Re: PERSOONLIJK vrienden

2007-10-31 22:03:08

Hoi Lineke,
Jij schrijft:
Hoe herken je echte vrienden?
Da's nou het jammere van deze lijst h è, misschien ben je me al eens tegen
gekomen maar herkende je me niet.
Maar ik wil best jou vriendje zijn
Liefs van Celine

Re: [whiplash-nl] HULP-TIPS kapper

2007-10-31 21:39:46

Hoi Leon10
De kapper is een regelrechte ramp!
Mijn haar was ik thuis......misschien een tip?
En een kleurtje ofzo.....kan niet.
Knippen doet al pijn genoeg.....al dat gedoe aan mijn hoofd....bah.
En ik ben best wel kritisch met mijn haar, maar tegenwoordig vind ik veel
best, als het maar snel is.
Nee, de kapper daar ga ik zo weinig mogelijk naar toe!
Groetjes Natacha

MEDISCH revalidatie ramona week 3

2007-10-31 12:57:16

Hallo allemaal,
welkom bij het verslag van mijn 3e week van het revalidatie-programma in
het Zeehospitium. Ben blij dat je de moeite wilt nemen om dit te lezen
en natuurlijk ben je vrij om wel of niet op het een en ander te
reageren!
maandag: geen therapie/geen werk, dus lekker uitrusten
dinsdag: - psychologie
- fysiotherapie, weer een beetje de oefeningen voor thuis genomen.En
niet te vergeten, een hele discussie gehad over het nut van de
ontspanningsgroep. Ik vind het dus een beetje zweverig, als ik moet
voelen hoe de wind door mijn haren blaast, en ik de geur van het bos
moet ruiken. Maar als ik me gewoon concentreer op mijn ademhaling, dan
merk ik best dat ik rustiger/ontspannender wordt. Maar goed, de
therapeut vroeg zich dus af waarom ik nog naar de ontspanningsgroep ging
als ik er zo sceptisch over was. Maar ik heb toch weinig keus?! als ik
niet mee ga, krijg ik een negatieve beoordeling op mijn lijst staan.
daar zit ik niet op te wachten.... voor het geval ik gekeurd moet worden
in december, kan dat tegen me gebruikt worden. We zijn nu tot de
conclusie gekomen,dat ik het nog een paar weken aankijk, en dan besluit
wat ik doe...
- fietsgroep, ging best goed. 2x 10 minuten gefietst, en nog 1x 5
minuten, met tussendoor 3 minuten rust. Ik kwam alleen weer met
gigantische pijn in mijn onderrug van de hometrainer af, en nu had ik de
beste fiets. Hoe kan dat toch?
woensdag: conditie-training (fitness-apparaten), 5x gewicht van vorige
keer, en 5x kilo;tje erbij. Op sommige apparaten kon ik die kilo wel
hebben, op andere niet. Volgende week moet er eigenlijk weer een kilo
bij, maar ik ga het anders doen. Officieel moet je namelijk 2 sessies
van 10x doen. Dus ik doe 10x oude gewicht en 10x kilo;tje erbij. Dus
dezelfde gewichten als nu, alleen dan vaker... moet hopelijk wel lukken!
donderdag: - manuele therapie, au au au, wat doet het toch pijn. Deze
keer mijn hele rugge graad behandeld/gecorrigeerd. Mijn bekken had zich
gelukkig goed gehouden na de correctie van vorige week. Gelukkig ziet
hij het allemaal positief in, lijdt ik in ieder geval geen extra pijn
voor niks...
- ergotherapie, weer een hoop bla bla, niet veel bijzonders
eigenlijk. Vanaf volgende week gaan we dingen in het huishouden
behandelen, dus bv hoe je het beste kan strijken of stofzuigen enzo.
Wordt het eindelijk een keertje nuttig ...
vrijdag: -zwemmen, waar ik dus alweer bang voor was, gebeurde ook.Haast
niet geslapen van de pijn door de manuele behandeling. Toch een baantje
extra kunnen zwemmen. Jippie ole! 1e 10 min. 6 baantjes, 10 min. rust,
en nog eens 5 baantjes. Er zit vooruitgang in!!!!!!!
- ontspanningsgroep, tja wat kan ik hier verder van zeggen, niets
eigenlijk....
Ik ben blij, dat ik nu eindelijk kan zeggen dat ik deze week vrij
redelijk ben doorgekomen. Tenminste als ik vergelijk met de 1e twee
weken. Ik merk gewoon dat het werken op maandag, al was het dan 3
uurtjes, gewoon net even te veel voor me was. Ben blij, dat ik de
beslissing heb genomen om me 100 % ziek te melden. Nu nog kijken of de
arbo-dienst het daar ook mee eens is, ik heb daar a.s. woensdag weer een
afspraak. En eigelijk zie ik daar best tegen op.... maar ja, we zien het
wel!
tot mijn volgende verslag,
liefs van Ramona

Re: [whiplash-nl] HULP-TIPS kinderopvang

2007-10-31 03:55:14

hoi ben
het is helaas niet even ...steeds min 3 uur en voor 12 weken ..3x in de
week.....ze is nog klein en heeft al zo verschillende gezichten gezien dat
ik wat voorzichtig met haar moet zijn
die werken niet overdag helaas, en een bureau kan maaris erg prijzig en ik
moet het zelf voorschieten.
heel fijn dat je meedenkt maar is best oeilijk hier soms ben ik ook niet
thuis als ze uit school komen en 4 is voor de meeste mensen wel wat
veel.....maar voor de volgend week is het geregeld dus daarna zien we wel
weer....
mijn moeder doet het eenmaal in de week dus dat help al een stuk.
nee dat kan niet ...6 weken voor mijn ongeval zijn we een zaak begonnen en
door mijn uitval heeft hij er al zoveel taken bij gekregen...ik kan geen
klanten afbellen omdat nikos zou moeten oppassen...
ja dat was ik van plan omdat mijn huisarts wel in wl geloofd.
heel erg bedankt voor je tips en medeleven
groetjes lidia.

Re: [whiplash-nl] MEDISCH ervaringen st maartens kliniek memo recorder

2007-10-31 01:39:45

Hallo Hans
iedere arts is niet van een memorecorder gediend.
ze zien het al snel als een wantrouwen naar hun zelf toe .
ook al zeg je dat het is ivm je slechte geheugen.
als ze niet op de hoogte zijn van de klachten van een WL dan geloven ze
je niet eens altijd.
verder is zo'n app. natuurlijk een uitkomst voor mensen als wij met
een slecht geheugen.
ik zou dan wel willen vermelden aan de anderen , een digitale nemen
want dan kun je de dingen sneller en makkelijker terug vinden.
gr `Ben

Re: PERSOONLIJK werk - emailgroep

2007-10-31 00:06:04

Hoi Natschja,
bedankt voor je mailtje.
Gelukkig dat je het idee hebt, dat er wat vooruitgang inzit, houden zo!
Lullig dat je je baan kwijt bent, maar nu heb je wel de tijd om op krachten
te komen. Die tijd zou je niet nemen als je zou moeten werken. Maar ik weet
ook hoe belangrijk het werken is!!!
Mij bevalt de emailgroep goed, hoewel ik niet alle mailtjes lees en ik ook
niet alles kan onthouden van iedereen. Ik probeer wel mezelf niet al teveel
mee tel aten slepen door de emoties van andere, anders heeft het misschien
een averechts effect.
Het geeft mij wel erg veel steun, dat ik niet de enige ben die zich soms zo
rot kan voelen
Tot mails
Groetjes Marleen

Re: [whiplash-nl] MEDISCH chiropractor / mind at work

2007-10-30 13:56:29

Hoi Geert,
Bedankt voor je mailtje, Ik heb nu inderdaad 4x een behandeling gehad en ik
zit nu echt in mijn dieptepunt, ik voel me net zo slecht als net na het
ongeluk. Hoop dat dit beter wordt. Ruud, zo'n onderzoek bij het Whiplash
centrum, kreeg jij daar iets van vergoed? Ik heb namelijk geen gegevens van
een tegenpartij, dus ik moet alles zelf betalen, kijk als iets helpt dan is
het de moeite waard, maar dat weet je nooit. Wat doen ze met je bij zo'n
centrum? Zou je mij daar meer over kunnen vertellen.
Ik hoor graag iets van je. Ik ben nu al blij dat ik bij deze lijst ben
gegaan.
Groetjes Mireille
enne.....allemaal prettig weekend.

Re: Antw: Antw: [whiplash-nl] MEDISCH chiropractor

2007-10-30 04:19:45

Hoi Jeannette, hardstikke bedankt voor het adres. Ik ga, na overleg, eens
informeren daar.
Gr. Leontien.

Antw: Antw: [whiplash-nl] MEDISCH chiropractor

2007-10-30 03:53:28

Dag Leontien,
Ik ben bij:
D. van Heuven, D.C.
G.C.C. Rodermans, D.C.
V.C.J. Rodermans, D.C.
van Tuyll van Serooskerkenweg 77
AMSTERDAM
020-6716260
Op deze site vind je informatie over de mogelijkheden van veroeding:
http://www.chiropractie.nl/
Succes, Jeannette

Re: Antw: [whiplash-nl] MEDISCH chiropractor

2007-10-29 19:30:00

Hoi Jeannette, kun je mij de naam van de chiroporactor in A.dam geven.
Ik woon in A.dam en heb eerder al eens geprobeerd om naar een chiropractor
te gaan.
Enne... wordt deze vergoed door de ziektekostenverzekering?
Vast bedankt voor je info., gr. Leontien.

Re: [whiplash-nl] WERK ontslag werkgever

2007-10-29 17:38:19

Hallo Ruud,
Ik kan je niet helpen, maar begrijp heel goed hoe machteloos je je moet
voelen. Waarom doen ze ons dit aan? Beseffen deze mensen niet dat ze mensen
zo nog zieker maken? Laatst zei iemand tegen me:
JE KUNT NIET BETER WORDEN, ALS JE MOET BEWIJZEN DAT JE ZIEK BENT!!!!!!!!!
Volgens mij is dit een waarheid als een koe. Het gevecht dat we steeds weer
moeten leveren vreet zoveel energie dat je niet meer aan herstel toekomt.
Terecht! Ik ook, voel dit ook als een persoonlijke aanval. Weer wordt
voorbij gegaan aan het feit dat we niet voor onze lol zo lopen te klungelen.
Gelukkig kun je deze gevoelens op de lijst kwijt. Lajeniegekmake en probeer
nog wat van je weekend te maken!
Doeiiii Ina.
[Hoor net het nieuws over de maatregelen voor zieke werknemers en WAO-ers,
toffe toekomst is er voor ons]

Re: [whiplash-nl] WERK keuringsarts: de schok van mijn leven !

2007-10-29 08:36:45

Hoi Carina, zoiets heb ik nog nooit gehoord!!
Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Als ze positief zijn kunnen we
misschien met n heel stel van deze lijst naar Dalfsen (vakantie vieren zoals
jij zegt!!!!!!) .
Succes ermee en laat maar van je horen hoe t was. Gr. Leontien.

Re: [whiplash-nl] WERK Arbo-arts

2007-10-28 21:30:36

zullen we er een wedstrijd van maken?
ik heb nu de zevende :-)
overigens tot nu toe allemaal die m'n wp (h)erkennen !!!!
groetjes hans p.

Re: [whiplash-nl] MEDISCH ervaringen st maartens kliniek

2007-10-28 17:52:03

hallo ben en verder iedereen,
om dit soort dingen te voorkomen en niet nog meer aan jezelf te twijfelen
is het goed om een memo apparaat te gebruiken
dit is voor je zelf een geheugensteun zodat je het later nog eens terug kan
luisteren
zelf gebruik iki het bijna altijd, en als ik het later nog eens afluister
dan schrik ik zelf van dingen die ik niet eens meer weet van het gesprek
groet hans p.

[whiplash-nl] PERSOONLIJK vrienden maken

2007-10-28 16:20:27

Hallo Lineke (en andere lijstgenoten),
Toen er onlangs op de lijst gesproken werd over relaties in combinatie met
een WL begon ik te twijfelen of ik mijn verhaal ook op de lijst zou zetten.
Ik heb er erg lang over na zitten denken maar toen ik zojuist jou verhaal
las kwam er zoveel herkenning bij mij boven dat ik nu wel moet.
Jullie en jij moeten weten dat ik iemand was die volop genoot van het leven
en dan met name van de natuur en het actief bezig zijn daarin en -mee.
(vogelwerk, kanovaren, videofilmen enz) Ik had geen tijd voor een vriendin,
dat kon allemaal nog wel, nu eerst mijn eigen leventje. Toen ik 30 werd
(wordt de 23e 35) vond ik echter dat het tijd werd om mijn fantastische
leven te gaan delen met een vriendin. Alles ging goed, maar je voelt het
vast al wel aankomen; de WL gooide flink roet in het eten. Tot twee keer toe
had ik erg leuke wederzijdse contacten en ontstond er een vriendschap. Tot
het moment dat duidelijk wordt wat een WL precies met zich mee brengt.
Juist op dit moment zit ik al een maand te wachten op een afgesproken
telefoontje zodra "ze" van vakantie terug zou zijn. Helaas......het
telefoontje komt maar niet. Weer die whiplash!
Jij zult als geen ander begrijpen dat dit soort voorvallen zeer frustrerend
zijn en dan ook niet tegoede komen aan je gemoedsrust en daar mee je
handicap.
Ik denk zo langzamerhand dat het wel eens goed kon zijn dat je beide een WL
hebt want van onbegrip kan dan gewoon geen sprake zijn.
Mocht je behoefte hebben in elk geval mailcontact schroom dan niet mij
persoonlijk te mailen.(xenix@...)
Groeten,
Han

Antw: [whiplash-nl] WERK ontslag werkgever

2007-10-28 07:00:24

Dag boze pitbull,
Natuurlijk gat jouw werkgever met modder gooien. En als hij dat niet zelf
zou doen, dan zal zijn advocaat dat wel doen want daarvoor wordt die
advocaat betaalt. Dit is het advocatenspel bij een ontslagprocedure en daar
ben jij nu in beland.
De brieven niet lezen is mijn advies. En zeker niet als whippy! Daarvoor heb
je je eigen advocaat. Die wordt ervoor betaald om te reageren.
Vergeet jouw inzet gedurende al die jaren dat jij voor jouw werkgever klaar
hebt gestaan. Daar gaat het nu helemaal niet meer om. Het gaat nu om de
centen en daar hoort nu inmaal in dit spel modder bij.
Sterkte, neem een lekker brokje!
Jeannette

Re:Re:persoonlijk scheiding wl / WAO ????

2007-10-28 06:21:00

Hoi Esther...
Ik heb hier en daar ff geknipt hoor :-)))
Yep de aansprakelijkheid was in beide gevallen wel heel duidelijk en hebben
ze ook gelijk aanvaard...
Maar Univ é (tegenpartij van het eerste ongeluk) roept al sinds November 1998
dat ze bezig zijn met
de afhandeling en willen dus geen voorschotten meer betalen. (niet dat ze er
ooit veel betaald hebben)
Zij blijven er bij dat ze 20.000 gulden hebben geboden om het af te handelen
en sorry voor hun misschien
maar daar kan ik niet mee akkoord gaan...
Precies is ook heel vervelend 6 behandelingen fysiotherapie a la 235 gulden
nog wat...
De tegenpartij denkt vast dat ik een geldboom op het balkon heb staan
Zucht! dat dacht ik dus ook... Ik ben eerst naar het GAK geweest omdat ik me
niet tegen de WAO verzekerd had
tja wie verwacht dat nou ik was nog geen 21 toen ik mijn ongeluk kreeg. En
na vijf jaar voorbereidend werk draaide ik net twee maanden goed en wel met
mijn zaakje, daarbij ook nog netjes alles quitte....
Maar goed ikke dus naar het GAK die me doorstuurde naar CADANS die stuurde
me net zo hard weer terug naar het GAK en zo is dat een hele tijd door
gegaan.... Totdat mijn advocaat zich er mee ging bemoeien. Toen kreeg ik
uiteindelijk formulieren van CADANS die ik zou moeten gaan invullen.
netjes gedaan daarna terug gestuurd naar CADANS kopie daarvan naar de
advocaat...
Honderd duizend keren heb ik naar CADANS gebeld elke keer iemand anders aan
de telefoon.
ja mevrouw uw dossier is in behandeling. Ja in behandeling aan mijn neus
zeg....
goed ik de advocaat gebeld en die zou er achter aan. Ik elke week weer met
de advocaat gebeld maar ook die kreeg geen antwoorden van CADANS. Op een
gegeven moment kreeg ik een andere advocate op de zaak die ik daarover ook
ingelicht had etc. En die zou er toen weer voor mij achteraan. Die ook
honderdduizend keer gebeld maar kreeg daarop geen reactie van mijn
advocate... Anders niet als ik ben er mee bezig... Nu blijkt dus dat ze er
helemaal niet mee bezig was maar ondertussen zit ik al wel vijf jaar zonder
enige bron van inkomsten. En ik ben dan nog eens mijn zaak kwijt ook.
Ondertussen ben ik nog steeds niet gekeurd... En kan ik dus daardoor ook
niet solliciteren aangezien er geen werkgever is die dat risico gaat nemen
en al helemaal niet zolang ik officieel niet door het GAK of CADANS gekeurd
ben.
En ik moet gewoon weten voor hoeveel % ik afgekeurd ben als er iets met
G érard gebeurd ben ik verplicht te gaan solliciteren etc en werk krijgen
doe ik zo ook niet... heb vorig jaar gesolliciteerd, niet verteld dat ik
een whiplash had.
Had op een haar na een leuke baan. Ware het niet dat een onderdeel van
Philips dicht ging en daar personeel wegkwam met ervaring met cleanrooms.
In november hebben ze G érard nog een keer gevraagd of ik nog steeds
beschikbaar was.
Maar toen had ik net een hele slechte periode. En dat heeft hij dus ook heel
eerlijk gezegd... Tja weg kansen.
Maar ja als ik het niet gemeld had, en was ziek thuis komen te zitten had me
dat ontslag op kunnen leveren.
Dus vandaar een groot probleem wat dat betreft.
Nou niet dat ik weet maar zeker weten doe ik dat pas zodra de advocate
kontact opgenomen heeft met de rechtbank
Ik hoop het ook, Gelukkig zijn de nachtmerries bijna helemaal over. maar het
heeft ook G érard een tijd door die nachtmerries zijn nachtrust gekost...
Arme jongen...
Het gaat gelukkig nu stukken beter maar ik merk nu er weer een ontmoeting
aan zit te komen (ik moet nog steeds mijn persoonlijke spullen terugkrijgen)
dat mijn nachtrust weer stukken minder is dus weer meer pijn. Ik hoop het
met je mee dat het allemaal snel achter de rug is....
Tuurlijk dat weet je toch??? :-)))))
Misschien dat we dan eindelijk eens een bakje koffie komen drinken
lol:-)))))
Groetjes en veel liefs terug,
Tetje
is het weer een lange mail geworden :-))))

Antw: [whiplash-nl] WERK keuringsarts: de schok van mijn leven !

2007-10-27 23:07:52

Dag Carina,
Wat een perfecte informatie!
Ik heb op internet gezocht, maar ik kon niets vinden over deze training. Wel
heb ik het adres + telefoonnummer van Gak, Groningen. Ik zal ze bellen om te
vragen of dit initiatief misschien door andere kantoren is overgenomen:
Gak Groep kantoor Groningen
Bezoekadres: Dierenriemstraat 100, 9742 AK Groningen
Telefoon: 050 - 5741741
Fax: 050 - 5741341
Postadres:Postbus 551, 9700 AN Groningen...
Hier zijn nog 2 URL's over de Rijksuniversiteit van Groningen:
Succes met de training!
Jeannette

Re: [whiplash-nl] MEDISCH Cognitieve problemen

2007-10-27 18:04:21

hoi leida,
ja, herken ik en dat kost extra energie om iets geod te vertellen, moet soms
wel een aantal pogingen doen in andere bewoording om iemand iets dat ik
bedoel te laten snappen.
Is dan heel lang denkproces bij mij om weer andere bewoording te vinden.
ja, en dan vooral erger als ik moe word, kan iemand net zo goed chinees
tegen mij gaan praten ( heb ik n.l niet geleerd) want ik zie iemand praten,
hoor iemand praten, maar wat ze nou vertellen ????????
Groetjes,
*************************************
Jolanda
Joris&Jasper
*************************************
doggy_s@...
http://jump.to/sheltie
*************************************

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK vrienden

2007-10-27 10:44:32

Hoi, ja mooi gedichtje van Toon Hermans. Ik heb het ook liggen op een plaats
waar ik t regelmatig kan zien, maar als er weer eens wat mis is gegaan kan
ik er ook wel triest van worden.
Gr. Leon10

Re: [whiplash-nl] TEGENPARTIJ / WERK advocaat - uitkering

2007-10-27 03:59:12

Hoi Irene
Wat wil precies niet vlotten met je advocaat?
Ik heb ook nog niet zolang iemand die mijn belangen behartigt, maar ik krijg
wel al voorschotten voor o.a. huishoudelijke hulp, met mijn salaris zijn ze
nu bezig.
Het lijkt mij dat je na een opleiding geld gaat verdienen, en nu je
vertraging hebt, zal de tegenpartij daar voor moeten betalen.
Verder maak je als whippie meer kosten die je anders niet zou maken, bijv.
ander kussen enz. Die moet de tegenpartij toch ook betalen.
Met wat voor studie was je bezig?
Ik heb HBO-personeel &Arbeid gedaan (kun je o.a. personeelsfunctionaris mee
worden)
Daar kan ik je wel antwoord op geven.
Wanneer je medisch gezien niet kunt werken, wordt je vrij gesteld van
sollicitatieplicht.
Heb ik in het verleden ervaren.
Je hebt wel kans dat je een bezoek moet brengen aan een arts van hun.
Nee, ik had net 3 maanden een baan toen wij het ongeluk kregen. Een dag
voordat we op vakantie gingen. Zijn dus ook gewoon gegaan. Het kon immers
ook gewoon een paar dagen spierpijn zijn.
Na 3 weken vakantie weer naar het werk. 2 weken geprobeerd vol te houden,
maar het ging steeds slechter en slechter. Toen nog 2 weken geprobeerd
part-time te werken tot ik naar de arbo-arts moest en die heeft mij
overtuigd dat ik flink verkeerd bezig was. Dat het beter moest worden en
niet slechter.
Daarna heb ik niet meer gewerkt.
En tot slot: ik had een tijdelijk contract van 6 maanden en dat is niet
verlengt vanwege mijn whiplash.
Vind ik op zich wel begrijpelijk hoor, maar ik baal ervan. Ik had ook zulk
leuk werk en leuke collega's.
Tot mails groetjes Natacha

MEDISCH Vakantie/M-brace

2007-10-26 18:49:26

Hoi allemaal,
Mijn vakantie zit er weer op, ben vorige week naar Londen geweest, was
onwijs leuk, een mooie stad, maar erg druk. School begon gelijk maandag al
(zaterdagavond ben ik thuis gekomen en zondag brachten mijn ouders mij naar
mijn kamer) tijd om bij te komen was er niet van de week en dat merk ik
goed. Maar dinsdag hoef ik pas weer naar school, dus hopelijk kan ik nou wat
bijkomen.
Tijdens het bekijken van mijn mails kwam ik verschillende over de M-brace
tegen, sinds kort heb ik er zelf een, vanwege pijn in mijn kaken en een
onnatuurlijke houding kon ik mijn andere nekkraag niet meer om hebben. Ik
was blij dat ik hem gekregen had voordat ik ging vliegen, vooral tijdens het
opstijgen en landen was ik blij dat ik wat extra steun aan de achterkant van
mijn nek had, alleen een minpunt is dat je er je hoofd nauwlijks mee kunt
draaien als je hem om hebt, maar verder vevalt hij goed, ook tijdens
autoritten en treinreizen.
Groetjes Sabine

Re: [whiplash-nl] OVERIG welkom sandra

2007-10-26 09:50:06

Hoi Sandra
Ik wilde je even persoonlijk welkom heten op de lijst.
Ik ben Natacha, 26 jaar en heb sinds een aantal maanden een whiplash doordat
iemand bij ons achterop is gereden.
Groetjes Natacha

Re: [whiplash-nl] MEDISCH; medisch fitness of fysio fitness

2007-10-26 09:49:46

Hoi Cor e,a.
Daar had ik niet eens aan gedacht Cor , dat het 2 verschillende zijn .....
ik dacht dat het 2 namen waren voor 1 ding .... ik zit bij Fysio-aktief
.zoals dat officieel heet ..... ik probeer eraan te denken om er een Folder
van mee te nemen zodat ik het adres op de lijst kan zetten.
Bedankt voor je info en het duidelijk maken.
Groetjes, Esther.

Re: [whiplash-nl] OVERIG welkom carmen

2007-10-25 21:42:49

hallo carmen
wat lief dat je dit voor je moeder doet,welkom en ik hoop dat je wat
herkenning en antwoorden krijgt.
ik heb zelf sinds nov 98 een wl ..ook na een ongeval bij mij reed ie 70km
per uur dus vergelijkbaar met je ouders.
ook ik heb veel last van nek schouder en armen......is heel erg als je daar
ook nog mee moet werken.
miscchien kun je ons vertellen in welke regio je woont ...zodat mensen je
kunnen wijzen op wl vriendelijk therapeuten
als je nog geen letselschade advocaat heb zou ik die zeker aan raden ...wl
is niet zou gemakkelijk...ik hoop dat je tegenpartij schuld bekend heeft dan
wordt deze door hun betaald.
ik hoop dat je hier iets aan heb..wil je meer weten vraag maar gerust
groetjes lidia en wens je ouders veel sterkte van me

WERK Arbo-arts

2007-10-25 20:56:14

Beste Allemaal,
Enkele dagen geleden naar de Arbo-arts geweest. Dit was een jonge arts. ( en
reeds mijn vierde)
Voor het eerst een Arbo-arts die begrip had voor whiplash. Hij vroeg hoe het
met mij ging. Toen ik voor de zoveelste keer begon uit te leggen wat mijn
problemen waren, onderbrak hij me en zei : "Ik begrijp het volkomen. U heeft
last van input overflow. Om niet iedere keer te moeten uitleggen wat uw
klachten zijn kunt u volstaan met input overflow."
Groetjes Joop van B.

MEDISCH ervaringen st maartens kliniek

2007-10-25 19:55:06

Hallo Leontien
ik ben naar aanleiding van een stukje wat toen in de telegraaf
stond naar die kliniek toe geweest.
onder het mom niet geschoten is altijd mis .
mijn ervaring was zeeeeeeeer negatief .
een paar dingen die nog weet zal ik vertellen.
ik vertelde aan de arts dat ik al een wiplash had en het stukje in
de krant zag staan en toen dacht toch eens kontakt op te nemen.
later zag ik dat ze aan mijn huisarts schreef dat ik op het idee
gekomen was dat ik een whiplash had omdat ik het stukje in de krant
gelezen had.
ze verdraaide dus totaal mijn woorden en de waarheid .
ik had ook mijn hele verhaal( wat relevant was) op papier gezet zodat
er ter plekke snel gehandeld kon worden .
ze heeft dat dermate slecht gelezen dat er later een heel ander
verhaal bij de H.A kwam.
terwijl ik bij de arts was vertelde die al dat er op dergelijke
artikelen meestal een aantal mensen afkwamen maar dat het verhaal
inwezen niet klopte.
na een kort algemeen onderzoek wat haar weinig aan gegevens op zou
kunnen leveren kreeg ik later een briefje dat ze niks voor me konden
doen.
kortom hoe het stukje in de krant kan staan weet ik niet maar er klopt
niets van.( ook volgens de arts die ik toen sprak).
anderen hebben misschien wel betere ervaringen dat weet ik niet !!
gr Ben...

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK scheiding wl

2007-10-25 07:44:46

Hoi Tejje
Hebben ze zich al wel aansprakelijk gesteld ?
Pffffff wat een toestand ..... alles nu zelf te moeten bekostigen .....
allemaal ellende die je er bij je WL er gratis bij krijgt !
Was stom dat je geen info krijgt !! Je was kleine zelfstandige ... dus heb
je toch ook recht op WAO .....maar dan voor zelfstandige.
En ? Is hij niet in verweer gekomen ??
Ik hoop dat hij dus niet in verweer gekomen is .en dat de scheiding straks
rond is .... geeft toch minder spanning ..... beter voor je nek. En ik denk
ook voor je nachtrust ..... die hab je als whippie denk ik hadr nodig.
Ik hoor het wel he ?
Groetjes, Esthr

WERK ontslag werkgever

2007-10-25 06:25:00

Hallo allemaal,
men heeft het voor elkaar bij mijn werkgever hoor.
Ik kreeg vanmiddag een brief van mijn advocaat die mij helpt bij
mijn ontslagprocedure.
Mijn werkgever gaat met modder gooien.
Het volgende staat in de brief van de advocaat van mijn werkgever:
De langdurige onmogelijkheid tot inzetbaarheid van uw client,waarvan de
oorzaak overigens puur gelegen is in de risicosfeer van u client.
De herhaalde schending van reintegratieafspraken, hetgeen met name bij
de directe collega`s van u client kwaad bloed heeft gezet.
Idem, ten opzichte van het gak , u client staat bij de
uitvoeringsinstellings bekend als een weinig cooperatief persoon hetgeen
na beeindiging van het dienstverband op tegenspraak mogelijk zal leiden
ttot een kritische beoordeling van een eventuele ww-aanvraag. Alleen al
daarom is het aanbevelenswaardig een neutrale beeindiging van het
dienstverband.
En als gebaar van goede wil is men bereid om mij een eenmalige uitkering
te doen van FL 2500,00 brutto.
Ik heb altijd geprobeert om mijn werk naar beste kunnen uit te voeren
ondanks dat ik een W heb En mijn collega`s waren altijd de eerste die
vroegen hoe het met me ging en ook tijdens het werk.
En omdat ik bij het Gak in beroep ben gegaan en aan heb gegeven dat ik
niet in staat ben om te werken ben ik ineens een weinig cooperatief
persoon.
Ik heb mijn ziekmelding bij het gak in moeten trekken om in aanmerking
te komen voor een ww-uitkering. Terwijl ze weten dat ik niet instaat ben
om te werken want anders was ik allang weer bij mijn baas terug geweest
om te gaan werken.
Dit krijg ik als stank voor dank voor al die jaren dat ik bij nacht
en ontij en elke zaterdag en zondag dat ik daar heb gewerkt.
Ik kan er god............. niks aan doen dat ik voor mijn noten ben
gereden door die klo........ (vul de stippeltjes zelf maar in).
Ben BOOS HEEL EN KWAAD.
Sorry mensen maar ik moest dit effe kwijt.
groetjes Ruud
Een boos en kwaaie pitbull van apeldoorn.
[De HTML-gedeelten van dit bericht werden verwijderd]

MEDISCH Cognitieve problemen

2007-10-24 19:30:04

Hallo,
Herkennen jullie dieze problemen ook.
Als je iets wilt vertellen is het net of je het niet over kan brengen op een
ander. En als een ander je iets vertelt net of het niet binnenkomt, je
begrijpt niet wat die zegt.
Graag hoot ik hier meer over.
Groetjes Leida

Re: HULP-TIPS Omniversum

2007-10-24 18:42:09

Hallo Henk,
Bedankt voor onderstaande tip.
Vriendelijke groetjes van Els.

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK regelzaken

2007-10-24 12:20:45

Hoi Natacha,
Ik was best gespannen vantevoren. Kreeg het gevoel dat ik me strategisch
moest opstellen, want tot dan toe was de aansprakelijkheid nog niet eens
erkend.
Maar het is 100 % meegevallen! Eerst kwam mijn eigen juriste en een half uur
later de verzekeraar van de tegenpartij. Mijn juriste leidde het gesprek en
eigenlijk ging het erom dat ik de stand van zaken vertelde. Met behulp van
het rapport dat zij eerder had opgesteld. Dat had ik op mijn schoot liggen.
Dat had ik ook. Heb ik ook gebruikt. En verder dus het rapport en mijn
juriste die prima verwoordde wat er allemaal gebeurd is.
Bovendien was het goede nieuws dat de aansprakelijkheid erkend en dat ik
allerlei kosten die ik al gemaakt heb gewoon krijg vergoed. Zelfs mijn
saunabezoeken, dat is toch erg coulant, niet waar?
Ik merk juist dat ik in de stad en op kleine wegen meer moeite heb. Omdat er
veel meer verkeer is (ook langzaam) en veel input zogezegd wat ik allemaal
moet verwerken en interpreteren en daarnaar handelen. De snelweg is
simpeler. Maar als je je niet vertrouwt, moet je er niet opgaan, dat lijkt
me inderdaad onverstandig.
Nou en met de bedrijfsarts en de werkgever ging ook naar wens. Ik realiseer
me dat ik echt bof met de instanties en mensen om mij heen tot nu toe.
Probeert ze. Vanmiddag lekker naar de sauna.
Groetjes,
Liny

Re: [whiplash-nl] MEDISCH nekkraag

2007-10-24 00:04:32

Hallo Ina,
Waarschijnlijk is jouw manier de beste oplossing. Zoals zo vaak ligt de
"waarheid" in het midden. Een evenwicht tussen ondersteunen en belasten. Te
veel ondersteunen leidt tot slappe spieren en te weinig leidt tot
overbelasting. Ik heb nooit een kraag gekregen, maar gebruik in de auto zo'n
opblaasbaar u-vormig nekkussentje. Dat geeft voldoende steun om m'n hoofd
recht en circa een half uur tot een uur zonder pijn te rijden. En als ik
t.v. kijk of anderszins langer op de bank zit, een kussen in m'n nek tegen
de muur en een ander kussentje in m'n onderrug.
Groetjes,
Liny

WERK keuringsarts: de schok van mijn leven !

2007-10-23 22:37:38

beste mensen,
Ben naar het Gak geweest voor de keuring, met lood in mijn schoenen. De
gedachten dat je alles weer moest gaan uitleggen, je klachten, enz en weer
moest gaan overtuigen hoe ziek je wel niet was.
Krijg ik toch de schok van mijn leven !!!
De heer P.G. Vermeulen, arbeidsdeskundige, vertelde MIJ MIJN
klachten. Ik dacht dat ik in een foute film was terecht gekomen. Het begrip
en het serieus nemen van mijn wl had ik nog nooit meegemaakt. Hij vertelde
ook dat re ïntegreren bij je baas nergens op slaat, je moet als eerste
re ïntegreren bij jezelf. Omgaan met je handicap, bewustwording, acceptatie
dat is waar een wl-pati ënt behoefte en baat bij heeft. (droom ik??)
Ok é 100 procent afgekeurd ook dit is uniek.
Verder vroeg hij of ik geheel vrijwillig interesse had voor een project met
andere wl-pati ënten en op maat gesneden. Ik dacht dat er iets fout was met
mijn oren: op maat gesneden hoorde ik dit goed.
Afen, het gaat om Leefstijlstrainingen. De trainingen zijn gericht op het
verbeteren van de balans tussen belasting en belastbaarheid. Alle trainingen
hebben een doordachte en beproefde opbouw. Respect voor de individuele
deelnemer staat centraal. Er is tijd en ruimte om in te gaan op individuele
wensen en behoeften. Uitgangspunten bij de training zijn het lichaam en de
signalen die het uitzendt: de lichaamstaal. Tijdens de trainingen wordt je
ervan bewust hoe je omgaat met de beperkingen, weerstanden, spanningen, enz.
Je krijgt inzicht in je kwaliteiten en mogelijkheden. Die inzichten maken
het mogelijk de passende weg te vinden naar beter functioneren en welzijn.
De training is een krachtige impuls voor een persoonlijk groeiproces.
De effecten die zijn gemeten zijn: minder depressiviteit, minder
concentratieproblemen, afname van angst/spanning en slapenloosheid. enz.
Een deelneemster van de WL-training: Als deze training meteen was gebeurd,
had dit ons veel moeite, pijn en verdriet bespaard.
De LTC trainingen worden ondersteund door de Werkgroep
Bewegingswetenschappen van de Rijksuniversiteit in Groningen.
Je hebt de basistraining, 3 dagen: bewustwording en motivatie
1e vervolgtraining, 3 dagen: acceptatie en verandering
2e vervolgtraining. 2 dagen: verandering en beklijving
Je verblijft in soort hotel/boerderij in Dalfsen eigen kamer met douche en
toilet, sauna en zwembad. Vijf hectare parkachtig bos. Eten en drinken. Er
wordt gewerkt in groepjes van 15 mensen. Er wordt een mix van onder meer
haptonomie en bio-energetica toegepast.
Het Gak betaald dit. Het is vrijwillig een heeft geen effect op je uitkering
als je niet wilt. Je hoeft ook niet alle trainingen te volgen.
Ik ga het doen, baat het niet dan schaadt het niet en ik ben wel aan
vakantie toe.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben ik in ieder geval zeker.
Voor het eerst erkenning, begrip en serieus genomen worden door
een medicus en dan nog wel door keuringsarts en arbeidskundige.
En nog een fijn project er achteraan, ja, wie weet?
Groetjes Carina

Antw: [whiplash-nl] MEDISCH revalidatie Beatrixoord

2007-10-23 16:44:56

Dag Lineke,
Als ik dit verhaal zo lees, dan denk ik alleen maar: Dit is niets voor mij.
Het bepalen dat je moet stoppen met al je hulpmiddelen (medicatie en andere
vormen van hulp) vind ik buitengewoon aanmatigend!
Ook al voel je je absoluut niet OK, je hebt kennelijk hulpbronnen die je
vertrouwt. Als je op deze wijze je diploma kunt halen, lijkt me dat een
grote stap voorwaarts. Eventueel kies je nog voor psychologische begeleiding
als extra ondersteuning.
Na afloop kun je alle mogelijkheden weer opnieuw bekijken. Via deze lijst
hoor ik bijvoorbeeld zeer positieve dingen over het Roessingh.
Sterkte, Jeannette

MEDISCH het roessingh

2007-10-23 11:12:32

Hallo allemaal,
We zijn gisterenmiddag naar het roessingh geweest en heb daar mijn
eerste intake-gesprek gehad.En dit is erg positief.Na het bespreken van mij
klachten werd er vertelde wat er gaat en kan gebeuren allemaal.
Ik krijg nog een tweede intake-gesprek met een fysiotherapeut en een
pyscholoog over +/- 4 weken en dan begint in oktober in groepsverband het
programma.
Ik moet dan twee keer in de week er heen.En het is erg intensief werd ons
verteld.Er word wel van je verlangt dat je er positief tegen over moet
staan want anders helpt het niet.
Ik krijg fysio en ergonomie en lekker kletsen met een pys als dat nodig
is (lol).
Dus ik moet de sportbroek en het trainings pak maar uit de kast halen.En
zwembroek want er is ook een zwembad aanwezig.
Groetjes Ruud,
de zwemmende pitbull van apeldoorn.

MEDISCH; medisch fitness of fysio fitness

2007-10-23 01:33:15

Hallo Allemaal,
Ik zie al verschillende keren opmerkingen gemaakt worden over medisch
fitness en fysi fitness.
Nu wil ik daar even op in haken, het laaste wat er moet gebeuren is dat de
mensen deze 2 dingen door elkaar gaan halen.
Medische fitness, word meestal in het ziekenhuis gegeven, er zijn ook nog
wel andere instellingen die dit geven. Maar de hoofdzaak daar bij is, dat er
eerst testen gedaan worden wat je kan. Dan word er samen met je een route
uitgezet, de een mag wel wat me gewichtjes werken de andere absoluut niet.
Ik zelf onder andere mag nog steeds na 6 maanden geen gewichten gebruiken
voor de nek,schouder,armen.
Bij fysio-fitness is het zo, je komt met een klacht er aan, de fysio
bepraat het met je, onderzoek je en dan mag je een progaamma draaien wat hem
het beste lijkt.
Zelf heb ik het ook onder vonden, en hellas de oefeningen die ik opkreeg
werkte averechts en verergerde zaak alleen.
Je zal goed moeten overwegen welke weg slaan we in, ik kan indenjen dat er
nu mensen zijn die zeggen ja,maar fysio fitness is goed voor mij en het
werkt, ok ik heb daar vrede mee.
Maar er zijn mensen die het verschil niet zien tussen deze twee fitnessen.
Daarom wou ik dit eventjes kwijt,hopelijk heeft er iemand wat aan.
Een ieder een fijn weekend en hopelijk een weekend zonder veel pijn of
zorgen.
groetjes cor

Re: [whiplash-nl] MEDISCH revalidatie Beatrixoord

2007-10-23 01:22:27

Hallo Lineke,
Je ziet als er iets is krijg je meestal wel een reactie, ook kan die soms
wat negatief overkomen maar de bedoeling is om je te helpen
Als ik zo je vraag leest over de revalidatie centrum gaan me nek haren
overeind staan, tuurlijk geven ze aan dat je moet stopen met de andere
therapien, daar hebben ze wel een beetje gelijk in, aan de andere kant
overleg met je therapeuten die je nu heeft goed, hoe die er tegen over staan
en misschien kennen ze het revalidatie centrum wel.
En dat je wat pijn er bij krijgt dat klopt, maar dat is meestal wat
spierpijn, als het goed gedan word.Persoonlijk ken ik het niet,maar heb wel
ervaring met een ander revalidatie centrum wat helaas voor mij niet posetief
uitpakte. Als je er meer over wil weten hoor ik het wel.
Groetjes Cor

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK vrienden maken

2007-10-22 10:17:21

Hallo Lieve Lineke,
Ik reageer even over het vriendschap ( krijgen,vinden ).Helaas lees ik niet
alle berichtjes van nieuw komers,maar als ik het goed begrijp woon je in een
studenten huis/flat.
Helaas door de whiplash raken we vrienden,familie,kennissen kwijt,zelf heb
ik dat ook kado gekregen.
Maar aan de andere kant moet je het zo zien krijg je wel weer nieuwe
vrienden erbij, vele al zullen ze niet snel reageren op je oproep, maar hiet
op de lijst en als je het kent het praathuis heb je vele vrienden of
lotgenotten die je willen helpen en ook vriendschap geven al is het
momenteel niet wat je er van verwacht.
Zelf heb ik door dit, er weer vrienden er door bij gekregen we zijn dan een
soort buddy's voor elkaar geworden,we zien mekaar nog niet veel maar het
contact is er veel,alsik in een dip zit kan ik ze bellen.
A.s. maandag ontmoet ik een van me buddy,ik kijk er naar uit.
Tuurlijk begrijp ik het dat het vervelend is dat je vrienden en vriendinnen
je niet begrijpen,maar wees eerlijk tegen over de nieuwe mensen zeg rustig
dat je wat mankeer en dat je niet alles kan doen.Als het echte vrienden met
je willen zijn begrijpen ze dat.
En nogmaals hier vindt je echt steun en erkenning,zelfs kan er een leuke
vriendschap er door ontstaan,ondanks onze handicap.
Heel veel sterkte de komende tijd, en kijk misschien is er iemand van jou
leeftijd op de lijst die bij je in de buurt woont.
Groetjes Cor

Re: [whiplash-nl] OVERIG irene

2007-10-22 07:09:29

Hoi Natacha
Er is net zo als bij jou iemand vergeten te remmen, en dus bij ons
achterop geknald. Ja, we hebben gelukkig een tegenpartij, maar ik ben al een
tijdje bezig met een advocaat, maar het wil nog niet echt vlotten
Daar ben ik nu mee bezig, maar het probleem van die uitkering is dat je
dan een sollicitatieplicht hebt, dus ik ben benieuwd hoe ze dat gaan
oplossen.
Maar werk jij wel?
En als dat zo is lukt dat?
Groetjes terug,
Irene
trouwens het is wel een rommeltje geworden nu!!!!!!

PERSOONLIJK vrienden

2007-10-22 01:52:39

hoi lineke,
het is moeilkijk om te zeggen hoe je aan vrienden moet komen, maar ik ben
alvast een vriendin voor je.
ik weet niet of je er wat aan heb maar ik ben er toch.
je heb iemand nodig,
stil en oprecht,
die als het er opaan komt,
voor bid of voor vecht,
maar als je iemand hebt,
die met je lacht,
en met je grient,
dan kun je pas zeggen,
ik heb een vriend.
ik weet niet waar je woont maar we kunnen ook gewoon mailen over alle daagse
dingen.
groetjes jolanda van rumpt

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK "Het gaat...tips"

2007-10-21 19:21:27

Hoi hoi
Wat een herkenning zeg maar wat zijn mensen toch kortzichtig en gehaast en
egocentrisch.
Zelf zeg ik vaak als ze me vragen hoe gaat het? "In m'n nieuwe aangepaste of
veranderde leven gaat het vandaag redelijk/goed/of slecht"
Meestal willen de mensen die dan echt belangstelling hebben wel even verder
vragen of anderen willen toch wel weten wat je bedoeld.
Ik zeg ook wel een als ze vragen hoe het gaat? "wat wil je horen"?
Je moet er toch een middenweg in vinden en je komt er snel genoeg achter wie
echte belangstelling toont en voor wie het gewoon een standaard vraag is.
Misschien zijn deze "tips" ook voor andere gebruikbaar.
In ieder geval wens ik dat het jullie "goed" zal gaan (binnen de beperkingen) en
dat er toch kleine dingen zullen zijn waar jullie van kunnen genieten.
Groetjes Gertruud
[De html-gedeelten van dit bericht werden verwijderd]

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK genieten voor de balers en dippers

2007-10-21 16:28:07

Hoi Liny en Thea,
wat jullie aan elkaar schrijven herken ik ook zo goed en wil jullie ook
delen in mijn genieten
Heb je ooit al eens een grote zwarte vlinder gezien met een wit streepje?
Of een vlinder die vanboven blauw is en onder bruin?
Een klein bruin kikkertje dat probeert op een grassprietje te kruipen.
Hagedissen die hun kopjes omhoog steken wel 30 stuks tegelijk zo rond 17.00
u
Honderden krekels horen.
Aan de wolken kunnen zien hoe lang het nog duurt dat het onweer bij je is.
Dat allemaal naast je caravan met een kopje koffie in je hand!!
Een kudde schapen vragen hoe je man heet ....BBBBEEEEEHHH( klinkt als Ben zo
heet mijn man) :-))))
Bij Ecomare staan bij voedertijd van de zeehondjes en dan honderden
zee-meeuwen op je af ziet komen die weten dat het gratis vis tijd is.
Een zeehondje zien van 6 uur oud die samen met moeder aan't zwemmen is en
die niet op de kant kan komen met een stukje navelstreng nog aan zijn
buikje.
In Frankrijk op een terrasje zitten en een fransman met blauw petje op de
fiets die een pijp in zijn mond heeft en denken aan je eerste franse
zinnetje op school: Papa fume un pipe!!!In het Nederlands dus : Papa rookt
een pijp.
Geniet maar mee , ik kan dit jaren onthouden ook met een wl!!!
Liefs van Celine

PERSOONLIJK vrienden maken

2007-10-21 09:55:03

Hallo allemaal!
In een ander mailtje van vandaag schreef ik ook al;
het gaat niet best met me. Ik weet niet meer waar ik
heen moet; ben WEER de weg kwijt :-) (kan er niet
echt om lachen.)
Ik zit echt volledig in de knup, en kan alleen terecht bij
ouders, 1 vriendin, en hier op deze heerlijke lijst.....
Ik woon zoals jullie weten weer alleen na twee jaar te
hebben samengewoond (oorzaak o.a. wl), en nu al
mijn huisgenoten verhuizen voel ik me echt helemaal
allenig.
Wat verlang ik weer naar de tijd voor het ongeluk;
ik had een grote groep vrienden en altijd wat te doen.
En nu .... dus nu een hele domme vraag, ik weet ook
wel dat je vriendschap niet af kan dwingen, maar hoe
kom ik nu aan vrienden terwijl ik nog niet eens de
supermarkt haal. Laat staan de kroeg. En
bovendien... als ik aandacht krijg op straat of in de
kroeg weet ik niet hoe gauw ik hen af moet wimpelen,
omdat ik weet dat die K.T-whiplash toch ooit weer
eens ter sprake kan komen. En wie wil dat nou horen?
Ik heb nooit moeite gehad met contact maken, maar
nu spookt altijd die WL door mijn hoofd. Ook nu
zijn er een aantal mensen die op het randje van een
nieuwe vriendschap met mij staan; twee personen
specifiek, ik geef echt veel om ze en zou ze graag
vaker bellen en zien, maar wat nou als ik ineens zo
moe wordt, of een afspraak weer moet afzeggen?
Zo ben ik mijn vorige 'vrienden' ook kwijt geraakt.
Hoe herken je 'echte' vrienden en hoe schrik ik
ze niet af?
Ik wil zo graag weer een beetje een sociaal leven....
Ik weet ook wel dat dit niet kan (vrienden afdwingen),
maar misschien dat iemand dit herkend, en zijn
ervaring met me kan delen?
Of is er toch een gouden (of slechts een vergulde..)
tip hiervoor?
Help me dan aub, want ik weet nu echt niet meer
waar ik voor leef
Ik hoop dat met jullie alles goed gaat, en dat jullie
vandaag hebben genoten van het mooie weer (met
jullie vrienden...?
Lineke

MEDISCH revalidatie Beatrixoord

2007-10-21 07:06:56

Hallo allemaal,
Kent iemand het Beatrixoord in Haren? Hoe zijn je ervaringen
daar?
Dit om het volgende:
Ineens kreeg ik deze week (maandag) de langverwachte brief van
het revalidatiecentrum; of ik donderdag even wilde komen voor
een gesprek met de rev.arts en de psy.
Vandaag dus geweest; ik had hoge verwachtingen; dit is mijn
laatste strohalm. Maar wat ze me te vertellen hadden schrok me
behoorlijk af: ik moet stoppen met alles waar ik nu mee bezig ben
(therapieen). Ze gaan stap voor stap mijn activiteiten uitbreiden
(d.w.z. dat zij zeggen wat ik moet doen en ik dat te gehoorzamen
heb). Pijn is geen excuus om iets niet te doen.
Daar komt bij dat ik de medicatie af moet bouwen. Ze garanderen
geen succes, wel heeeel veel pijn.
Doel is weer als oorspronkelijk te functioneren (evt. m.b.v.
hulpmiddelen.
Hoewel ik wist dat dit hun aanpak is, schrok ik toch behoorlijk.
Ben nu dus ook flink aan het denken geslagen. Het gaat op dit
moment ronduit slecht met me, heb dus wel iets nodig.
Revalidatie op Beatrixoord zou pas over twee maanden ingaan.
Komende week begint het schooljaar.
Mijn overweging is om zo door te gaan zoals ik nu ga, evt. m.b.v
psy of maats. w. En dus met behoudt van fysio en magnetiseur.
En zo mijn diploma te halen (met pijn en moeite) om dan pas
te beginnen met een rev. progr., zodat ik daar al mijn tijd in kan
steken. Nu stoppen met mijn opleiding terwijl ik zo dicht bij het
eind zit zie ik niet zitten. Ik twijfel alleen of ik wel hier in dit centrum
wil revalideren; ik schrok dus nogal vandaag van de aanpak.
Roessingh heb ik nog nooit iets negetiefs over gehoord, dus wil
anders dat wel proberen. (na studie)
Omdat ik hierin een enorm probleem zie, en ik er echt niet uit kom;
(loop hele middag al te janken. Wat is dit ook voor leven?)
graag jullie mening.
Alleen kom ik er niet uit!!!!
Liefs en alvast bedankt,
Lineke

PERSOONLIJK verjaardag

2007-10-20 20:17:18

Beste Leontien,
nog bedankt voor je felicitaties. Alhoewel ik mijn
verjaardag niet gevierd heb, ben ik toch doodmoe.
Ik had nl. een bezoek aan de kapper gepland om
mezelf te trakteren. Door bepaalde omstandigheden
liep dat zo uit, dat ik er totaal gebroken vandaan
kwam.
Als ik niet zo moe was zal ik je nog vertellen waarom
het zolang uitliep; maar nu even niet. De gevolgen
zijn vandaag weer niet uitgebleven.
Met lieve groeten van Els.

Re: [whiplash-nl] OVERIG bedankt Liny nekkraag

2007-10-20 15:52:13

Hallo Liny,
Lief van je, om me welkom te heten. Na ruim twee jaar min of meer achter de
geraniums te hebben gezeten, schrik ik bijna van mensen die nog tijd in me
willen investeren.
Dit gevoel ken ik ook nog zelfs na deze lange tijd. Ik durf/wil bijvoorbeeld
geen afspraken maken op de lange termijn onder werktijd. Omdat ik nog steeds
tegen beter weten in......hoop dat ik, over.....maanden wel weer aan het
werk ben. Waarschijnlijk ben ik pas bereid hier vanaf te stappen als ik ben
ontslagen.
Dit is ook een schoolvoorbeeld van de tegenstrijdige adviezen die je als
whiplashpatient krijgt. Direct na het ongeluk kreeg ik geen kraag
[plaatsvervanger huisarts]. De fysiotherapeut was het hier helemaal niet mee
eens en ging de strijd aan met deze dokter [kreeg geen gelijk]. Na 3 maanden
was dit voor mij een gepasseerd station, ik kwam bij een andere arts en
moest een kraag gaan dragen. Ik was toen ook behoorlijk ziek, misselijk,
duizelig en hield mijn hoofd zelf bijna niet meer overeind. Argument:
spieren in de nek rust geven, zodat mijn lichaam zich op de andere punten
kon herstellen.
Na 7 maanden heb ik zelf de beslissing genomen, om hier eindelijk mee te
stoppen. Ik voelde me zo enorm bekeken als ik er mee rond liep en had
natuurlijk ook de berichten gehoord van mensen die er tegen zijn. Ik kan je
vertellen dat dit erg moeilijk is geweest. Het was echt afkicken, elke dag
een half uurtje langer. Zonder die kraag stond ik in het begin te tollen op
mijn benen.
Oke eindelijk was ik er af. Een maand of 8 later ging ik revalideren, en
kreeg daar het advies om hem weer te gebruiken als ik in een auto zit of wat
zwaarder werk doe. De spieren in mijn nek verkrampen enorm snel als ik me
inspan, wat veel klachten tot gevolg heeft. Ik heb er echt baat bij en draag
hem dus weer regelmatig. Wel krijg ik ter compensatie met fysio lichte
oefeningen om de spieren gecontroleerd soepel te houden en sterker te maken.
Wie er nu gelijk heeft, kan me ook niks meer schelen. Ik heb het met en
zonder geprobeerd en werd geen van beide keren beter. Nu kies ik voor een
leven met een voor mij aanvaardbare dosis pijn en ellende. En dat is op
lange autoritten etc. met een kraag.
Groetjes Ina

MEDISCH Cognitieve training

2007-10-20 05:30:46

Beste Mensen,
In de korte tijd dat ik bij deze lijst aangesloten ben, heb ik al
regelmatig gehoord over verkeerde verwijzingen voor cognitieve
trainingen (o.a. RAC dus. Ik zelf in 1e inst. door iemand vd Whiplash
St. naar het Jan van Breemeninst. Reumainst!!)
Ik wist, dat ik een adres had dat goed bekend stond, maar kwam niet
meer op de naam (cogn. probleem!! Hi)
Ik heb een tijd geleden een aantal adressen gehad voor een dergelijke
training van mijn psycholoog. Daar ben ik verder niet meer echt achter
aan gedaan, omdat ik eerst bij mijn eigen psycholoog wilde proberen om
het eea te trainen. Die centra waren n.l. buiten A.dam.
Nu heb ik toch eens gezocht in wat spullen en kwam ik de naam tegen
alsook een artikel over het NMC, Vraag me niet waar ik dat artikel
vandaan heb, dat weet ik al niet meer.
Ik had er op aangetekend, dat er positieve ervaringen waren met dat
centrum. In het Whiplash Blad zou ook eens een stuk gestaan hebben
van een WL er uit A.dam die daar de training volgde, maar ivm de
lange afstand kon e.e.a. ook gedeeltelijk met een psycholoog uit
Amsterdam gedaan worden, zodat niet te vaak op en neer gereisd
hoefde te worden.
Het gaat om het NIJMEEGS CENTRUM VOOR MOTORIEK EN COGNITIE, gevestigd
in de St. Maartens Kliniek in Nijmegen.
ik heb geen scanner dus kan dat stuk niet hierop zetten.
Ik citeer wat stukjes: Het NMC is een centrum voor diagnostiek,
advisering en begeleiding van patienten met cognitieve en gedragsmatige
problemen t.g.v. niet-aangeboren hersenletsel. Het NMC progr. beoogt
een bijdrage te leveren aan de zorgverbetering i.v.m. de gevolgen van
hersenletsel.
n End verderop: een aantal van deze klachten b.v. depressiviteit,
onzekerheid, prikkelbaarheid, ontevredenheid, ruimtevrees en somatisch
symptomen bleek na behandeling beduidend minder te zijn geworden.
De essentie vd activiteiten in het NMC is dat mensen aanknopingspunten
worden gegeven die hen helpen om met de gevolgen vh hersenletsel om te
gaan.
Soms wordt al een positef resultaat bereikt door een goede voorlichting
over de geconstateerde beperkingen. Van begrijpen en begrepen worden
gaat vaak al een therapeutisch effect uit. In andere gevallen wordt
overgegaan op behandeling die in veel gevallen gericht is op het leren
compenseren van cognitieve en gedragsmatige beperkingen. Iemand met
geheugenverlies kun je bv leren gebruik te maken van een agenda. Een
patient die depri is omdat hij niet meer hetzelfde werk aan kan als
voorheen kun je begeleiden bij het bijstellen van zijn verwachtingen
en bij het wijzigen van de indeling vn zijn tijdsbesteding.
De aanpassing van tijdsbestedingspatronen vormt een belangrijk onderdeel
van het behandelingsprogramma. Dit aspect verklaart mogelijk de grote
vermindering van klachten over het functioneren op het gebied van
recreatieve bezigheden.
Zoals gezegd: ik heb er geen persoonlijke ervaringen mee, maar heb
slechts de positieve ervaringen van anderen en het advies toen van de
neuropsychologe.
Ik wilde jullie echter deze informatie niet onthouden, omdat er TE
weinig centra zijn voor dergelijke problemen.
Gr. Leon10
[De html-gedeelten van dit bericht werden verwijderd]

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK rustig gezelschap

2007-10-20 02:05:42

ik heb een hele lieve hond, mijn steun entoeverlaat Het is een zwarte
Labrador en heet... Bumper.
Ik heb aangeschaft toen bleek dat ik niet meer zou kunnen werken en zodat ik
toch lekker een beetje "rustig " gezelschap heb.
Heb trouwens ook regelmatig in de Drunense duinen gewandeld.
Gr. Marleen

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK pfff weer gewerkt...

2007-10-20 01:16:01

Hoi Cristien.
Ik snap je baalgevoel ..... steeds de tol die je moet betalen voor dat wat
je doet.
Sterkte ...... de herfts vakantie duurt nog wel efkes !!
Groetjes, Eshter.

Re: [whiplash-nl] HULP-TIPS oordopjes

2007-10-19 20:20:55

Hallo Marleen,
Mag ik vragen hoe je aan deze aangemeten oordopjes kan komen?
Dit i.v.m. dat ik ook veel last hebt van harde geluiden en ik daardoor
ook vrijwel niet naar bioscoop, concert etc ga. De leuke dingen gaan
er zo ook af en dat betreur ik.
Zo ging mijn vriend alleen naar het Omniversum; ik kon niet mee en
binnenkort zijn we er weer in de buurt. Dan is het toch gezellig om
samen te gaan.
Als je me op bovenstaande vraag wil antwoorden, graag.
Vriendelijke groetjes van Els.

Re: HULP-TIPS oordopjes

2007-10-19 06:55:24

Beste Marleen,
Als groot muziekliefhebber ga ik sinds de whiplash niet meer naar
concerten van mijn favoriete muziek. Dit heeft te maken met het feit
dat ik eenmaal naar een concert ging wat ik slechts 15 minuten heb
volgehouden. Misselijk ben ik de zaal uitgerend.
In een later stadium ben ik toch eens naar de Ahoy hallen geweest met
mijn zoon om naar zijn favoriete band KORN (keiharde gitaarmuziek) te
gaan. Oordoppen in en zorgen dat je niet tegen het licht in kijkt en
het was redelijk goed vol te houden.
Nu heb jij het echter over aangemeten oordopjes. Zelf heb ik ze gewoon
bij de drogist gehaald, maar die zijn niet aangemeten. Hoe kom jij aan
die aangemeten oordopjes, etc.?
Groeten, Willem.

RE: [whiplash-nl] PERSOONLIJK tandarts

2007-10-19 03:04:22

Hoi mariaa
Het is ook zoooooo herkenbaar.
Ik ben vorige week ook de afspraak van mijn zoon vergeten bij de tandarts de
volgende dag lag er al een rekening op de mat. Nu vindt ik dat ook niet leuk
maar goed dat is de regel, alleen hadden ze er een regel bij gedaan met
"Alweer". Je snapt wel dat die goed hard aankwam.
Ik heb maandag meteen gebeld voor een nieuwe afspraak en wederom kwam het
woord Alweer ter sprake. Moet ik me dan weer verantwoorden en uitleggen hoe
het zit?
Ik heb de afgelopen 3 weken al 2x per week met mijn zoon in het ziekenhuis
gezeten i.v.m een gecompliseerde armbreuk. Kortom je wordt zonder de vaste
afspraken al gek.
Mijn zoon vroeg eerder die week wel al "waneer moet ik weer?" maar voor mijn
gevoel was dat kort geleden dat het hele huis vol hing met gele briefjes
Tandarts Tandart.
Goed ik ben dan ook niet echt vriendelijk geweest tegen de tandarts ass.
(het is toch geen lente) Maar wel even flink de waarheid gezegt.
Vandaar ook dat ik reageer op je mailtje want ik had echt zo iets van straks
wordt ik uit het bestand gegooid.
Groetjes Corry

Re: [whiplash-nl] HULP-TIPS oordopjes marleen

2007-10-19 02:16:36

Hoi marleen
ik denk dat dat een goed idee is,.....waar heb je die gehaald en worden ze
vergoedt .....als je nog meer informatie heb wil ik dat graaag weten....
groetjes lidia

Re: [whiplash-nl] MEDISCH roessing/div.

2007-10-18 17:10:31

Nou, heel wat dus
Hallo Irene,
Welkom op de lijst.
Je vraagt wat het roessingh is.
Het roessingh is een revalidatiecentrum in enschede en hebben specialisten
in huis op het gebied van whiplash.
Ik ga er morgen heen voor een intake -gesprek en dat wordt er een
behandelprogramma op gezet.
Het zij met een psycholoog, fysiotherapeut en nog andere peuten.
Ik heb al diverse malen om mij heen positieve berichten gehoord over het
roessingh.
Voor mij is dit de laatste mogelijkheid in de medische wereld. Want ik heb
al diverse dingen gedaan zoals fysio-fitness en nog meer van dat gebeuren.
Ik heb nu twee en half jaar een whiplash.
Ik ben naar het roessingh verwezen door mijn huisarts op lang aandringen van
mijn kant. Want hij wilde er eerst niet aan en vertelde mij dat het tussen
mijn oren zit. En ik zei toen ik het zat was met hem het klopt het zit
tussen mijn oren alleen iets lager.
Ik hoop dat ik je vragen een beetje beantwoord heb.
Groetjes Ruud,
de pitbull van apeldoorn.

Re: HULP-TIPS eigen verjaardag

2007-10-18 10:27:08

Hoi Filis
Heb hier en daar ff geknipt hihi
Absoluut was fantastisch... Heb afgesproken met G érard (mijn vriend) dat we
nog een flink bos bloemen
voor haar halen.. Want heb nu voor het eerst eens na een eigen verjaardag
geen pijn gehad...
De volgende dag was de pijn net als anders dus eigenlijk voor mijn doen
gewoon "normaal"
Hihi (precies) ach ons appartementje is hartstikke lekker hoor ben er heel
tevreden mee.
Met mijn ex woonde ik op zo'n ouderwetse bovenwoning maar die had wel een
tuin... Wel lekker maar aan de andere
kant ga je dan niet gauw beneden zitten... hoewel met de verjaardagen was
het ideaal...
Nadeel van het appartement vind ik dat je weinig visite in 1 keer kunt
gebruiken aangezien het heel snel druk is
en ontzettend benauwd wordt. Nu heeft die schat van mij een
plafondventilator aangeschaft voor mij
alleen de visite vind het niet altijd prettig dat ik dat ding aan heb staan
hihi... Maar goed het helpt wel...
Dat is het 1 van de vele nadelen van de whiplash ik kan slecht tegen warmte
en drukte maar zoals met de verjaardag
barbecuen is toch anders als in huis zitten... Buiten heb ik dat benauwde
gevoel minder snel
Hier precies hetzelfde hoor haha... Als het ons lukt binnen 11 maanden een
andere woning met grote tuin te krijgen mag
je je verjaardag wel bij ons komen vieren LOL :-))))
heel veel liefs en groetjes terug
Tetje

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK voor de balers en dippers

2007-10-17 22:56:42

Hoi Thea,
Een blijk van herkenning bij je berichtje van laatst:
Het spinnetje heb ik ook gezien laatst, wel een half uur lang. Mooi he?
En ik heb gezien hoe meeuwen vis vangen. Loodrecht omlaag.
Hoe vlinders aan mensen "sabbelen" met hun lange roltong.
Hoe duingras wuift bij een zacht briesje.
Hoe het ruisen van bladeren klinkt op een zomerdag.
Hoe zevenslapers slapen.
Op m'n knieen voor een hagedisje dat mij zag en ik hem en geen van tweeen
gingen we opzij.
En het pasgeboren babietje van vrienden met haar eindeloze
gezichtsuitdrukkingen.
Groots.
Groeten van Liny

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK paardrijden

2007-10-17 18:25:26

Hoi Natacha,
Nee, want dat kun je uitschakelen via one.list. Dan zet je de mail op web
only. Anders gaat je mailbox op tilt. Tip misschien?
Zo heb ik in mei ook gereden. Alleen stapvoets en pure houdingscorrectie.
Wel opletten met draven en galopperen, he? En de befaamde grenzen in de
gaten houden natuurlijk.
Zou leuk voor je zijn als het weer een beetje lukt.
Ik ga 5 september met een vriendin mee naar de manege. Dan heb ik news for
you.
Groetjes,
Liny

HULP-TIPS oordopjes

2007-10-17 16:20:00

Hoi allemaal,
ik heb in de korte tijd dat ik nu "lid" ben van de emailgroep, regelmatig
gehoord dat drukte en harde geluiden grote problemen opleveren. Ook bv.
schreeuwende kinderen, schelle stemmen etc. Ik heb aangemeten oordopjes ,
die ik gebruik als ik in druk gezelschap ben. Deze dopjes filteren de
schelle, harde geluiden en alles komt wat rustiger op je af. Je kunt er wel
gewoon mee horen.Ik vind het gebruik ervan erg prettig, misschien hebben
jullie hier ook iets aan!
Gr. Marleen

[whiplash-nl] PERSOONLIJK verjaardag en vermoeiende personen

2007-10-17 06:06:07

Hallo Geert,
Allereerst gefeliciteerd met je dochter. Het is wel een
bijzondere dag, als je kind een
jaar wordt. Het gaat allemaal zo snel.
Ik wens je veel sterkte met de zeer aanwezige dame. Is het
een vriendin van je vrouw, als ze toch blijft komen, terwijl
jij haar hebt verteld dat je haar niet mag?
Daar hoef je niet op te antwoorden als je niet wilt, is
misschien niet echt bestemd voor deze lijst.
Ik kan verder alleen maar zeggen, geniet van deze dag, laat
je niet op je kop zitten door die vrouw.
Groetjes,
Michelle

Re: [whiplash-nl] OVERIG welkom Carola

2007-10-17 00:59:42

Hoi Carola,
ik wilde je graag even persoonlijk welkom heten. Je wilde graag een
positief verhaal horen over een whiplash, helaas kan ik je die niet
geven. Ik (23) heb zelf sinds maart '97 een whiplash,, en ben nu in mijn
3e week van een 12 weken durende whiplash-revalidatieprogramma. Helaas
ga ik tot nu toe alleen nog maar meer achteruit ipv vooruit. Ik hoop in
ieder geval dat je op de lijst veel steun en herkenning zult vinden.
Mocht je vragen hebben stel ze dan gerust, we zijn hier immers om elkaar
te helpen!
sterkte en liefs van Ramona

[whiplash-nl] MEDISCH roessing/div.

2007-10-16 20:53:08

hallo,
ik ben irene,21, en ik ben een nieuwe bij deze groep. Ook ik heb een
whiplash.
vorig jaar juni heb ik een auto ongeluk gehad, waarna in november bleek dat
het wel eens een whiplash kon zijn. Ik ben bij een neuroloog geweest, ik heb
een eeg en een emg gehad, beide zonder veel resultaat.
het moest vanzelf overgaan. Nu een jaar later. Ik heb mijn school nog net
kunnen afmaken. Ik zou eigenlijk verder gaan studeren maar dat zit er niet
in. Op het moment zit ik gewoon thuis. Ik heb nog helemaal geen inkomsten.
ik moet leven op de zak van mijn ouders, terwijl ik twee jaar op kamers heb
gewoond. Ik heb natuurlijk geen recht op wao of ww, omdat ik geen
"echte"baan heb gehad. Nu ben ik bezig met een bijstands uitkering en een
Wajong uitkering. In de eerste instantie zou ik graag in contact komen met
mensen die in dit zelfde vaarwater zitten. Dus nooit gewerkt hebben.
Mijn volgende vraag is over "roesingh"
Wat is dat precies?
waar is dat?
wat kan ik daar aan hebben?
wanneer kom je daar voor in aanmerking?
Nou, heel wat dus
HEt zou mij erg helpen als jullie op dit mailtje zouden reageren
irene
ps. ik hoop dat ik het goed gedaan heb zo.

Re: [whiplash-nl] OVERIG welkom Ina

2007-10-16 15:32:25

Hoi Ina,
welkom op de lijst! Ik (23) heb sinds maart '97 een whiplash,
overgehouden aan een auto-ongeluk. In dec '99 heb ik een hele zware
terugslag gekregen. Op dit moment ben ik in mijn 3e week van een
speciaal whiplash-revalidatie programma in het Zeehospitium in Katwijk.
Helaas valt de therapie me erg zwaar en ga ik tot nu toe alleen nog maar
achteruit. Zou je iets meer kunnen vertellen over waar je nu precies
proefpersoon voor bent?
Ik hoop dat je aan de lijst net als ik veel steun en herkenning zult
vinden.
sterkte en liefs van Ramona

MEDISCH / HULP-TIPS revalidatie .. kinderopvang

2007-10-16 12:23:35

op 29-08-2000 22:22 schreef lidia op kosmos.satelliet@...:
hallo Lidia
ben blij dat het gesprek met de psy. meegevallen is !
ik had natuurlijk ook niet anders verwacht:-)))
laten we hopen dat dat ze ook nog verder wat voor je kan betekenen.
wat de kinderopvang beteft..
ik weet op dit moment even niet waar je naar toe gaat voor de psy. hulp
maar is er geen gelegenheid ter plekke?? voor de kinderopvang??waar je
gebruik van kunt maken ??
ziekenhuizen e.d willen nog weleens een iets hebben op dat gebied !
er is geen buurvrouw /kennis/famlid /iemand die je kent van een
vereniging cq klub die je even kan helpen ???
er is ook niet iemand van de lijst die bij je in de buurt woont ???en
die even kan opassen ???of of die een idee heeft??
er zijn ook oppascentrales is daar niet wat ???
dat zou toch te regelen moeten zijn ?!!?!?
wat ik mensen wel eens aanrade was , om in hun adressenboek of
telefoonklapper te kijken wie ze allemaal kenden en of daar niet iemand
bij was/is die in aanmerking zou komen om slachtoffer te zijn
.:-))
dan bleek dat ze vaak meer mensen kenden dan ze dachten en dat er nog wel
eens iemand boven water kwam die het misschien toch wel zou kunnen
helpen .
ik geef maar een paar ideetjes hoor !!!
ik kan helemaal niet inschatten hoe het bij jou is !
diegene die naar school gaan zouden opzich geen probleem zijn .
ik weet niet hoe groot/klein de **kleinste** is maar ook je moeder
kan er niet even op passen begrijp ik ?
je (v)echtgenoot kan ook niet even oppassen ??
als je moeder( ik weet niet hoe oud ze is) ook een whiplash heeft
dan zal ze zich OOK beroerd voelen ( net als jou)en zal een arts
hoogstwaarschiijnlijk ook niet meer kunnen doen dan een aantal klachten een
beetje trachten te verminderen.
je kunt haar niet dwingen maar een beetje ( veel ) aandacht en liefde
en begrip kan in ieder geval geen kwaad.
eventueel kun je de huisarts vragen ( wel of niet in overleg met je
moeder) om naar je moeder toe te gaan .
die kan min of meer belangstellend ( ivm de andere dingen) even langs
komen en dan van de gelegenheid gebruik maken om even een concult te
geven :-)
zie je wel !! :-)))
gr Ben

Herinnering - RECHTSTREEKS "TOETSPRATEN" MET ELKAAR

2007-10-15 22:45:06

Wij willen u graag nog even herinneren aan de volgende gebeurtenis die
binnenkort plaatsvindt.
RECHTSTREEKS "TOETSPRATEN" MET ELKAAR
Datum: Woensdag, Augustus 30, 2000.

Re: [whiplash-nl] MEDISCH rugproblemen tussen de oren

2007-10-15 20:23:29

Ga eens op bezoek bij het rug advies centrum, dan krijg je je mond de eerste
zes maanden niet meer open.
Gelukkig zit onze nek en het hoofd letterlijk tussen de oren, hoeven we ons
dit niet aan te trekken.
Machtig instituut, als je geen psychische problemen hebt, krijg je ze hier
wel. Is het misschien een goed idee om 1 keer per maand met de mensen van
deze lijst een dag af te spreken dat we dit centrum compleet plat bellen en
mailen??????????
Er zit ook weinig anders op. Na de training word je genezen verklaard,
ondanks je klachten. Ze hebben dan alle gegevens verzameld waar ze op jagen.
Alles wat je argeloos tijdens de gesprekken oppert, elke losse flodder wordt
geregistreerd (als ze er althans iets mee kunnen) De rest van het gesprek is
ook niet belangrijk en dient alleen om je uit je tent te lokken.
Sorry voor deze ongenuanceerde haatdragende reactie, maar als ik de naam rug
advies centrum zie, word ik al ziek, zwak en misselijk. Zou het dan toch
allemaal psychisch zijn?

MEDISCH de relativiteit van MRI-scans

2007-10-15 15:48:32

Als iemand het onderstaande stuk wil vertalen , wil ie dan s.v.p. contact met
ons
opnemen...
vriendelijke groeten
Wouter van Eldik
_ " _
(_ \ | /_ )
( / | \ )

Re: [whiplash-nl] HULP-TIPS eigen verjaardag

2007-10-15 04:28:40

Hai Tetje,
Wat geweldig van die vrouw!!!!!
Dat moet je echt hartstikke goed hebben gedaan!
Yep, ik was de 21e jarig (en ik heb in de laatste jaren allen mijn 30e
gevierd) en ik ga gauw op zoek naar vrienden met een tuin...hahahaha! (Ook
ik heb een appartement).
Ik laat het je weten als ik iemand zover krijg -ik heb ruim 11 maanden om de
klus te klaren!
groetjes Filis

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK verjaardag en vermoeiende personen

2007-10-15 03:32:07

Hallo Geert,
even een reactie op je mail. Ik tik het hier even bovenaan
Eerst van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter
en ook met het feit dat jij er nog bij kan zijn. Ik zelf ben morgen
ook jarig, maar omdat ik zondag a.s. wat inspannende dingen
ga doen houd ik het niet. Daarna wil ik er nog eens iets aan
doen.
Ik weet niet hoe jij in relatie staat met die bepaalde persoon.
Om zo tegen de verjaardag van je kleine meid op te zien,
omdat zij komt lijkt me jammer van de vreugde die dan zal
moeten overheersen.
Ik vind eigenlijk dat deze persoon niet zal moeten komen;
maar nogmaals ik weet niet in welk verband ze bij jullie hoort.
Een mogelijkheid zal kunnen zijn om haar een andere keer
uit te nodigen met de uitleg dat je het bv. alleen met je
gezinnetje wil vieren.
Alleen weet ik niet of zij weet of er meer mensen komen.
Een andere optie is dat als zij komt haar weer expliciet te
vertellen dat je vanwege je whiplash niet tegen drukte kan;
eventueel haar nog van te voren opbellen met deze mededeling.
Ook vertellen hoe belangrijk deze dag voor je is en dat
zij zich als gast aan jouw wensen moet aanpassen.
Deze mensen hebben nogal eens een bord voor hun hoofd en
hebben die duidelijkheid nodig.
Als ze er is en drukte gaat maken even haar apart nemen en
nogmaals jouw irritatie erover vertellen.
Toch denk ik dat het beste zal zijn dat ze een keer apart komt
en dan kan je je terugtrekken, als het je teveel wordt.
In dit geval als het moeilijk is om haar morgen te weigeren
vind ik een smoes ook geoorloofd. In die zin van: we zijn er
morgen niet. Voor de rest kan ik niets anders bedenken.
Sterkte, maar vooral een goede dag morgen.
Groeten van Els.
[De niet-tekstgedeelten van dit bericht werden verwijderd]

MEDISCH rugproblemen tussen de oren

2007-10-14 21:46:10

Hallo iedereen,
Vandaag viel de knipselkrant van de NVVR "De Wervelkolom" ,
waar ik lid van ben, in de bus.
'n knipselstukje wil ik jullie niet onthouden.
Mijn mond viel open van verbazing toen ik dit las en irriteerde
me mateloos !!!!!!!!!
RUGPIJN ZIT OOK TUSSEN DE OREN.
Nijmegen- Mensen met chronisch rugpijn, die onderkennen dat zij ook
psychische klachten hebben, hebben de beste kans om weer aan het werk te
komen. Zelfs na een jaar thuiszitten. Gedragstherapie en voorlichting hebben
veel meer effect dan spieroefeningen en rugoperaties. Dat blijkt uit een
onderzoek van de gezondheidswetenschapper en psycholoog A. Vendrig, waarop
hij 14 september jl is gepromoveerd aan de Katholieke Universiteit Nijmegen.
Vendrig is als psycholoog verbonden aan het Rug Advies Centrum in Nijmegen.
De promovendus stelt, dat chronische rugpijn in westerse landen epidemische
vormen aanneemt.
Uit een onderzoek van het Ministerie van Sociale Zaken bleek kortgeleden,
dat mensen, die meer dan een jaar thuisblijven met chronische rugklachten,
vrijwel niet meer aan het werk komen. De klachten kosten de samenleving een
vermogen aan verlies van arbeidsproductiviteit. Het onderzoek van Vendrig
toont aan, dat mensen met psychische klachten veel meer pijn en beperkingen
melden, al hebben ze niet meer afwijkingen aan de rug dan andere mensen
zonder psychische klachten. Chronische rugpijn is dus een samenspel tussen
biologische, psychologische en sociale factoren, aldus Vendrig.
Hij ontwierp een intensieve training van vier weken. De training bestaat
voor de helft uit fysieke oefeningen en voor de andere helft uit
voorlichting en gedragstherapie. Bijna 90 procent van de deelnemers aan die
training was zes maanden na de behandeling weer volledig aan het werk.
Mensen met een erg gesloten natuur hadden het minst baat bij de behandeling.
Bron; ANP
Uit; De natuur Uw Arts, 25e jaargang, nr 145, 2000 - 15

Re: [whiplash-nl] MEDISCH / PERSOONLIJK fysio

2007-10-14 14:53:27

Hallo Thea !!
ik ga nu 1,5 jaar hier naar toe ..... 2 x per week ....kost wel veel
energie ..... doe het ook om maximaal mogelijk herstel te halen .... en ook
voor de conditie een beetje op peil te houden ..... voor WL had ik goede
conditie.
Ik krijg stroom van mijn fysio .. en wat nekoefeningen .
Wat is de methode Bijl ?
Het was eerder cynisch bedoeld .... ik ben nogal smal gebouwd .vandaar.
Ik hou me soms misschien een beetje te groot .....
Ja.een hele stuen zo van elkaar.
Ik laat me niet kisten ...klameniegekmaku !!
Maar soms valt het gewoon ff tegen.
Ik geniet zeker .van de zon ..... of van de kinderen ..... enz.
Maar steeds die teleurstelling vanminder vooruitgang hebben / krijgen dan
dat ik wil .... doet soms pijn ..... maar beter een optimist die ongelijk
heeft .ddan een pessimist die gelijk heeft .
Kee hoor !!
Heb ik ook geregeld last van !!
Dank je , jij ook hoor !!
Groetjesvan Esther.

Antw: [whiplash-nl] PERSOONLIJK verjaardag en vermoeiende personen

2007-10-14 12:06:32

Dag Geert,
Ik neem aan dat de bewuste vrouwelijk persoon tot de familie behoort. Het is
moeilijk een advies te geven, maar ik denk dat je je een beetje ouderwets
moet opstellen. Dus zo van: 'mijn vrouw regelt deze verjaardag en van
huishouden e.d. weet zij toch alles beter dan ik.'
Je gedachten afsluiten, lukt nu eenmaal erg moeilijk. Wij whippies draaien
nu eenmaal mentaal snel door. Letterlijk en figuurlijk. Maar laat je door
jouw vrouw beschermen. Ga desnood tussendoor even liggen. Dat mag als een
whippy bent!
Sterkte, Jeannette

MEDISCH / PERSOONLIJK fysio

2007-10-13 21:57:00

Ha die Esther,
Ik schrijf even een nieuw berichtje anders wordt het allemaal zo verwarrend.
Met name evenwicht en pijn hebben geven je het gevoel armen en benen
tekort te komen. Herken ik Esther. En leven per dag.
Ik lees dat je momenteel fysio-fitness doet. Heel goed van je. Kost veel
energie maar.......het is wel goed denk ik anders verzuren je spieren en
kun je helemaal niets meer.
Zelf bezoek ik 1 x per week mijn fysio die mij behandelt volgens methode
v.d. Bijl.
Dit bevalt mij goed. Ik heb de indruk dat ik dank zij hem 'overleef'.
Ik heb het met hem ook gehad over fysio-fitness maar dat vond hij voor mij
niet geschikt.
Kijk uit met je brede schouders Esther. Anderen blijven torsen. Je mag je
best kwetsbaar opstellen. Ik proef een beetje 'n pessimistische ondertoon
bij je.
Kop op he meisje. Gelukkig dat we inderdaad het PH hebben en met met onze
lotgenoten wat kunnen bebbelen en lachen.
Je dacht na de vakantie vooruitgang te boeken ! Helaas was dit niet zo.
Sta daar maar niet bij stil, bij het vooruitgebeuren. Geniet van het moment.
Ik zou nog meer willen schrijven, maar ben nu volledig de draad kwijt. Dus
dat komt een andere keer wel weer.
Sterkte Esther
Groetjes van Thea

MEDISCH uitslag mri-scan

2007-10-13 21:35:05

Hallo allemaal,
Ik heb er een tijdje op moeten wachten op de uitslag van de mri-scan die
gemaakt zijn van me onderrug en me heupen.
Hoe kan ook anders, ze hebben geen afwijkingen vinden die er nog niet waren.
Met andere woorden, waar de pijn vandaan komt is een raadsel, waarschijnlijk
heeft het toch met de spieren te maken..Die op een of andere manier een tik
of een beschadiging hebben opgelopen.Maar daar kan de neurologg niks aan
doen, heb nog wel TRAMADOL gekregen voor de pijn.
Nu maar weer een afspraak maken met de manuele arts kijken wat die er van
zegt.Gelukkig mag ik van de neuroloog weer gaan fitnessen dus ik kom dan wel
weer in beweging, al heb ik wel angst om te beginnen.
groetjes cor

RE: [whiplash-nl] MEDISCH revalidatie diversen

2007-10-13 10:44:35

Hallo Liny,
Goeie vakantie gehad in Frankrijk ?? Beetje goed weer ??
Als ik me goed herinner ging je met vrienden met de auto.
Kun je vertellen hoe je dat bevallen is ??
Groetjes,
Henk Bisschop

Re: PERSOONLIJK scheiding wl

2007-10-13 07:50:54

Hoi Tetje.
Wat dapper van jou dat je je verhaal hier zo opschrijft !!.Geen sorry voor
nodig hoor dat het een lang verhaal is. Sorry is hier niet nodig hoor!
Spannend ! En dan ..feestje ??
Ik hoop dat je daarna in een rustiger 'vaarwater' komt. Ik denk dat er dan
en last vaj ne afvalt !!
En dat zal ook de pijn van je WL . hoop ik een beetje doen verminderen.
Wat zal het fijn voor je zijn dat Gerard jouw Wl wel begrijpt. Nog fijner
was het als je WL helemaal over was .
Groetjes, Esther.

MEDISCH revalidatie diversen

2007-10-13 07:11:01

Hallo lijstgenoten,
I.v.m. vakantie heb ik e.e.a. gemist. Ik begrijp dat Ramona met een
revalidatie-programma bezig is (dat overigens zwaar valt). Kun je me laten
weten bij welk instituut? Ik moet deze week weer naar de bedrijfsarts en wil
verschillende opties doorpraten. Het RAC dus niet (gezien de discussie van
anderhalve maand terug en de zeer hoge kosten).
Ook lees ik hier en daar de naam BMC en dr. Weterings. Kan iemand me
vertellen waar het BMC is gevestigd, wat ze precies doen met WL en of het
ook afdelingen heeft in den lande?
En GertJan: hoe vergaat het jou bij het DBC? De info die ik per post van hen
kreeg, leek me vertrouwenwekkend.
Thanx,
Liny

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK dip

2007-10-12 22:57:47

Hoi Thea.
Hoe is het nu met jou ?
Goh, wat knap dat je ziet dat ik te kort aan energie heb ..helaas ook te
veel aan pijn.
Soms baal ik daar soms zo van !!
Soms ook denk ik 'ach .zucht.'
Dank je voor je compliment.
Na een slechte dag denk ik : deze dag komt niet meer terug.
Of morgen nieuwe dag .nieuwe kansen.
Helaas heb ik de laatste tijd veel last ..... pijn... slecht evenwicht .enz.
Maar ik heb 'brede' schouders . er kan veel op.
ik had verwacht op voor uitgang door vakantie .maar niks hoor .... :-((
maar ondertussen geniet ik van de kleine dingen .... al is het niet meer zo
als voorheen.
Voor Wl was ik al een echte levensgenieter ..... bruisend van energie ....
nu heb ik energie te kort.
En ik weet niet waar het van komt .... ik hou me rustig ..... doe door
fysio-fitness toch ook wat aan de conditie .... die niet meer verbetert nu
.... miischien komt dat ooit weer.
Fijn dank je .... dat voetenwerk gaat ook bietje minder de laatste tijd.
Maar na deze tijden komen andere tijden.
De lijst .... PH = praathuis enz .geeft mij veel steun ..... en jouw
berichtje doet me ook ontzettend goed !!.
Jij ook veel sterkte hoor !!
Groetjes, van Esther.

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK confrontatie

2007-10-12 16:32:12

Hoi Linda,
eigenlijk zouden ze voor jou net als bij Jerry Springer van die piepjes
moeten maken als zijn naam valt op t.v.
En van die balkjes in de tekst in de krant om zijn naam te verbergen.
Mijn god wat moet dat erg zijn om daar zeer regelmatig mee om te gaan .
Sterkte meid
Liefs van Celine

Re: [whiplash-nl] MEDISCH Roessing

2007-10-12 06:11:04

Hoi Nanette,
goed van je om zo snel al weer een positief bericht te mailen...hou vast aan
die kleine dingen meid.!!
En die herkenbare mailtjes die je leest op de lijst van mede-maatjes kunnen
soms GROTE dingen doen .
je hebt het nu zelf ervaren, we zijn er altijd voor elkaar...ook wij die het
soms niet zien zitten hebben altijd wel een opbeurend mailtje voor een ander
die even een zachte arm om zijn schouder kan gebruiken, dat is onze kracht
denk ik...hoe diep jezelf ook zit eerst die ander even helpen.
Over het Roessing kan ik je jammer genoeg niks vertellen maar die komen
vanzelf wel los ervaring genoeg hier.
Blijf de zon zien, misschien dat ie soms achter een wolkje zit , maar hij is
er altijd.
Als ik hem morgen zie stuur ik hem jou kant op ....maar bewaar ook een
beetje voor mezelf ok é??
Liefs van Celine

PERSOONLIJK partner

2007-10-11 23:24:51

Hoi Lineke,
Ik vind dit heel erg voor je, wat een verschrikkelijk eenzame tijd moet jij
(gehad?) hebben. Maar voor zover ik uit jouw mailtje kon opmaken denk ik dat
je de enige juiste beslissing hebt genomen. Op een gegeven moment houdt het
'geven' op, en moet er ook eens 'genomen' kunnen worden, als daar geen kans
voor was heb je de juiste stap gezet.
Ik hoop dat je kracht vindt om deze moeilijke tijd door te komen..
veel geluk
Groetjes Debbie

Re: [whiplash-nl] MEDISCH Roessingh

2007-10-11 23:08:24

Hoi Nanette,
Ik heb in mei t/m juli 1998 het revalidatie traject gevolgd.
In maart heb ik eerst een intake-gesprek gehad dat bestond uit een gesprek van
plm. 1,5 uur
met een psycholoog, een geheugentest (casseteband) en een computer reactietest.
Dit intakegebeuren is om te bepalen welke vorm van revalidatieprogramma je gaat
volgen:
intern (voor zware whiplash gevallen), individueel of in een groep (voor de
meeste whiplashers) Ik kwam ook in een groep van 6.
Het revalidatie-traject duurde 2 dagen (di. en do.van 9.00 tot 15.00 uur) per
week 8 weken lang. Het programma bestond uit fysiotherapie, ergotherapie,
psychologie, fitness en zwemmen.
In december volgde nog een terugkomdag.
Ik hoop dat ik je voldoende heb ingelicht. Mocht je nog vragen hebben stel ze
gerust.
Groetjes
Ralph

HULP-TIPS eigen verjaardag

2007-10-11 19:30:24

Ik las een tijdje terug een mailtje van iemand die haar verjaardag
in een bar of caf é gevierd heeft...
Ik vond verjaardagen meestal een crime sinds ik mijn whiplash heb...
Heel vermoeiend, en een hele dag rennen en vliegen en drie dagen tot
een week compleet ziek zijn...
16 Augustus was ik zelf jarig en hadden we de visite een beetje gespreid
over de dag en hoewel we niet veel visite hadden (heb bijna tot geen contact
meer met mijn familie) was het met mijn vriend zijn ouders en zijn zus met haar
man en de kinderen toch best nog wel druk.... nou druk vermoeiend...
(we wonen op een appartement)
en ik was blij dat ik dan 's avonds tenminste eventjes een uurtje of twee
voor mezelf had omdat ik mijn vriend naar de tennisbaan gestuurd had hihi...
Mijn vriend was vandaag jarig (de 28ste) en zijn moeder had daar een hele
leuke oplossing voor. We hoefden alleen het gebak voor bij de koffie en het
vlees voor de barbecue mee te nemen en voor de rest nog wat salades en
sausjes...
Alles in de auto geladen en naar zijn ouders
gereden en daar gewoon een hele fijne verjaardag gevierd... Zijn moeder en
zijn zus hebben koffie geschonken ik hoefde zelf helemaal niets te
doen....Behalve tegenieten...
We hebben heerlijk in de tuin gezeten te barbecuen. En het was
supergezellig...
was nog wel moe toen we thuiskwamen maar niet gesloopt...
En heb zelf ook nog wat aan de avond gehad.... Hoef geen rommel meer op te
ruimen of een giga afwas te doen en tja barbecuen op een appartement gaat
nou ook niet echt tenminste hier niet... Dus een simpele leuke en
gezellige oplossing..
We hebben hier al afgesproken dat we dat volgend jaar met beide verjaardagen
gaan doen.
Hihi Misschien een tip voor anderen die in de zomer jarig zijn
(het lijkt me voor de winter niet zo geslaagd hihi)
Liefs Tetje

Re: [whiplash-nl] MEDISCH rouwproces bij wl?

2007-10-11 07:57:36

hallo Cristien
dank je wel .
Bloooooooooosssss;))
blij dat het goed is overkomen!
het is zoals je heel goed begrepen hebt geen rouwproces wat je
hebt bij het overlijden van een geliefde maar om je gezondheid en
alles wat daarmee samenhangt.
het principe is min of meer gelijk.
het verlies van **iets** wat je dierbaar is .
het rijtje kun je op veel manieren omschrijven , invullen en toepassen
maar dat kan een iedere voorzichzelf aanvoelen wat het beste bij hem/haar
past.
ik ga er van uit dat enig inzicht en/of kennisgeving hiervan voor sommige
mensen misschien verhelderend kan werken wat dan weer kan helpen bij de
verwerking van de problemen die ze ondervinden door de whiplash.
gr Ben

Re: [whiplash-nl] MEDISCH Het Roessingh

2007-10-11 02:20:47

Hallo Nanette,
Hier een reactie op je vraag over het Roessing. Ze hebben er verschillende
behandelingen. Als het heel erg slecht met je gaat kun je een programma
volgen, waarbij je 21/2 dag per week wordt opgenomen. Dit 8 weken lang.
Daarnaast is er een poliklinische behandeling, dit kan in een groep of
individueel. Zelf ben ik begin december in een poliklinische groep begonnen.
Dit duurt 8 weken. Omdat ik nog lang niet lekker ga, kom ik nog altijd 2
dagen per week op het Roessingh, nu al weer 9 maanden.
In een groep volg je een vast programma, dat bestaat uit: groepsgesprekken
met een psycholoog (behandeling van het boek, de pijn de baas.),
fysiotherapie (waarbij je veel achtergrond informatie krijgt en
ontspanningsoefeningen), ergo (zinvol, het zijn de kleine dingen die het
doen), conditie en zwemmen. Aan het eind van die 8 weken, wordt bekeken wat
je nog nodig hebt. Tevens is er na een aantal maanden nog een terugkomdag en
er is ook een dag dat de partners meekomen.
De therapie in een groep is erg prettig, je zit allemaal in het zelfde
schuitje en hebt daardoor snel een band. Onze groep gaat nog regelmatig een
avondje met elkaar uit zodat we weer even bij kunnen praten. Indien nodig is
er echter ook alle ruimte voor individuele hulp en doet met ook erg z'n best
om vervelende zaken rond verzekeringen en je werk te regelen.
Mijn ervaringen zijn goed. Je moet niet verwachten genezen weg te gaan, maar
ze doen er wel heel erg hun best om je je gevoel van eigenwaarde en
zelfvertrouwen terug te geven. Overigens zijn ze ook van begin af aan
eerlijk. Ze pretenderen niet je te kunnen genezen.
Er is altijd een warme menselijke ontvangst en ik persoonlijk heb hier de
eerste dokter ontmoet die begrip voor mijn klachten had en daadwerkelijk
pogingen deed om te helpen.
Als je nog meer dingen wilt weten, je bent welkom. Ik ben laaiend
enthousiast over het Roessingh en de mensen die er werken.
Succes,
Groetjes Ina Hoegen.

Re: [whiplash-nl] MEDISCH / HULP-TIPS pgb

2007-10-10 22:17:45

Jawel ,dit programma is wel goed bevallen, alleenwas veel te zwaar voor mij.
Ik had toen een zoontje van 21/2 en een dochter van 1/2 jaar zodat ik thuis
alle energie nodig had. Mijn belastbaarheid was zo gering, dat het voor mij
ondanks de enorme teleurstelling toch een stukje rust gaf niet meer te
moeten.
Om in aanmerking te komen voor het PGB moet er een indicatiestellng gedaan
worden door het RIO (regionaal