn
woonplaats. Dat was ook wel praten maar die hield mij ook een spiegel
voor zodat ik zelf kon zien wat niet goed ging.
Ik wens je heel veel sterkte, en laat je niet gek maken !!!!!!!!
Liefs Elaine

HULP-TIPS hulpmiddelen voor in de tuin

2008-03-23 06:04:21

Hoi allemaal,
Misschien zijn er mensen die graag in de tuin werken en dat met
de whiplash niet meer kunnen. Misschien heb je aan de
onderstaande site iets, er staat veel tuingereedschap voor mensen
met beperkingen. Het viel me wel op, dat het tamelijk prijzig is.
http://www.aangepastgroen.nl/
Groetjes Ina

PERSOONLIJK depressief

2008-03-23 05:01:48

Hallo,
nou na verschillende testen en vragenlijsten te hebben ingevuld, is
gebleken dat ik behoorlijk depressief ben. Ik sta nu op de wachtlijst
van het academisch ziekenhuis en ga dan daar naar de polikliniek
psychologie. Het is de bedoeling dat ik dan in combinatie ga met
anti-depressivia en gesprekken.
Mijn 1e kennismakingsgesprek is op 25 januari, daarna kom ik weer op een
wachtlijst.
Is er iemand op de lijst die ervaring heeft met bezoeken aan een
polikliniek psychologie en die mij kan vertellen wat ik precies kan
verwachten?
Alvast bedankt voor de reactie(s).
liefs van Ramona

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK herintroductie Jannet

2008-03-22 20:21:52

Hallo Jannet,
Zelf ben ik sinds een half jaar bij de lijst en ik heb er veel aan (gehad).
Ik schrijf er verder tussen ...
Ik hoop dat je computerproblemen achter de rug zijn en dat je het ons
laat weten als je een dip hebt. Er over praten helpt echt !
Misschien kunnen wij een beetje van je sociale gemis opvullen ?
Dan heb je vast ook gelezen dat heel veel van ons er problemen mee hebben !
Misschien kun je proberen om niet de wl te accepteren maar de beperkingen
die het (tijdelijk) met zich mee brengt ??? Ik weet dat het makkelijker
gezegd dan gedaan is, geloof me, ik ben er ook hard mee bezig.
Sterkte !
Elaine

Re: [whiplash-nl] MEDISCH pijncongres/RAC

2008-03-22 19:53:59

Hallo allemaal,
bovenstaand berichtje schreef ik op 17 september j.l..
Vandaag viel het programma van dit congres bij mij in
de brievenbus (rijkelijk laat).
Hierin kom ik het volgende tegen:
Dr. R.F. Akkerveeken spreekt zo'n 20 minuten over:
- Vraag en aanbod in de pijngeneeskunde: moet het anders?
- Vanuit de geneeskunde: is de gedragsmatige aanpak beter?
Natuurlijk weet ik niet wat deze Dr. te melden heeft, maar ik
weet dat hij verbonden is aan het RAC Nederland, De Bilt.
In het programma staat het RAC voor Rug Advies Centrum.
Nu weet ik dat lijstleden in gesprek zijn met het RAC en dat
er veel lijstgenoten vervelende ervaringen hebben met deze
instantie. Maar ik weet nu niet zeker of het dezelfde instantie
betreft. De R staat nu toch voor Reïntegratie?
Dus een vraag voor Joop: betreft het hier dezelfde instantie?
Indien dit zo is zal ik eventueel nog een vraag kunnen stellen.
Als ik ertussen kom natuurlijk, maar dan zal ik wel een hele
gerichte vraag willen stellen. Ik vraag jullie hierbij dan om
een essentiële vraag, die ik zal kunnen stellen?
Als jullie mij op bovenstaande antwoord kunnen geven
zeg ik nu bij voorbaat mijn dank.
Met vriendelijke groeten,
Els.

PERSOONLIJK herintroductie Jannet

2008-03-22 11:13:51

Hallo allemaal,
Het is nu 1 uur 's nachts en aangezien ik van de pijn niet kan slapen (ik
weet dat achter mijn PC zitten ook niet de beste oplossing is maar ik kan op
dit moment niet liggen vd pijn) hier dan eindelijk weer een mailtje van mij.
Vanwege vakantie, daarna een giga dip en daarna verschillende
computerproblemen die elkaar opvolgden ben ik maanden niet actief geweest op
de lijst. Een herintroductie leek me daarom wel handig.
Mijn naam is Jannet, ik ben 23 jaar en heb nov. 97 een whiplash opgelopen.
Mijn ergste klachten zijn:
* 24 uur per dag veel pijn in nek en schouders
* regelmatig veel pijn in hoofd en rug.
* regelmatig pijn in armen en benen. Dit varieerd in sterkte.
* zeer pijnlijke steken in nek, schouders, benen en onderarmen/handen. Dit
duurt enkele minuten tot enkele uren.
* regelmatig duizelig. sowieso iedere dag. dit varieerd van even tot een
hele dag.
* af en toe flauwvallen
* slecht zien, moeilijk kunnen focussen
* slecht tegen fel licht, bewegende beelden/dingen en harde (hoge) geluiden
kunnen.
* een altijd aanwezige en erge moeheid
* zeer veel slaap en rustpauzes nodig
* algemene slapheid. geen kracht in spieren
* uitvalsverschijnselen (dat ze opeens niet meer willen) in benen en af en
toe in armen
* slaapstoornissen
* geheugenstoornissen
* evenwichtstoornissen
* concentratie/aandacht stoornis
* iets tillen (hoe licht soms ook), bukken of strekken veregert bij mij de
pijn flink en bezorgt ook duizeligheid
* stoten, dingen laten vallen + ongeveer alle dingen die al in het
blunderboek genoemd zijn
* bij overschrijden van grenzen krijg ik flinke koorstaanvallen en ga ik
rillen en klappertanden
* overmatig transpireren
* moeite met denken, dingen herinneren, focussen op iets (qua gedachten)
Ook heb ik er psychisch flink wat aan over gehouden. Ik ben ongeveer een
jaar na het ongeluk flink depressief geworden (of iets eerder... heb moeite
met tijd... lijkt wel of dat niet meer bestaat) nadat ik me realiseerde hoe
erg de klachten waren. Ook heb ik allerlei angsten gekregen en uiteraard is
mijn sociale leven erg beperkt geworden. Kan ook zeer moeilijk met stress ed
omgaan.
Ten tijde van het ongeluk studeerde ik Nederlands Recht aan de uni en had ik
2 leuke bijbanen. Dit ging allemaal heel lekker en ik had het goed naar mijn
zin. Ik heb dit dus allemaal op moeten geven. Ik heb nog 2 jaar lang
geprobeerd de boeken in te duiken maar dat werd helemaal niets. Werken heb
ik nog 1 dag gedaan en daarna helemaal ingestort.
Zoals velen heb ik bijna al (zo'n 99 %) mijn (zeer vele en actieve) hobbies
op moeten geven. Waar ik wel nog van kan genieten is natuur en mijn dieren.
Mijn dieren betekenen heel veel voor me. Al doet het me veel pijn dat ik een
groot deel van de verzorging aan mijn moeder over moet laten.
Er wordt veel gepraat over acceptie op deze lijst maar die heb ik dus totaal
(nog) niet.
Misschien is de mail een beetje lang geworden maar een uitgebreide
introductie lijkt me wel handig.
Vind ik nu ook makkelijker dan toen ik voor het eerst op de lijst kwam.
Als jullie nog vragen hebben, vraag maar raak!
Liefs en een goede nachtrust toegewenst,
Jannet

Re: [whiplash-nl] Medisch en GAKGEDOE

2008-03-22 07:59:33

Hallo Han,
Oei Han, moeilijk hoor. Het zal je vast een dubbel gevoel geven.
Is mij ook niet onbekend. Aan de ene kant het gevoel eindelijk op
je plek te zijn, maar aan de andere kant een lawine van problemen
op je af zien komen.
Ik hoop dat je het zo veel van je af kan zetten dat je echt tot
rust komt de komende maanden. Maar als ik eerlijk ben dan denk ik
dat ze je die kans niet geven.
Dit zal ik dus nooit begrijpen. Het is zo onrechtvaardig en als
je probeert terug te slaan, is het altijd mis.
Stel je hier niet teveel van voor, deze heren voelen zich ver
verheven boven het gepeupel en reageren meestal niet eens op
kritiek.
Weet je wat jij moet doen? Laat die werkgever maar met de GAK
arts gaan borrelen dan huur jij een appartementje in een heeeeel
ver land en gaat daar fijn genieten met je hondje.
Volgens mij moet je binnen 6 weken na de beslissing een
bezwaarschrift indienen. Ik zou dit toch even natrekken voor je
binnenkort achter het net vist. Ik heb geen idee in hoeverre een
mondelinge mededeling geldig is.
Han ik wens je heel veel sterkte, denk ook dat je dat nog wel
nodig hebt. Als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag.
Groet,
Ina

Herinnering - RECHTSTREEKS "TOETSPRATEN" MET ELKAAR

2008-03-22 00:14:53

Wij willen u graag nog even herinneren aan de volgende gebeurtenis die
binnenkort plaatsvindt.
RECHTSTREEKS "TOETSPRATEN" MET ELKAAR
Datum: Woensdag, Oktober 25, 2000.

[whiplash-nl] Medisch en GAKGEDOE

2008-03-21 13:43:40

Hoi allemaal en met name Ina,
Vandaag had ik een afspraak met de revalidatiearts van het Ziekenhuis in
Hengelo. Dit n.a.v. mijn verzoek aan mijn huisarts om in aanmerking te komen
voor een behandeling bij het Roesingh.
Ik had eerst begrepen dat deze man (dr. Klatte) verbonden was aan het
Roesingh maar dat bleek dus niet het geval. Hij verwijst mensen door naar
instellingen zoals het Roesingh.
Hoewel soms erg confronterend moet ik zeggen dat ik een erg goed gesprek met
de man heb gehad en hij had vooraf de door mij meegebrachte informatie
doorgelezen. Ik had namelijk al mijn klachten opgeschreven en ik had de
laatste verslagen van DBC meegenomen; hij was dus goed op de hoogte.
Ik voelde veel begrip bij de man en hij kon precies verwoorden hoe ik mij
volgens hem moest voelen. Na de gehele voorgeschiedenis van de WL, zoals
ontstaan en behandelingen, te hebben doorgenomen kwam hij met zijn mening
over mijn stand van zaken.
En daar gaat ie dan.
Hij vond mijn situatie nog veel te slecht voor opname bij het Roesingh.
Volgens hem moet ik nog veel verder terug (nog verder?) in het doen en laten
van de allerdaagse activiteiten. Rust, rust en nog eens rust, dat schrijft
hij mij de komende twee maanden voor en niets meer of minder.
En als klap op de vuurpijl verbood hij het mij om het komende half jaar te
gaan werken.
Toen ik hem het hele relaas over de recente problemen met het GAK vertelde
gingen hem de haren recht overeind staan. (De GAK-arts achtte mij tijdens
een tussenkeuring wel in staat om 4 uur per dag te werken. Dit terwijl ik nu
al een jaar volledig afgekeurd ben en de Arbeidsdeskundige van het GAK, mijn
huisarts en DBC het hier absoluut niet mee eens zijn).
Hij adviseerde mij om in beroep te gaan tegen deze uitspraak met de
opmerking om zo snel mogelijk contact met hem op te nemen. "Dan zal ik hem
de oren even wassen" zei hij "had ie maar een vak moeten leren". Een schande
voor onze maatschappij noemde hij dergelijke mensen.
Die GAK arts staat kennelijk dus nog wat te wachten.
Ik zit nu natuurlijk wel met een gemend gevoel want aan de ene kant neemt de
ellende met het GAK alleen maar toe en is het nu duidelijk dat ik de komende
tijd nog helemaal niet aan werken hoef te denken en komt de ontslagdreiging
natuurlijk ook dichtbij, maar aan de andere kant ben ik blij dat er nu
iemand echt volledig achter mij staat die precies weet wat een WL ers
doormaakt.
Om nu de druk van het werk kwijt te raken denk ik er over om maar eens met
mijn werkgever om de tafel te gaan zitten om eerlijk tegen over elkaar te
zijn en afspraken over hoe nu verder te maken.
Verder weet ik eigenlijk niet of en zo ja hoe ik bezwaar aan moet tekenen
bij het GAK. Ik heb namelijk nog steeds geen schriftelijke bevestiging van
hen gekregen.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Moraal van het verhaal; ook jullie zijn nog lang niet van mij af.
Groeten van mede whippie,
Han

PERSOONLIJK alles goed

2008-03-21 12:15:26

Hallo allemaal,
Het is een lange tijd geleden dat ik wat op de lijst gedaan heb, maar kom
nadat ik in Gieten ben geweest is het raar gelopen.
Het was een fijn weekend alleen me zoontje had een storing in me computer en
ik kon er niks meer van maken.
Dus de week na het weekend zwaar werk geweest, bijkomstigheid is dan ook wel
weer dat me beeldscherm stuk is gegaan, die houdt de instellingen niet meer
vast dus ook weer regelen.
Me gezondheid gaat nog steeds goed,alleen heb ik meer last van me deuk in me
schedel, ik ben meer duizelig.
een ieder veel sterkte toe gewenst.
groetjes CorH

Re: [whiplash-nl2] MEDISCH revalidatie Elaine week 2

2008-03-21 04:56:12

Beste Wouter en Ina,
Ina vroeg hoe dat kwam .... volgens de therapeut zijn de randvoorwaarden van
iemand die 6 maanden ziek is of iemand die al veel langer ziek is veel
beter.
Denk aan steun van werk/ familie. Verzekering die het eerste half jaar
eerder een revalidatie zal betalen dan na een aantal jaren .... Maar er
zijn ook lichamelijk dingen anders. Niet het bindweefsel, dat is nog
steeds weg te krijgen maar het lichaam is door pijn erg verzwakt. Toch
geeft ze die mensen nog een herstel van 70% tot 90% (is ook afhankelijk
van je kunnen voor het ongeluk, presteerde je 100% of minder ...)
Nogmaals je moet er vertrouwen in hebben dat je beter wordt. En ik geloof
zeker dat dat uit maakt. Als ik me erbij "neerleg"en denk "het zal
allemaal wel" heeft mijn lichaam ook niet de energie om beter te worden. Ik
vindt persoonlijk dat alles wat ze zegt heel duidelijk en begripvol is.
Zeker de oorzaak van de wl en de gevolgen voor het lichaam. Alles wat
ik haar vraag legt ze duidelijk uit. En ik probeer het te onthouden ...
en aan jullie over te dragen ... ik weet alleen niet of dat zo goed lukt.
Zij neemt iedereen aan die de tijd en rust heeft om aan de revalidatie te
beginnen er is dus niet zoals bij het RAC een screening.
De revalidatie duurt minimaal 6 maanden met 4 keer in de week. Daarna is er
nog tot een jaar "nazorg" van ongeveer 1 tot 2 keer per week therapie.
Daarnaast is er ook "mentale" zorg, er wordt niet alleen aan je lichaam
aandacht besteedt maar ook aan bv. hoe de familie etc. er op reageert.
Hoe het binnen je relatie gaat ...
Ik weet het. Ik hoor ook alleen maar negatieve verhalen op de lijst. Ik
blijf kritisch. En misschien is mijn wl veel minder erg dan van velen hier
op de lijst. Ik weet alleen wel dat ht met mij 10 maanden na het ongeluk
alleen maar slechter ging. Alleen ik merk wat ze met mijn lichaam doet. Hoe
ontspannen mijn nek is en hoe veel meer energie ik krijg. Ik verheug me erop
dat ze komt. Voor de behandeling heb ik pijn erna is hij weg. Ik ben pas 2
weken bezig maar ik merk gewoon dat het lichamelijk beter met me gaat.
Dat is ook zo mooi aan deze behandeling, zij gaan daar ook van uit. Het
lichaam heeft kruisjes (bindweefsel) aangemaakt na het ongeluk en ....
nou ja, dat verhaal heb ik al eens verteld.
Bedankt voor je reactie, ik hou jullie op de hoogte,
Liefs Elaine

Re: [whiplash-nl] MEDISCH flauwte

2008-03-20 17:56:36

hoi Sabine.
Heel veel sterkte met alle ondezoeken!
Ook met je studie veel stertke , hopelijk kun je een beetje uitrusen in de
vakantie!
( ) __( ) Esther.
/ \
| @ @ |
\ * /
--o00o------o00o----

TEGENPARTIJ Overgang ander advocaat

2008-03-20 12:06:44

Hoi allemaal,
Ik ben overgegaan van een letselschadebureau naar een LSA-advocaat om
dezelfde reden zoals Henk Bisschop dat beschreef. Ik deed dit 2 weken na
het gesprek met de schaderegelaar t.w. eind juni. Ik had de indruk dat
ze onder 1 hoedje met de schaderegelaar werkte en dat was de bekende
druppel. Ik liep er al een half jaar mee rond om van advocaat te
veranderen, na o.m. achterhouden van een voorschot.
Wat scherts mijn verbazing? Ik kreeg van mijn nieuwe advocaat in
september te horen of ik 2 facturen wou betalen die hij heeft gekregen
van het letselschadebureau t.w. over de periode feb.-mei en de
afsluitkosten in juli. Het blijkt namelijk dat ze deze facturen niet
door mijn tegenpartij (Tiel-Utrecht) betaald kregen. De facturen zag ik
pas voor het eerst. Tiel-Utrecht heeft het letselschadebureau in 1999 al
gewezen op het feit dat ze teveel declareren. Op de afsluitkostenfactuur
stond er dat ik op 3 juli een brief van hun zou hebben ontvangen en op 4
juli een brief aan hun heb geschreven, beide is niet gebeurd: valsheid
in geschrifte...? Fraude...?. Dus ik ikan mij er wat bij voorstellen dat
de TU hun op de vingers tikt.
Mijn advocaat zei dit gewoon op het beloop moest laten. Maar 2 weken
geleden heb ik een aanmaning gekregen om binnen 10 dagen te betalen en
gisteren heb ik een aanmaning gekregen verhoogd met f 197,-
buitengerechtelijke kosten te betalen voor a.s. vrijdag. Anders gaan ze
over tot gerechterlijke stappen.
Nu gaat het bij mij om een klein bedrag maar ik heb principele bezwaren.
Ik ben van mening dat ik in mijn recht staat: omdat het in het burger
wetboek vermeld staat. Dat zij onenigheid met de verzekering hebben kan
ik niks aan doen en kan ik en wil ik ook niet beoordelen of het terecht
is.
Ik ben benieuwd of ze stap naar de kantonrechter maken, dan zal ik niet
schuwen de publiciteit te zoeken. Begin vorig jaar stond onder andere in
de Zwolse Courant toch al een artikel over het feit dat oostelijke
letselschadebureau met verzekeringen samenwerken. De Consumentenbond
raadde bij de ramp in Enschede ook om niet met letselschadebureaus in
zee te gaan.
Van de schaderegelaar heeft mijn advocaat te horen gekregen dat ze het
hierbij laten. Ze vonden de f 10.500,-- (over 3 jaar) voorschot genoeg,
omdat er preexistentie bestond in mijn nek (slijtage C6). Dus het zal
wel een rechtzaak worden.
Dit alles moet je maar verwerken als WLer. Ze vergeten dat het onnodige
spanningen oproep, ik ben nu ook aan de dubbel dosering pijnstillers toe
(5 tot 6 i.p.v. 2 of 3) en bijna elke dag aan de tens i.p.v. 1 tot 2
keer per week.
Dus het overgaan naar een andere advocaat kan toch haken en ogen hebben.
VRAGEN:
Wie weet het burger wetboekparagraaf waarin staat dat de kosten voor
rechtshulp betaald dient te worden door de tegenpartij als de schuld
wordt erkend?
Kan ik de facturen niet sturen naar degene die mij aangereden heeft?
Heeft iemand incasso-ervaring over de rechtshulp al dan niet via
kantongerecht?
Groetjes
Ralph

Re: [whiplash-nl] MEDISCH revalidatie Elaine week 2

2008-03-20 07:36:14

Hoi Elaine,
Ik ook niet hoor. Ik denk ook niet dat het daar om gaat. Je moet
accepteren dat je lichaam op dit moment niet meer kan wat het
vroeger kon. Zo kun je je grenzen beter bewaken. Over je grenzen
gaan is afbraak en geen herstel. Ik hoop dat ik dat leer, zodat
mijn lichaam langzaam kan herstellen. Dit is dus zeker geen
acceptatie, dat ik die WL nooit meer kwijt raak.
Met dat gevecht ben ik ook nog dagelijks bezig, toch is het
verkeerd. Dit is dat stukje acceptatie, niet vechten maar
reageren op wat je lichaam aangeeft. Moeilijk hoor, weet niet of
ik het leer.
Hoe verklaart ze dit?
Groet,
Ina

MEDISCH flauwte

2008-03-19 22:02:23

Hoi allemaal,
Vorige week ben ik bij mijn neuroloog geweest, ivm dat de pijn in mijn nek
zo ineens toenam dat ik bijna onderuit ging. Ik heb geen injectie gehad,
mijn bloeddruk en hartslag zijn een aantal keer gemeten, en nou blijkt mijn
hartslag te onregelmatig te zijn, de bloeddruk is prima. As woensdag wordt
er een hartfilm gemaakt en ik krijg een nucleaire scan (de stofwisseling in
mijn hersenen is niet goed en nou wordt gekeken of dat na verloop van tijd
stabiel blijft of acheruit gaat of verbeterd, en dat is gelukkig op een dag
gepland zodat ik niet nog er eens heen moet van de week.
Afgelopen dinsdag nam de pijn in mijn nek weer ineens hevig toe, zodat ik
weer bijna onderuit ging. Gelukkig waren er bekenden bij me, ik was op
school, maar ik vind het eng, straks val ik een keer echt flauw en ben ik
ook nog eens alleen.
In ieder geval moet ik woensdag weer naar mijn neuroloog en we zullen zien.
Verder heb ik van de week lekker herfstvakantie, kan ik bijtanken, daar
bestaan mijn vakanties tegenwoordig meestal uit, maar ja, je moet er wat
voor over hebben om een studie te volgen, ik ga twee dagen in de week naar
school, de overige drie dagen zijn stage, maar dat ga ik volgend jaar doen,
zo is het beter te doen voor mij.
Liefs, Sabine

MEDISCH bonati ervaringen

2008-03-19 17:19:21

hallo iedereen .
hebben jullie van de week de uitzending bij sbs 6 ook gezien van die
meneer die naar dr Bonati ging ??
die had erge rugpijn ( ik weeeeeeeet dat het geen whiplash is ) en was
in nederland door de artsen opgegeven en er werd door een aantal gezegd dat
het misschien wel tussen de oren zou zitten.
Bonati dacht drie of vier operaties nodig te hebben maar al reeds na
een enkele ( relatief kleine ) operatie kon deze man alweer lopen en had
geen pijn meer .
ik weet ook dat er mensen terug gekomen zijn die geen enkel resultaat
hadden en toch het geld kwijt zijn maar ik blijf het toch raar vinden
dat het niet vergoed wordt in nederland .
wat vinden jullie hiervan !!
*
*************************************
met vriendelijke groeten : Martin

Re: [whiplash-nl] MEDISCH onderzoek Tavi

2008-03-19 10:41:12

Beste Ina,
Ten eerste zal ik voor je duimen dat de rechtbank met goed nieuws
komt, dat het allemaal minder erg is dan je nu denkt.
Verder over je onderzoek:
Mijn therapie bij St.Top Vorm gaat hier ook vanuit. Maar bij mij wordt
het bindweefsel dat ervoor zorgt dat de spierspanning blijft weg
gemasseerd.
Meis, ik heb ontzettende bewondering voor je. Maar zoals ik op
de lijst bemerk ben ik niet de enige :-)
Heel veel sterkte,
Elaine

MEDISCH revalidatie Elaine week 2

2008-03-19 08:26:33

Beste mensen,
De tweede week van mijn revalidatie was psychisch erg zwaar.
Ik was 5 dagen over tijd en mijn hormonen gierden dus door mijn lichaam.
Had echt een dip. Dus behalve dat ze me manueel hielp hebben we ook
erg diepe gesprekken gehad. Heel fijn.
Waar ik bv. mee zat was dat velen hier op de lijst zeggen dat je je wl moet
accepteren omdat je anders niet kunt herstellen. Ik was het daar nooit mee
eens. Vindt dat als ik de wl accepteer ik geen energie meer heb om er tegen
te vechten. Mijn therapeut vindt dus dat je de wl een plekje moet geven maar
zeker niet moet accepteren. Ook vindt ze dat ik meer naar mijn gevoel moet
luisteren ipv naar mijn verstand. Er zijn er meerdere die dat zeggen dus
daar
ga ik mee aan de gang. Nog veel meer dingen besproken, die gaan te ver voor
hier op de lijst. Ik kwam er in ieder geval mentaal weer een stukje sterker
vandaan.
Ze vertelde ook nog dat elke wl zo'n periode doormaakt. Door de wl ga je ook
relativeren en vraag je je af of je wel op de goede weg zit ...
Ik heb nog gevraagd of ze iedereen kan genezen ... mensen die binnen een
half jaar na het ongeluk bij haar aan kloppen, er voor willen gaan en haar
hun vertrouwen geven hebben een goede kans om beter te worden. Hoe langer
het duurt na het ongeluk hoe minder goed resultaat. Maar wel resultaat !!!
Ik weet dat er mensen zijn die nu pijn voelen. Die misschien nu het idee
hebben
dat ze niet alles geprobeerd hebben ... geloof me als ik zeg dat dat niet
mijn
bedoeling is. Wacht mijn revalidatie af ... en oordeel dan zelf ....
Heel veel liefs,
Elaine

OVERIG algemene viruswaarschuwing

2008-03-19 01:37:05

BELANGRIJK BERICHT
voor m.n. de pc-gebruikers
Helaas zijn er gebruikers op het wereldwijde internet, die er genoegen in
scheppen door het verspreiden van virussen een poging te wagen in andermans
computers in te breken of om simpelweg computers te saboteren........
O.a. maken ze hiervoor gebruik van zgn. worm-virussen. Dit zijn virussen,
die zich vermenigvuldigen door onzichtbaar voor de gebruiker van een pc, via
het adresboek van m.n. Outlook, een e-mail met dat virus te sturen naar
adressen in het adresboek. Het gevolg is, dat de ontvangers opgezadeld
worden met dat virus en dat het virus zich ook vanaf hun pc weer verder
verspreidt.
OOK OP SOMMIGE WHIPLASHLIJSTEN
We moeten tot onze spijt constateren dat er onlangs ook op één of meerdere
whiplashlijsten waar bijlages toegestaan zijn (zweepslaglijst,
whiplash-ontmoeting) per ongeluk virussen verspreid zijn. Op alle andere
lijsten kan dit niet.
We raden een ieder dan ook met klem aan een goede en regelmatig bijgewerkt
anti-virusprogramma te gebruiken, zodat je niet besmet wordt en ook niet
zelf virussen verspreid. Let er op regelmatig de nieuwste virusdefinities
via internet op te halen, want er komen wekelijks nieuwe virussen en/of
varianten van bestaande virussen bij.
HOE VOORKOM JE NOG MEER DAT JE EEN VIRUSBINNENKRIJGT VIA E-MAIL?
Open geen bijlages die een programma zijn, d.w.z. die eindigen op .exe,
.com, .bat, .pif, .vbs, .scr en waarvan je niet ZEKER weet dat ze te
vertrouwen zijn. In foto's en geluiden kunnen geen virussen zitten.
Voorbeelden van de nu gevonden virusbestanden zijn:
FREE_XXX_sites.TXT.pif
YOU_are_fat.TXT.pif
Als zo'n bestand wordt geopend, installeert het virus zich en verspreidt het
zich via outlook naar je contactpersonen. En het gaat ook steeds meer
bestanden verzieken .
WAT TE DOEN ALS JE ONVERHOOPT TOCH EEN VIRUS IN DE PC HEBT.
* Je anti-virusprogramma laten scannen.
* Via internet een online scan laten uitvoeren.
(bijv bij mcafee of trendvirus)
* Je pc opnieuw installeren.
* .....
Nuttige adressen om meer over virussen te weten te komen:
http://www.avp.ch/
http://www.mcafee.com
http://wtc.trendmicro.com.wtc
http://www.symantec.com/avcenteR
Ook geven deze bedrijven vaak een regelmatig verschijnend magazine uit.
Voor vragen kun je Marzie of Wouter benaderen. Ook om een klein en goed
anti-virus-programma te krijgen.
groeten
Wouter / Marga

RE: [whiplash-nl] TEGENPARTIJ rechtbank verslag

2008-03-18 15:52:33

Beste Ina,
Moet ik mijn borst nat maken?
Ik snap je reactie, maar vechten en haat daar wordt, helaas
geen oorlog mee gewonnen.
Ik hoop dat de uitslag anders is dan je verwacht en ben er nog
niet zo zeker van dat die negatief voor je uit zal vallen.
Je advocaat deed goed haar best. (ze gebruikte toch je brief)
Samen met de mensen van de lijst wil ik graag met het RAC verder
praten hun aanpak e.d.
Misschien kunnen we wat veranderen/verbeteren. Ik zal me daarvoor
inzetten.
Met haat en strijden totdat je erbij neervalt zullen we geen
veranderingen/verbeteringen bewerkstelligen.
Ik snap je reactie.
Sterkte
Joop v. P.

Re: [whiplash-nl] TEGENPARTIJ Juridische vriendendienst

2008-03-18 09:25:24

Beste Liny,
Het beste is te berichten op de lijst, in de wetenschap dat meerdere mensen
hier wat aan kunnen ontlenen.
Met vriendelijke groet
Peter
P-Bosman@...
bosmanp@...
ICQ:no. 85676184

Re: [whiplash-nl] MEDISCH verschijnselen +Osteopaat.

2008-03-18 08:38:14

Hoi Han
Geen sorry voor nodig hoor!
Ik ben ook laat met mijn antwoord.
Hoe is het nu met jou ? En met de Pup?
de rest knip ik ff voor mijn gemak. Ik heb ook geregeld pijnscheuten, maar
niet zo heftig en lang al jij.
Door de osteopaat is dat verbeterd bij mij. Hij masseert ook de ingewanden.
Het kan uit de nek komen, maar het kan ook zijn dat er, als gevolg van het
ongeluk, om de ingewanden zitten ook spieren, die kunnen geirriteerd zijn of
gespannen zijn. Ik leg het medisch vast niet helemaal goed uit. Ik hoop dat
je het een beetje snapt.
( ) __( ) groetjes, Esther.
/ \
| @ @ |
\ * /
--o00o------o00o----

[whiplash-nl] HULP-TIPS oordoppen.

2008-03-18 06:05:05

hallo allemaal.
Even wat ervarings informatie over mijn oordoppen.
Ik heb 2 verschillende soorten oordopjes.
Ik heb ze laten maken bij de audicien.
Slaap - oordopjes EN oordopjes om in gezelschap te dragen.
De "slaap" oordopjes :

TEGENPARTIJ Juridische vriendendienst

2008-03-17 19:21:48

Hallo lijstgenoten,
Na een hele tijd afwezigheid meld ik me weer 'ns. Mijn aandacht was vooral
bij de mensen om mij heen. Verder gaat 't redelijk de WL in aanmerking
genomen.
Ik heb een vraag en ik denk dat Peter Bosman die het best kan beantwoorden.
Het is voor een kennis die 3 maanden geleden ook bij een ongeluk betrokken
was en daar zeer waarschijnlijk een whiplash aan heeft overgehouden. Hij
heeft een advocaat, maar het lijkt erop dat die niet erg thuis is in de
materie. Ik zou graag advies willen, welke stappen deze kennis nu het best
kan ondernemen.
Peter, mag ik de exacte vraag aan je voorleggen op je prive-mail of liever
op de lijst?
Groeten,
Liny

Re: [whiplash-nl] MEDISCH help ik word gek- van Gemert ther.

2008-03-17 14:35:07

Hoi Peter J.
Dit is inmiddels gebeurt ... nu er nog aan denken om een afspraak te maken
met een audicien.
Zo heb ik het gelukkig niet. Zak er wel eens doorheen ... maar het gaat
eigenkijk altijd goed. Ik til bijna niks moet ik zeggen ... want mijn
li.arm functioneert slecht.
Laatst had ik op fysio-actief 20 mijn gefietst op de home-trainer ... toen
ik daarna moest lopen . gewoon naar een ander toestel wilden mijn benen niet
mee lopen. Ik moest bij iedere stap diep nadenken en veel kracht zetten.
Ik ben er dus vergeten bij te zeggen dat de glazen er nog bij komen!
Maar je kunt eerst prisma glazen lenen. Deze worden op je bril geplakt , met
plakband ..Steeds andere glazen om je langzaam te laten wennen... na een
tijdje krijg je een defititief glas.
Nee, het is geen afbetaling ... een gewone rekening van 1410,- : 6 = f 235,-
per rekeining. Zij houden rekening met de mensen , men hoeft dat dus niet in
1 keer te betalen.
Als je nog meer vragen hebt , hoor ik het wel.
( ) __( ) Groetjes, Esther.
/ \
| @ @ |
\ * /
--o00o------o00o----

MEDISCH onderzoek Tavi

2008-03-17 05:03:08

Beste lezers,
Nadat ik donderdagmorgen eerst naar de rechtbank ben geweest,
zijn we daarna doorgereden naar Den Haag. Ik had een afspraak in
het Leyenburg ziekenhuis omdat ik me daar heb aangemeld voor het
onderzoek van Tavi.
Voor de mensen die hier nog niks van hebben gelezen, eerst een
korte uitleg. Tavi is neuroloog in het Leyenburg en doet
onderzoek naar het medicijn botuline toxine. Volgens hem worden
veel klachten bij whiplash veroorzaakt door de verhoogde
spierspanning in de nekspieren. De botuline toxine geeft een
tijdelijke vermindering van de spierspanning in de ingespoten
spieren. Een mogelijke bijwerking is een tijdelijke spierzwakte
van de ingespoten spieren. Het doel van het onderzoek is het
meten van het klinische effect van botuline toxine vergeleken met
placebo bij patiënten met het chronisch whiplash syndroom.
Het onderzoek is dubbelblind en placebo-gecontroleerd van opzet.
Ook de specialist is niet op de hoogte wie de placebo krijgt. Dit
wordt via loting bepaald door een computer.
Als uit het onderzoek een goed resultaat blijkt, dan is de weg
open om het bij meer whippies te gebruiken. Op dit moment wordt
de behandeling niet door ziektekostenverzekeraars vergoed, omdat
het erg duur is en er nog niet is bewezen dat het helpt.
Het begon donderdag middag met een neurologisch onderzoek, daarna
een enorm lang gesprek en toen moest ik nog allerlei vragen op
papier beantwoorden. Inmiddels was ik al ruim twee uur bezig en
hing als een dweil op m'n stoel. Daarom is niet alles afgerond en
moet ik binnenkort nog weer terug voor een aantal geheugen en
concentratie testen. Als dat allemaal achter de rug is, volgt de
echte behandeling. Ik krijg dan ongeveer 16 injecties in mijn nek
[moet ik toch wel even slikken als ik denk aan de 50% kans op een
placebo], en moet er op rekenen dat dit toch wel pijnlijk zal
zijn omdat de spanning in mijn nekspieren enorm hoog was.
Gelukkig heb ik niet elke donderdag een rechtszaak vooraf, dus
misschien valt het de volgende keer wel mee.
Ik kreeg een hele stapel boekjes mee, waarin ik 5 maanden lang
van uur tot uur moet bijhouden hoeveel pijn in mijn nek en hoofd
ik heb. Tevens moet ik daarin vermelden of en welke pijnstillers
ik gebruik. Na de behandeling kom je nog regelmatig terug voor
controle. Er wordt dan gemeten hoe het met de spierspanning is en
aan de hand van vragenlijsten gaan ze na hoe je het zelf ervaart.
Daarna de lange rit terug naar huis, om half acht kwamen we aan.
Ik weet nauwelijk meer hoe ik mijn bed heb bereikt en vraag me
vandaag voortdurend af of ik verstandig bezig ben. Ik wil graag
meehelpen aan een oplossing voor alle whiplash ellende, maar dit
kost wel enorm veel energie. Vier uur reizen, uren lang onderzoek
en testen en financieel is het ook niet mis. Ik had gehoopt op
een reiskosten vergoeding maar dat zit er niet in. Naast de
benzinekosten, ben ik ook nog een flink bedrag kwijt aan de oppas
voor mijn kinderen en mijn man moet telkens een vrije dag nemen
omdat ik zelf niet kan rijden en het met het openbaar vervoer ook
niet red.
Eigenlijk een vreemde zaak dat het met zoveel whiplasher niet
lukt om 50 mensen in de buurt van den Haag warm te maken voor dit
onderzoek. Ondanks alles ga ik er toch mee door, want natuurlijk
hoop ik dat de loting mij gunstig gezind is en dat ik binnenkort
een poosje kan voelen hoe het vroeger ook al weer was. Soms zou
je dat bijna vergeten en heb je het gevoel al jaren met pensioen
te zijn. Ik mis alleen de 65+ kaart nog.
Ik hoop dat ik jullie over een poosje kan mededelen dat de
oplossing van ons probleem in zicht is, maar geloof er zelf nog
niet echt in. Als er weer iets te melden is, horen jullie van me.
Fijn week-end allemaal,
Ina Hoegen
ps Ik heb lekker gisteren nog wel even de zee gezien, dat maakt
weer veel goed. Kan ik in ieder geval de komende maanden nog
regelmatig van een wandelingetje in Scheveningen genieten.

TEGENPARTIJ rechtbank verslag

2008-03-16 23:40:58

Lieve allemaal,
Ik wil eerst even al de mensen bedanken, die mij persoonlijk
mailden om te vragen hoe het donderdag was afgelopen. Fijn om te
weten dat er zo veel mensen met je meeleven. Het antwoord heeft
wel even op zich laten wachten, maar ik was na deze drukke en
spannende week ook helemaal door mijn energie voorraad heen. Maar
hier is het dan, mijn verslag van het rechtbank bezoekje.
Tot mijn grote verbazing was ik totaal niet nerveus, toen we 's
morgens weggingen. Ik had het gevoel alles te hebben gedaan wat
ik kon en omdat ik altijd eerlijk ben geweest dacht ik dat ik de
vragen die zouden komen makkelijk kon beantwoorden.
Op weg naar de rechtbank, bleek er in Zutphen een omleiding te
zijn ivm afgesloten straten. In totaal hebben we vier keer de weg
gevraagd en vier keer werden we een andere kant opgestuurd. Ten
slotte troffen we een postbode die gelukkig wel de goede weg
wist. Maar we kwamen een kwartier te laat dus de zenuwen gierden
door mijn keel.
Maar alles zat mee, ook de vertegenwoordiger van het USZO had
zich vastgereden zodat men nog niet was begonnen en we zelfs nog
een kwartier moesten wachten. De voortekenen leken goed, ik had
het geluk mee.
Daarna begon de rechtszaak. Ik mocht naast mijn advocaat in het
beklaagdenbankje en ze las de pleitnota voor. Gelukkig werd
daarin mijn verhaal goed weergegeven, want ze had een brief die
ik ooit aan mijn advocaat schreef gebruikt voor de gegevens.
Toen kwam de meneer van het USZO aan bod. Hij had alleen zijn
eigen briefje en dat gaf hij later aan de rechter. Alles wat hij
op tafel bracht, was het feit dat er geen sprake was van
objectiveerbare ziekte of gebrek, en dat mensen niet naar het RAC
wilden omdat het RAC na een training ook van mening was dat je
weer gewoon jezelf kon zijn [dacht dat ik dat nog wel was] en
volledig aan het werk.
Dit viel me allemaal mee, want ik had meer vervelende opmerkingen
verwacht. Achteraf denk ik dat het USZO helemaal geen moeite doet
omdat ze weten dat ze erg sterk staan.
Daarna kwam het vragenrondje. Mevrouw de rechter had geen vragen
voor het USZO maar wilde van mij weten waarom ik niet naar het
RAC wilde, want die deden toch erg goed werk. Toen werd ik kwaad
en heb al mijn ergernis en bezwaren over het RAC eruit gegooid.
Waarschijnlijk was dit niet zo'n goede zet, want haar blik werd
steeds venijniger [misschien ook aandelen bij Achmea].
Daarna vroeg ze me nog als klap op de vuurpijl of ik alleen maar
naar het Roessingh ging, dat was toch wel erg weinig. Ik nog
bozer. Ik heb haar verteld dat ik vond dat die keuze altijd nog
aan mij was en dat ik al bijna een jaar lang twee dagen in de
week revalideren echt niet weinig vond. Ook heb ik opgemerkt dat
de arbeidsdeskundige en de revalidatiearts daar vinden dat ik het
eerste jaar nog niet aan merken hoef te denken. Ze vroeg zich
toen af wat ik dan van plan was.
Dat was het zo'n beetje, binnen 6 weken volgt de uitspraak, er
komt geen aanvullend onderzoek en ik denk dat ik de uitspraak al
wel ken. Toch ben ik heel erg blij dat ik zo boos werd. Eindelijk
heb ik nu kunnen zeggen wat ik van dat k** RAC vind al komt het
de uitspraak misschien niet ten goede. Toch heb ik dit 1000 keer
liever dan dat ik daar in tranen had moeten zitten stotteren.
Het is toch eigenlijk te gek om los te lopen, als binnenkort
blijkt dat zelfs Nederlandse rechters uitsluitend op een advies
van een RAC afgaan terwijl er daarnaast verschillende rapporten
liggen van artsen die het hier helemaal niet mee eens zijn. Is er
nog recht in dit land?
Door dit alles voel je je zo machteloos en het wakkert mijn haat
tegen het RAC alleen maar aan. Ik wil vechten tegen het RAC,
desnoods tot ik er bij neer val. Niet met respect voor elkaar,
maar met alle wapens die ik tot mijn beschikking heb. Joop, maak
je borst maar nat. Ik ben op oorlogspad!!!!!!!!!!!!
Ina

RE: [whiplash-nl] TEGENPARTIJ Welke advocaat dan ?

2008-03-16 19:08:31

Misschien dat Peter Bosman nog wat opheldering van mijn
nu volgende verhaal kan geven !?!?!
Schreef ik enkele dagen geleden nog hoe eenvoudig het is
om van advocaat te veranderen, nu heb ik op zijn zachtst gezegd
bedenkingen .....
Na wat onenigheid met Mr. Marije de Wolff van Abeln advocaten te
Amsterdam (gebrekkige communicatie, handelen zonder de client
op de hoogte te brengen, niet adequaat handelen op brieven van
tegenpartij) besloot Carla van advocaat te veranderen.
Na een bezoek aan een letselschade advocaat in Utrecht, waarbij
de situatie werd uitgelegd en deze toezegde de zaak over te nemen
werd contact gelegd met Abeln en verzocht het dossier op te
sturen naar de nieuwe advocaat in Utrecht.
Na 2 weken - nog geen dossier - weer gebeld en toen kwam de aap
uit de mouw: er ligt nog een rekening van Abeln die door de
tegenpartij (Achmea ....) nog niet is vergoed.
Geprotesteerd dat dit oponthoud niet door de beugel kan.....
Nu een telefoontje van de nieuwe advocaat dat zij weliswaar
het dossier heeft ontvangen, maar dat dit vergezeld gaat
van een rekening van ABELN van Fl 16.000,- (jawel voor wat
briefuitwisseling met Achmea .., Carla mocht willen dat ze dat
bedrag als schadevergoeding ontvangen had ...) en dat de nieuwe
advocaat verantwoordelijk is voor het voldoen van deze rekening.
Gevolg: de nieuwe advocaat trekt zich terug omdat zij verwacht
dat deze exhorbitant hoge rekening niet door Achmea betaald gaat
worden en Carla zit dus nu zonder advocaat !!!!!!!!!!!!
Hoe kan dit ???
Hoe kan een nieuwe advocaat nu verantwoordelijk zijn voor
de kosten die de vorige claimt ???
Peter, kan jij hier duidelijkheid in verschaffen ???
Wordt vervolgt !!
Henk Bisschop

RE: [whiplash-nl] WERK Rechtbank Ina

2008-03-16 16:29:10

Ina,
Hoe is het gegaan gisteren ???
Henk Bisschop

Re: [whiplash-nl] MEDISCH Mind AT Work

2008-03-16 05:11:20

Hallo Ingrid,
Ik vind het heel erg jammer dat je niet kunt deelnemen, had het erg
leuk gevonden als we samen aan de cursus zouden kunnen beginnen. Hé
wat vervelend nauw toch weer, dat stomme geld ook altijd.
Groet,
Geert

HULP-TIPS tv 100MHZ

2008-03-16 02:28:10

Toen wij overgingen van een 50mhz naar een 100mhz kon ik meteen een stuk
langer tv kijken. Ik kijk ook het liefste naar de commerciele zenders de
reclame zorgt ervoor dat je je niet te lang op een film hoeft te
concentreren. Als er iets op de andere zender komt neem ik dat meestal op
zodat ik de video tijdens het afspelen even stop kan zetten.
Groetjes Ingrid de Ruijter

Re: [whiplash-nl] MEDISCH emg

2008-03-15 20:07:26

Hoi Celine.
Ja, ik heb dit onderzoek gehad , om te kijken hoe het aanspanningspatroon
van de spieren is.
Je krijgt naaldjes in je arm(en) en daar gaat stroom doorheen. Het is een
vervelend gevoel die stroom in je lijf. Soms ook wat pijnlijk. Nadien ff een
raar gevoel in mijn arm.
Later heb ik ht nog eens gehad, toen was het aanspanningspatroon wel wat
verbeterd.
Maar er is bij mij geen oorzaak gevonden.
( ) __( ) Groetjes, Esther.
/ \
| @ @ |
\ * /
--o00o------o00o----

Re: [whiplash-nl] WERK Hoorzitting GAK.

2008-03-15 19:51:44

Pfffffffffff ik wens jullie veel sterkte Ruud
groetjes PeterJ.

MEDISCH Mind AT Work

2008-03-15 04:07:34

Hallo allemaal,
Ik was heel enthousiast over een training bij Mind at Work die as.
30 oktober zou beginnen.
Ik mag niet meedoen , mijn werkgever zegt dat het allemaal te duur is en
het USZO heeft nog geen uitsluitsel gegeven over mijn afkeuringspercentage
en wanneer dat 80-100% is geeft de baas daar dus heel veel geld uit en dat
wil men niet.
USZO werkt ook niet mee - ivb met de wet REA, dat duurt allemaal heel lang
en ook dan moet er een beslissing genomen zijn voor wat betreft mijn
afkeuringspercentage. Ik moet dus ook nog steeds worden bekeken door een
neuro-psycholoog en dat is al vanaf 15 augustus en dus nog steeds is er
niet gebeurt.
Het duurt allemaal en ik (en vele met mij) zijn daar dus de dupe van....
Ik word een beetje moedeloos.
Een goede kans is nu voor mij verkeken....
groetjes
Ingrid van Tuyl
[De niet-tekstgedeelten van dit bericht werden verwijderd]

MEDISCH emg

2008-03-15 01:20:22

hoi allemaal,
binnenkort krijg ik een EMG oftewel een spier en zenuw onderzoek.
Is er toevallig iemand die mij er meer over kan vertellen of er zelf een
heeft gehad ?
Dit onderzoek is nodig om er achter te komen waar mijn tintelingen in mijn
armen en doof gevoel in mijn handen vandaan komen.
Wat waren jou ervaringen ?
Ik hoop op een reactie maar dat zal wel jullie kennende!!
Groetjes van Celine

Re: [whiplash-nl] HULP-TIPS tv 100mhz

2008-03-15 00:27:57

hoi esther en ? sorry weet het niet meer
ik wil even inhaken op de tv.
klopt dat 100 mhz veel rustiger is voor je ogen.
het zit niet standaard op een tv. en er zit een meer prijs op zo`n
tv....gemiddeld fl 300,- extra.

Hoorzitting GAK.

2008-03-14 19:40:41

Hallo Allemaal,
Bij deze nog een vervolg in de de serie ``Het Gak en zijn kuren`` deel 3.
Zoals jullie weten ben ik in beroep gegaan tegen de uitspraak van de gakarts
die mijn voor 20 uur per week arbeidsgeschikt acht.
Mijn advocaat heeft een verweerschrift geschreven en we hebben een
uitnodiging gehad om op 25 oktober 2000 op de hoorzitting te komen.
Ik kreeg van de week een brief van mijn advocaat met de mededeling dat we
niet naar de hoorzitting gaan.
Dus ik bel haar op en vraag aan haar waarom we niet gaan, ze vertelde mij
dat in overleg met haar collega ze het niet nodig vond om te gaan en in het
bezwaarschrift staat genoeg info omtrent de zaak en we kunnen nog altijd in
hoger beroep. Want hun ervaring was dat de beslissing al klaar lag van mijn
zaak. En dat de komst van ons een formaliteit zou zijn voor de gaan van
zaken.
En in dat bezwaarschrift staat zeker genoeg info want ik heb zoiets nog
nooit gelezen.Ze veegde alles van tafel waar het gak mee aankwam zetten. Van
wasvouver tot hang-en sluit werk maken wat ik kon doen.
En de verzekeringsarts had dus nooit zomaar in het belastbaarheidsrapport
mogen strepen en dingen verandere zonder mijn onderzocht te hebben.
Want dat heeft hij nooit gedaan.
Ik zei toen prima gaan we niet en wachtte gewoon de uitspraak af.
Wat gebeurd er s`middags gaat de telefoon met aan de andere kant mijn
advocaat en zij verteld mij dat ze het gak had gebeld met de medeling dat we
niet op de hoorzitting komen.
Ze kreeg van het gakcontactpersoon het verzoek om toch op de hoorzitting te
komen. Na intern beraad op haar kantoor heeft zij toch besloten om toch
samen te gaan.
Dus ik zal volgen week wel zien.
Wordt vervolgt in deel 4 `` Het Gak en zijn kuren``
Groetjes Ruud,
de pitbull van apeldoorn.

Re: [whiplash-nl] MEDISCH verslag gesprek met de directie van het RAC-Nederland.

2008-03-14 08:23:29

Hallo, Vier musketiers (of zo iets)
Als jullie dit tot een goed einde weten te brengen ,
breek je (denk ik) veel meer open.
veel succes ..
Peter J.

MEDISCH verslag gesprek met de directie van het RAC-Nederland.

2008-03-14 03:00:08

Beste mensen,
Zoals beloofd hier een kort verslagje van ons gesprek met de directie van
het RAC-Nederland.
We werden vriendelijk ontvangen door twee directieleden en hebben als start
"ons probleem" tot een gezamenlijk probleem gemaakt. D.w.z. wij hebben een
probleem dat we lijstgenoten niet goed kunnen verwijzen naar het RAC en het
RAC heeft een probleem omdat een aantal mensen niet tevreden is over de
aanpak van het RAC, maar je kunt dit ook omgekeerd definiëren. Men kon dit
onderschrijven.
De sfeer in het gesprek was over het algemeen goed te noemen. Wel kun je
stellen dat hetgeen gezegd is met de nodige voorzichtigheid werd gemeld. Dit
zowel door ons als door hen.
Het spel werd gespeeld zoals het gespeeld moet worden en scherpe kantjes
zijn in het gesprek niet of nog onvoldoende aan de orde gekomen.
De sfeer was redelijk open en hun opstelling was er een van vertel wat
jullie ervaringen zijn.
Van onze en jullie ervaringen schrok men wel en men was "blij" met de
kritiek wat hun de mogelijkheden gaf hun aanpak meer af te stemmen op de
vraag. Duidelijk werd toch wel dat de werkers bij de RAC's hun methodiek wel
erg strak hanteren, soms te weinig betrokkenheid en inlevendheid hebben en
(daardoor) geen hulp op maat leveren. Over de rapportage had men zelf al de
nodige vraagtekens.
Er is kort gesproken om deel te nemen aan en soort kwaliteitsbewakinggroep
om de benadering, aanpak en inhoudelijke hulpverlening beter af te stemmen
op de hulpvraag.
Moeilijker werd het als we gingen praten over cijfers en resultaten. Hoe tel
je, wat zijn drop-outs etc.? Gezien de gevoeligheid leek het ons daarom niet
zinvol daar op dit moment dieper op in te gaan.
We hadden het idee dat men wel open staat voor onze bemerkingen maar