Re: PERSOONLIJK verjaardag Jeannette

2006-12-31 20:49:28

Hoi Jeanette Drok,
Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag ,gooi alle misiere maar een
paar dagen in de prullebak en maak er een gezellige dag van.
Groetjes Peter J.

Re: [whiplash-nl] OVERIG: Persoonlijk MARIJKE

2006-12-31 18:14:19

Hoi die Marijke,
En toe waren er weer..................:-))))))))))))))))))
Leuk dat je terug bent.
Peter.
P-Bosman@...
bosmanp@...

OVERIG herwelkom oud lid

2006-12-31 10:20:22

herintroduktie "Marijke de Waal" <adewaal@...
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hallo allemaal,
IK ben de zelfde Marijke als een paar dagen geleden.
Als ik van te voren geweten had dat het maar zo kort zou duren dan had me
niet uitgeschreven. Maar ja zo is het hele leven :-))).
ik zal me nog even kort voor stellen.
ik ben Marijke de Waal
heb 5 jaar geleden een kop/staartbotsing gehad.
inmiddels zijn alle verzekeringstoestanden achter de rug.
verder heb ik erg veel klachten maar die worden grotendeels veroozaaakt
door mijn hersenbeschadingen die links zit.
zijn er nog vragen stel ze gerust.
In ieder geval ben ik blij dat ik terug ben en me sterker voel dan ooit.
Groetjes en veel liefs,
Marijke de Waal.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

MEDISCH: narcose en whiplash

2006-12-30 22:55:25

Hallo Rietje en andere geinteresseerden,
Zelf ben ik sinds mijn Whiplash meerdere malen onder narcose
geweest.
De eerste maal 4 jaar na mijn ongeluk; alleen wist ik toen niet
dat ik een WL opgelopen had. Ik weet wel, dat ik na die operatie nog
sterker verlies had van concentratie, maar dat is later toch weer
verbeterd en op hetzelfde niveau gekomen.
De tweede maal 6 jaar na het ongeluk, maar mijn concentratie was
daarvoor door verschrikkelijk veel pijn en morfine al veel minder;
erna ging het weer beter.
Een paar jaren geleden heb ik nog een korte narcose gehad, waar
ik weinig last van heb ondervonden. Volgens mij ligt het ook aan
de duur van de narcose.
Mijn ervaring is dat het wel degelijk invloed heeft op je concentratie
en je geheugen, maar dat het een zelfherstellend vermogen heeft.
Helaas gaat dit niet op bij het Whiplash-syndroom.
Vriendelijke groetjes van Els.

Re: [whiplash-nl] MEDISCH-narcose

2006-12-30 15:49:09

Dag Rietje,
Ja, 2 keer heb ik volledige nacose gehad. deze heb ik ondergaan 3 en 5jaar
na het ongeval met de WL dus, die mij tot heden parten speelt(nu 15jaar).
Na de eerste narcose had ik geen byzonderheden ondervonden. Na de tweede ben
ik na een paar weken neurologisch veel minder goed geworden en werden veel
klachten versterkt helaas tot heden.
Wel heb ik vooraf de anaethesist en verpleging goed duidelijk gemaakt dat er
met mijn hoofd alleen heel voorzichtig gedaan mocht worden. Voor narcose
moet het namelijk helemaal naar achter gebogen worden voor de tube(pijp) in
te brengen in de luchtpijp.
Van mijn nek heb ik op zich na beide narcoses niet meer last gehad.
Beide zijn dus al jaren terug. Ondertussen zijn de narcosemiddelen wel
verder verbetert t.a.v. de bij/nawerkingen vooral.
Ondertussen is de vooral laatste 10jaar de ruggeprik erg opgekomen en dit is
ook terecht met de voordelen bij bepaalde operaties dan.
Rietje ik ken je helemaal niet natuurlijk. Welke hersenbeschadiging heb je
enz. Het gaat misschien te ver dit allemaal voor je op de lijst te zetten.
Maar in principe hoeft over het algemeen de narcose van nu, geen verdere
beschadiging te geven. Ook de andere genoemde klachten nemen met de huidige
middelen niet toe, mits ze goed gedoceert zijn natuurlijk. Uit eigen
werkervaring is weet ik dat er daardoor veel meer klachten van middlen
kunnen zijn.
Dat betekent dat ik de
Bij een ruggeprik maak je de operatie niet bewust mee, want je krijgt een
soort roesje, waardoor je heel diep, heel goed en gewoon slaapt. Dus is niet
zo eng daardoor.
Het blijft wel afwegen wat je doet hoor. Zelf zou ik nu een keuze maken een
volgende keer, als er keuze is dan, voor een ruggeprik.
Dit kan niet bij sommige operaties, zoals hartoperaties b.v. omdat het een
vitaal orgaan is wat hoog zit in het lichaam.
Hopelijk heb je wat aan deze reactie.
Succes met het maken van je keuze en heb je meer vragen, dan merken we dat
wel van je.
Lieve groeten,
Ria v. B

Re: MEDISCH-narcose

2006-12-30 15:33:42

Hallo Rietje,
Ik ben in januari geopereerd en ben gewoon onder narcose geweest. Het
was waarschijnlijk wel een lichte narcose want ik mocht diezelfde
avond weer naar huis. Bij mij is hier niet over gesproken. Het was
voor mij de eerste keer onder narcose dus ik kan niet vergelijken.
Maar ik ben alleen heel moe geweest de eerste week, dat is ook
normaal. Ik heb concentratie problemen, maar die zijn niet erger
geworden. Verder was de verdoving op zich wel prettig, ik had veel
minder last van m'n nek en schouders (ook door de pijnstillers
natuurlijk). Dat komt helaas wel weer terug. Ik zou wel zeggen dat ze
niet aan je nek moeten komen. Net voor de operatie kreeg ik zelfs een
kussen onder m'n knieen en moest ik aangeven of m'n nek goed lag. Ik
moet zeggen dat dit heel goed is gegaan.
Ik kan je geen advies geven, alleen maar mijn ervaring. Iedere
persoon is toch weer anders. Ik wens je daarom veel succes bij het
maken van je keuze.
Groetjes Sylvia B.

PERSOONLIJK diversen Sabine

2006-12-30 08:16:57

Hoi Sabine.
Lastig als je slecht kunt slapen. Ik heb er ook wel eens last van. Word
nogals eens wakker van de pijn.
Een zachte , maat ...... ?
Loop ik net naar beneden, weet beneden niet wat ik moet doen, dan maar weer
naar boven......... sjips ik zou kijken naar de maat. Daar de comp op zolder
staat, loop ik nu niet meer naar beneden , nu te moe.
Ik heb maar een 'kippe-nekje' dus vast maat S, en ik denk ik hoogte nr 2.
Ja, ik heb een relaxfauteuil, en daar ga ik ook zo meteen in liggen.
Ik lijk ooit wel een 'ouw vrouwke'....... maar het hoort bij WL helaas.
Knuf. , Esther.

Overig, vechten tegen het onrecht

2006-12-30 03:24:17

hoi allemaal
Wil jullie bij deze al bedanken voor de overweldige reacties.
We gaan ervoor,
liefs brenda

MEDISCH-narcose

2006-12-30 00:41:39

Hallo,
Heeft iemand van jullie ervaring met narcose als whiplashpati ënt?
Ik moet een operatie ondergaan maar de anesthesist durft vanwege de
hersenbeschadiging geen narcose aan en wil me een ruggenprik geven. Reden is
dat een narcose ook geheugen-, concentratieproblemen en extreme vermoeidheid
kan geven en dat dat bij ons dus dubbel op zou gaan. Dat betekent dat ik de
operatie bewust meemaak en dat vind ik best een beetje eng. Graag jullie
ervaringen.
Bedankt vast,
Rietje van Luijn

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK gezinszorg

2006-12-29 16:26:59

Hoi Anne Marie.
Heel veel sterkte met deze ellende.
Groetjes, Martin en Esther.

Re: [whiplash-nl] ARBEID joop

2006-12-29 07:03:09

Dit verhaal is belachelijk voor woorden.
Ik kon mijn werk ook niet meer, heb toen besloten mij omte laten scholen,
dit is mijn grootste fout geweest want ik krijg nu bijna niks vergoed. Zefs
de schadeexpert zei dat nog tegen me ?:-( Je kunt beter thuis zitten en
niks doen dan zelf iets ondernemen daar wordt je op gestraft nou dat hadden
ze ook eerder mogen zeggen.
Ik ben naar schoevers gegaan voor de goede naam en die had ik nodig want als
wl patient kom je slecht aan de bak.(opleiding van bijna 13.000 gulden) Ik
werk nu 32 uur en doe niks in de huishouden doe mij vriend (zins kort mijn
ex) en mijn moeder kookt. en de vander van mijn ex doe de tuin. Als ik
alleen ga wonen willen ze me 1 1/2 uur in de week geven. Nou dan heb ik 2
keuze of minder werken of zelf de rest betalen en regelen. Ach als je wilt
werken en doorgaan wordt je gestraft. Heb promotie gemaakt op mijn werk,
lichamelijk niet zwaarder. maar dan wordt er gezegt o dat is mooi dus werken
ga goed. en kijken welk voordeel ze er kunnen uithalen ik wordt hier kots
misselijk van.
Maar ik heb ook gezegd, feestjes horen bij mij leven niet meer en in bijna 3
jaar ben ik 2x uit geweest tot wel 12 uur. Ja mijn leven is kapot. Ik ben
23.
de leuke dingen zijn er niet meer maar daar wordt niet na gekeken.
Ik ben 2% lichamelijk afgekeurd dit is licht tot midden wl. En weet je wat
ze me willen geven voor al die pijn en verdriet die je hebt hierdoor . 3000
gulden willen ze me voor afkopen nou ik vind het schandalig.
brenda
Ik wil nog even zeggen, blijf vechten.
Ik ga bij mijn ouders wonen en heb besloten te vechten voor de whipless en
vergoedingen en erkenning.
Ik zoek dus goede adressen voor info advies enz. En wil iemand mij hierbij
helpen graag.
Dit wordt denk ik mijn vakantie doel.
Ik ben het zat ik ga vechten

MEDISCH bezoek revalidatiearts.

2006-12-28 22:25:16

Hoi allemaal,
Vanochtend ben ik voor een eerste bezoek naar de revalidatiearts geweest in
het ziekenhuis in Den Helder. Ik heb met hem een gesprek gehad van ruim een
uur, en dat gesprek is zeer prettig verlopen.
Eerst heeft hij zich uitgebreid aan me voorgesteld, dat was wel grappig want
ik heb indirect met hem samengewerkt, maar had hem nog nooit echt gesproken.
Hij zei toen dat mijn naam hem bekend voorkwam. Na mijn verklaring hierover
hebben we het een tijdje gehad over het project waar we samen aan werkten.
Dat was dus een apart, niet echt alledaags begin, maar er was wel direct een
hele prettige sfeer.
Daarna hebben we heel uitvoerig gesproken over het ongeluk, en mijn
klachten. Ik had deze klachten allemaal op papier uitgewerkt, en overal bij
gezet wat in meerdere of mindere mate aanwezig is. Hij was heel erg blij met
die lijst en vroeg waar ik die vandaan had. Ik heb hem toen verteld over de
verschillende klachtenlijsten die hier op de lijst zijn verschenen en dat ik
daar voor mezelf een lijst van had gemaakt die op mij van toepassing is.
Hij heeft toen heel veel vragen gesteld over verschillende klachen en over
mijn beperkingen en restcapaciteiten. Toen dat deel van het gesprek was
afgerond las hij de lijst nog eens over en zei: (woordelijk) " Dat is een
hele beroerde toestand waar jij in terrecht bent gekomen meisje...."
Toen hebben we het behandelplan besproken. Ik wordt ingepland voor
revalidatie bij de fysiotherapie, ergotherapie, logopedie en maatschappelijk
werk. Ik hoef niet naar de psycholoog omdat ik al een neuropsychologisch
onderzoek heb gehad. Bij iedere afzonderlijke therapeut een intake te komen
doen, zodat ze een behandelplan kunnen opstellen. Dit wordt dan
multidisciplinair besproken om dingen op elkaar af te stemmen, en aan de
hand daarvan wordt ik ingepland voor een individueel samengesteld
revalidatieplan.
Dit plan is niet gericht op genezing want die garantie valt bij deze
aandoening niet te geven volgens de revalidatiearts, maar hij vond dat het
toch zeker de moeite waard was om te proberen de kwaliteit van mijn leven
te verbeteren en om door middel van therapie en aanpassingen het me zo
aangenaam mogelijk te maken.
Ik vertelde ook van het plan van mijn bedrijfsarts om mij naar een Rug
Advies Centrum te sturen. Ik mag de bedrijfsarts naar hem doorverwijzen, hij
is er namelijk helemaal geen voorstander van. Hij vind de werkwijze en de
filosofie die erachter zit helemaal niet beantwoorden aan de realiteit.
En hij begreep ook heel erg goed dat ik mijn werk heel erg mis, maar dat
heeft nu geen prioriteit. Mijn functioneren thuis is nu van belang, en als
we daarin een stapje verder kunnen komen is mijn werk het volgende waar we
mee bezig gaan.
Het was zoals gezegd dus een heel prettig gesprek.
Ik sta nu aangemeld voor revalidatie en wordt binnen enkele weken opgeroepen
waarna een start gemaakt zal worden. Wederzijdse verwachtingen zijn
uitgesproken, dat vond ik heel erg prettig. En deze aanpak spreekt me ook
wel aan.
Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan, ik zal jullie uiteraard op de hoogte
houden.
Groetjes,
Nan.
Deze revalidatie arts mag wat mij betreft op de witte lijst geplaatst worden
hoor......
H. Huiskes
Geminiziekenhuis
Huisduinerweg 3
1782 GZ Den Helder
0223-611414
Bovendien is hij internet-freak.
Ik heb hem inmiddels verteld over onze lijst en zou in ieder geval een
kijkje gaan nemen op de internetpagina.

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK berichten

2006-12-28 20:05:25

Dag Cor,
Wat het praathuis zo al kan betekenen, nu voor jou ook. Zo zie maar weer dat
er ineens zo even een positieve draai kan ontstaan in je leven nu.
Goed voor de betrokken mensen van de lijst dit te merken, dat het je zo goed
deed daar.
En laat ze dan lopen hoor. Die tranen bedoel ik natuurlijk. Dat hoort er nu
bij, dus bij de Cor van nu!!
Komt goed, je eigen tempo hoor in de smiessen houden is belangrijk nu denk
ik.
En geniet van de (kleine) dingen die je tegen mag komen nu.
Lieve groeten,
Ria v. B

OVERIG oproep

2006-12-28 11:17:25

Wie wilt mij helpen om te gaan vechten voor whipless, dus de erkenning,
betere vergoeding voor alle kosten enz
Ik ga denk ik een pagina hiervan op internet zetten maar dit zal wel veel
tijd kosten.
Maar ik ben het zat.
Ik ga vechten. Wie vecht er mee?
mijn emailadres is Brenda@...

PERSOONLIJK gezinszorg

2006-12-28 09:38:55

Hallo allemaal,
Ik weet het even niet meer hoor. Ik word er niet goed van. Al twee jaar ben
ik met de gezinszorg aan het vechten. Het is iedere keer wat anders.
Onduidelijke indicaties, waar niemand iets van begrijpt.
Als je opheldering wil, krijg je weer een nieuwe indicatie.
Iedere indicatie betekent minder uren.
Hulpen komen en hulpen gaan want ze begrijpen de indicatie niet. Heb
intussen al een bezwaarschrift bij de gezinszorg en bij het RIO ingediend.
Zijn allebei al bij de commisie voor geweest. Allebei gewonnen.
Ik dacht, ik vraag PGB hulp aan. Ben ik in ieder geval van die gezinszorg
af.
Belt het RIO net op. Willen een afspraak maken voor een nieuwe indicatie.
Ik heb al 5 indicaties in de kast liggen en geen hulp.
Ik word er niet goed van.
Heb gezegd dat ze er maar 1 uit de kast moeten halen.
Doen ze niet. Een nieuwe indicatie en anders geen PGB aanvraag.
En dan belt notabene dezelfde persoon als die me een half jaar lang aan het
lijntje heeft gehouden.
Ik word hier dus echt niet goed van.
De tranen lopen over mijn wangen.
En ik maar denken, eindelijk een dag zonder trubbel.
Al ben ik vanmorgen wel bij Patijn geweest. Maar die is tenminste menselijk.
Zo, dit moest ik even kwijt.
groetjes Anne-Marie

PERSOONLIJK berichten

2006-12-28 01:40:26

Hallo Allemaal,
Het is een paar dagen heel slecht gegaan met me,het is nog niet alles maar
we zijn weer op de weg terug.
De pijn die ik had is gedeeltelijk onder controle door een morfine injectie
en gesteun door medicijnen.
Ik ben gisteravond weer voor het eerst weer in het praathuis geweest en heb
heel veel steun gehad aan de mensen aldaar.
Ik kan al de mails die er zijn geweest niet beantwoorden er zijn te veel.
Maar op de mails van de kinderen,wil ik even reageren.
Telkens als er mail binnen komt over mijn kinderen lopen de rillingen over
mijn lijf en lopen de tranen over me wangen.
Maar ik kan het nu iets beter aan,ik hoop dan ook dat ik weer op mails van
jullie kan reageren.
Groetjes CorH

ARBEID welkom nieuw lid Piet Hornes

2006-12-27 22:13:49

Hallo Piet,
Zoals je misschien al wel gelezen hebt ben ik in een wat nare en vreemde
positie terecht gekomen.
Ik vroeg de mensen van de lijst om advies.
Ik zou daarom ook specifiek aan jou willen vragen hoe ga ik hier nu mee om?
Wat zou ik vlgs jou kunnen en moeten doen?
Mijn verhaal staat onder het kopje arbeid.
Als je meer info wil ben ik natuurlijk bereid een en ander nader toe te
lichten.
Alvast bedankt
Joop.

TEGENPARTIJ Rapportage Peperkamp

2006-12-27 17:37:59

Beste allemaal,
Wat een toestand. Ik moet zeggen, dat ik de afgelopen tijden met de nodige
bedenkingen de enthousiaste verhalen over Peperkamp las. Whiplashland
lijkt zijn vaste deskundigen te kennen.
Overigens heb ik nooit begrepen, wat het doel is van de de bezoeken aan
Peperkamp. Kennelijk screent hij met het oog op een eventuele operatie door
Bonati en uit MRI-scans haalt hij zaken, die andere specialisten niet kunnen
lezen.
In de juridische literatuur wordt aandacht besteed aan de bewijskracht van
de rapprtages door deskundigen, die niet onafhankelijk zijn en die door een
partij zijn aangewezen.
De bewijskracht van een rapport van een deskundige, die in publicaties te
kennen geeft absoluut niet in whiplash te geloven en uitsluitend voor
tegenpartijen optreedt is nul komma nul. Idem dito de rapportage van een
deskundige, die uitsluitend de tegenovergestelde mening heeft. Het lijkt
mij, dat Peperkamp inmiddels tot de laatste categorie behoort.
De expertises met bewijskracht kunnen uitsluitend verricht worden door
deskundigen waar beide partijen mee accoord zijn gegaan.
Bye, Ellen

HULPMIDDEL/TIPS slapen, hoe gaat het goed

2006-12-27 06:59:16

Beste Kris,
Om het in jou woorden uit te drukken: ik heb de handdoeken onder mijn
matras bij het 'hood' gelegd. Maar je zou natuurlijk ook uit kunnen
proberen om het bij je voeten ook te doen. het is gewoon een kwestie van
proberen.
Als je nu al gelijk koude voeten heb, toen ik net het ongeluk had gehad
deed ikk vlak voor ik naar bed ging een lekker voetenbadje. Goed en
stevig afdrogen, snel mijn sokken aan en hup mijn bed in. Heerlijk? Je
lijkt net een oud wijf, maar geen kip die het ziet. En... so what als
iemand het wel ziet? Als jij maar slaapt!!
Christien

PERSOONLIJK welkom Piet Hornes

2006-12-26 22:32:07

Piet,
Even kort: welkom op deze lijst. Ik vind het alleen maar positief dat
mensen zoals jij een poging doen om ook op deze manier de mensen waar
zij bijna dagelijks mee omgaan beter te leren begrijpen.
Ik denk dat je nog beter zult begrijpen met wie je te maken hebt wanneer
je al onze verhalen en opmerkingen leest. Maar ik hoop ook dat je ons
een beetje met raadt en daad kunt bijstaan en eventueel kunt vertellen
wat we beter wel en niet kunnen doen.
Door onze wl zien we soms door de bomen het bos niet meer.
Wees welkom!
Christien

Re: [whiplash-nl] MEDISCH / therapie

2006-12-26 21:58:44

Dag Sabine,
Sabine, dat herken ik. Het is goed bedoeld van hen, daar ga je vanuit toch?
Wat voor een andere helpt hoeft voor jou nog niet te helpen.
Het is zoals je weet voor ieder zo verschillend waar je positief op
reageert. En dan bedoel ik minder pijn en/of een beetje ontspannen gevoel in
je lijf hierna.
Iedere keer ga je met goede moed aan iets nieuws beginnen. Zelf heb ik dat
ook steeds gedaan totdat ik het ook zo zat was, zoals jij nu aangeeft.
Zoals je aangeef kost alles energie. Echter had je dit nu niet gedaan
Sabine, dan had je later misschien gedacht; Had ik het maar geprobeert.
En dat vind ik ook van jou het moedige dat je steeds "open" hebt gestaan
voor misschien mogelijkheden.
En probeer dit voor jezelf ook vast te houden hoor!! Dit gevoel is voor jou
nu best belangrijk, weet ik uit eigen ervaring. Een beetje vrede met jezelf
ondanks dit shitgevoel. En dit vanwege onvoldoende resultaat/reactie op
therapie. Het is voor jou een "kunst" dit even toe te laten allemaal zo. Ik
bedoel deze reactie met jezelf, je omgeving en alles wat beweegt wat mensen
heet te zijn. Alleen voor je gevoel nu even niet (meer).
Zoals ik er nu over denk wil ik mijn energie gebruiken om dingen
Zoals ik hierboven aangaf, dat een beetje ontspannen lijf heel erg
belangrijk is, ondanks je pijn. Zelf doe ik ook niets meer na veel jaren(15)
therapieen. Ik vind het sedert een paar maanden even wel best, want ik heb
er nu al zoveel gedaan.
Wat ik af en toe nu nog doe de laatste maanden, voor enige ontspannig, is
shiutsimassage. En verder probeer ik hier deze zomermaanden heerlijk op mijn
eigen fiets te therapieen!! De natuur in vind ik heerlijk op mijn eigen
tempo. Ik bepaal dan alles wat ik doe en niet mijn omgeving wat praten kan.
De schapen die ik tegen kom bleren lekker en dat is dan even genoeg voor me.
Die kennis en ook mijn moeder zei,
Ze bedoelen het goed he met je, begrijpen is wel ook een beetje anders hoe
jij nu met een WL in elkaar zit!
Sabine, jij voelt je lichaam met de pijnen en alles wat beter zou
kunnen/mogen werken bij je. Er is genoeg werk aan je lijfwinkeltje. Alleen
nu houd het zelf pauze, misschien wel een langere ook nog.
Het is goed dit ook proberen toe te laten nu.
Ik herken het hoor. Ze hebben er geen weet van hoe je bent als je terug
komt, want dan zien ze ook niet meer. Dat je als een zoutzak in je stoel of
je bedje duiken moet dan na het genieten, begrijpen ze niet en zien ze niet
meestal. En toch blijven genieten van het fietsen hoor. Het kostte mij ook
soms moeite in het begin. Nu houd mij niemand meer tegen om te doen wat ik
denk dat het beste is voor mij.
Met mensen die me begrijpen, zoals mijn partner dit probeert laten mij
hierin ook mijn (heerlijke) gang gaan. Of ze gaan mee natuurlijk.
En daarna zie ik wel verder weer!
Ik weet niet of het mogelijk is voor je stillere plekjes op te zoeken, ook
buiten waar je relatief anoniem kan fietsen. We zitten nu in de zomer in een
goede periode wat dit betreft. En trek je niets van al die mensen die zo de
toerist nog uithangen niets aan hoor!
Sabine het invoelend vermogen van veel mensen is helaas niet zo groot.
Alleen mensen met nu ook een vlekje met de gezondheid kunnen je een beetje
begrijpen.
Kijk eens in je omgeving wie jou een beetje probeert te begrijpen en dit
redelijk doet. Probeer in je eigen omgeving naast de (verre)
WL-lijstmaatjes, ook een maatje te vinden waar jij je gevoelens mag en kan
uiten waar je nu zo tegen aan loopt.
Misschien zijn er wel mensen van de lijst die bij jou in de buurt wonen?
Want een beter maatje kun je niet hebben als het een beetje klikt he??
Als je dat wat lijkt laat dan je woonplaats of regio achter een keertje op
de lijst nu.
Het is maar een idee hoor en doet er mee wat je denkt wat het beste is voor
je nu.
Je ouders willen zoveel goeds voor je. Ze proberen het wel, echter nu voor
jou werkt dit niet. Probeer de ruimte (af) te nemen te doen wat goed is voor
jezelf Sabine.
Jij hebt dat nu echt nodig, want van vechten tegen jezelf en een ander wordt
je doodmoe.
Lieve Sabine, als je nog meer heb dan merken we dat wel via de lijst of als
je wilt via de telefoon. Nogmaals volg je gevoel daarin en schroom niets te
laten daarin naar mensen toe, die toch niets gek meer vinden hier op de
lijst.
Gal is vies en stinkend. Het is goed dat dit eruit komt en leg het maar neer
met die maatjes van je hoor. Van mij mag het. Ik gooi het ook wel weg hoor?
Helaas is het nu een lange mail geworden, hopelijk heb je wat aan mijn
reactie nu.
Lieve groeten,
Ria v. B.

MEDISCH / therapie

2006-12-26 11:12:24

Hallo allemaal,
Waarschijnlijk herkennen jullie dit wel. Vandaag kwam er een kennis op
bezoek en die had van een wlpatient gehoord over een therapie in Bergen aan
Zee, dat had haar zo goed geholpen en ze was er zo goed als vanaf.
In de ruim 4,5 jaar dat ik nou een wl heb ik zoveel therapien gedaan, dat ik
op dit moment alles spuugzat ben. Voor iedere therapie had ik de verwachting
van zou het helpen, dan wanneer en uiteindelijk de teleurstelling dat het
niet helpt. Zoals ik er nu over denk wil ik mijn energie gebruiken om dingen
te doen die ik leuk vind, therapien vreten energie, na bijna iedere therapie
kon ik die dag niks meer, de dagen daarop krabbelde ik zo'n beetje weer
overeind tot ik weer therapie had en dan begon het weer van voren af aan.
Daarom heb ik besloten om voorlopig geen therapie te doen, hoogstens
haptonomie (hier voel ik me niet slechter door, maar kan me beter
ontspannen, maar het neemt de pijn niet weg, het zorgt voor een ontspanning
en dat je je grenzen beter leert kennen). Die kennis en ook mijn moeder zei,
dat het kon helpen en dat ik me beter zou voelen.
Iedereen bedoelt het goed, maar op dit moment wil ik het niet, om de
haverklap komen er mensen naar me en die vertellen over een therapie die me
zou kunnen helpen, ik ben het zo zat. Veel mensen denken ook als ze me zien
fietsen, nou dan zal het wel goed gaan. Zo werkt het niet.
Als er weer eens mensen met zoiets op me afkomen, wil ik wel gillend weg
rennen. Kan er gek van worden.
Heerlijk dat ik hier even alles van me af kan gooien. Soms lijkt het wel of
je helemaal alleen staat, niemand die geen wl heeft begrijpt echt hoe het
is, hoe dicht ze je ook na staan.
Afgelopen weekend kwamen mijn ouders terug van een weekendje op vakantie
naar Garderen (vanaf ons huis ruim een uur rijden) met het plan om komend
weekend (dan gaan ze er weer heen) om mij met de auto op te komen halen en
daarheen mee te nemen om uit eten te gaan en mij 's avonds weer terug te
brengen, ik wordt al zo beroert van eventjes in de auto zitten, laat staan
ruim een uur, ik ga dan ook niet. Ik dacht dat mijn ouders wel beter wisten,
iedereen bedoelt het allemaal goed, maar ja.
Zo dit typen lucht wel op, ben ik effe mijn gal kwijt.
Liefs, Sabine

OVERIGEN Christien

2006-12-26 05:24:08

Hoi Christien,
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb al een hele tijd twee blokken hout
onder de poten aan het hoofdeinde van mijn bed, zodat het bed wat schuiner
komt te staan en de druk wat verlegd wordt. Dit scheelt wel moet ik zeggen.
Misschien een tip voor iemand.
Vanacht heb ik wel wat beter geslapen, gisteren was ik ook bekaf. Als je een
tijdje slecht slaapt heb ik eens in de zoveel tijd (weken?) dat ik haast de
klok rond slaap.
Liefs, Sabine

Re: [whiplash-nl] Re:OVERIGEN / studie-opdracht fysio

2006-12-26 02:42:09

Beste Barbara,
Ik ben ff vantussen mijn boeken gekropen (die trouwens aaneenplakken van het
zweet) ;), om enkele mails te lezen. Ik heb nu die van u eruit gepikt om te
antwoorden. Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan er soms niet aan uit
wie in onderstaande mail nu wat heeft geschreven.
Wel is me duidelijk dat u een opdracht heeft voor school, en dat u deze wil
laten handelen over whiplash.
Awel, kzal proberen om mijn steeneke bij te dragen. Maar eerst ga ik u iets
vragen. Heeft u geen tip voor mij hoe ik moet studeren met whiplash? Zelf
volg ik Hoge School richting Toegepaste Informatica. Ik heb volop examens
nu, en het ziet er, vooral sinds vandaag niet al te best uit. Misschien
heeft u enige tips voor mij hoe ik het feit dat ik me niet kan concentreren,
niet onthoud, .... kan opvangen?
Alle, ik weet niet goed hoe ik u kan helpen, kzal dan gewoon mijn klachten
maar eens opschrijven he. Kwestie van mezelf op te monteren zeker?
-Een uur(circa) nadat ik wakker wordt heb ik hoofdpijn, dit wordt naarmate
de dag vordert erger. Precies of mijn ogen gaan er uit springen.
-Ik sta op met een vooze arm en been. Dit gaat beter na een half uurke of
zo. Die arm(rechts) ligt terug lam na het oplossen van in dit geval,
examens. Meestal kan ik het examen trouwens niet afmaken omdat dat koppig
aanhangsel niet meer wil. :-((
-Tijdens het studeren, valt het me geregeld op dat mijn spieren in mijn rug
hard worden. Niet dat dat pijn doet, maar das lastig.
-De constante pijn in mijn rug, vooral net boven mijn heupen, kan fameus
pijn doen. Gek wordt ik er eigenlijk van.
-Pijn in de nek valt wel mee. Geregeld stijf, maar is te doen.
-De ruggegraat, ter hoogte van de schouderbladeren zit geregeld eens
gekneld. Soms zit er niets anders op dan me over een buis te hangen of zo
en... Krak! Maar dat heb ik in mijn nek eigenlijk ook. Ik denk dat de
ostheopaat me dat heeft aangedaan, de knoeft.
-6 dagen op de 7 is mijn pink van mijn linker arm gevoelloos. maar ik kan
wel leven zonder pink zenne.
-Tja, wat nog. Zoals ik al zei, het vergeten, het niet meer kunnen
concentreren (zeker niet lang), prikkelbaar, emotioneel messed up hoewel ik
dat niet enkel aan de whiplash mag toeschrijven en verstrooid. hihi.
Geregeld ligt de peuk van mijn sigaret in mijn jat kaffie, in plaats van in
de assepot,... zo van die kleine dingen he.
-Duizelig, zeker na weer eens een pijnscheut.
Ts è, dat is het zo wat. Amai, als ik dat lees, ga ik lopen van mezelf.
Spijtig dat ik dat niet echt meer kan maar all é
Ik hoop dat u er iets aan heeft? Veel sterkte in ieder geval, en doe het
beter dan ik he.
Vriendelijke groetjes
Kris

Re: [whiplash-nl]OVERIGEN reactie intro Piet Hornes

2006-12-25 18:20:25

Nu ik jou reactie lees heb ik toch het idee dat er iemand op de lijst
gekomen is die aan de andere kant staat. In beginsel had ik totaal geen
bezwaar tegen jou aanwezigheid op de lijst. Na de uitgebreide intro begin ik
te twijfelen. Tenslotte sta je toch aan de andere kant en zul je zoeken naar
mazen om het schade voor de tegenpartij zo gering mogelijk te "praten". Dit
is niet persoonlijk bedoeld hoor! Als jij je werkt goed doet moet je zo min
mogelijk meegaan met ons anders kost het jouw baas teveel geld.
Deze lijst zou jouw kunnen helpen de mazen te vinden. Ga je met ons mee dan
ben je een slechte werknemer voor je baas denk ik. Zie ik dit verkeerd?? Ik
zou het prettig vinden als je hier even op reageerde opdat ik misschien een
verkeerde conclusie trek.
Groetjes Ingrid de R.

Re: [whiplash-nl] HULPMIDDELEN/TIPS kussen

2006-12-25 18:17:12

Dag Sabine,
Even een reactie, als je mij bedoelde tenminste.
Nee, het is een donzen kussen wat je gewoon laat vullen zo in een goede
beddenslaapzaak, zoals ik hieronder beschreef. Dus merkloos en mij bevalt
het prima!!
Lieve groetjes,
Ria v. B

RE: [whiplash-nl] OVERIG welkom nieuw lid PIET HORNES

2006-12-25 07:38:55

Vooreerst, dat jij je zo open en eerlijk hier opstelt siert je,
het zou vrij eenvoudig geweest zijn je als pseudo - whippoo aan
te melden als je kwaad in de zin had.
Fijn dat je daar niet voor gekozen hebt.
Reeds eerder is de mogelijk daarvan aan de orde
geweest op de lijst. Het is iets dat iedere deelnemer
zich m.i. steeds bewust had kunnen zijn.
De openheid van de onderlinge correspondentie doet
dergelijke gedachten echter al gauw vergeten.
Je zult merken dat Whippoo's daar vaak toch
al last van hebben , van dat vergeten.
Ook hebben velen van ons al een flinke lijdensweg achter de rug
waar het de afhandeling van de verzekeringskwesties betreft.
(NAAST al het lichamelijke geestelijke en maatschappelijke leed
dat al verdragen moet worden).
Letselschadebureaus en verzekeringsmaatschappijen spelen daar
over het algemeen een negatieve rol in, wij hebben nog geen verhalen
van mede whippoo's vernomen die van een soepel verlopen afhandeling
van schade getuigden.
Vooralsnog wordt de whippoo vooral als schadepost en
fraudeur behandeld. En DAT schiet zn doel voorbij.
De schok van jouw deelname is dan ook niet zo vreemd,
maar ja, JOU zien we tenminste, dat is al heel wat.
Dapper van je om toch de confrontatie aan te willen gaan :-)
Overigens, zou het aardig zijn als je bekend zou maken bij welke
verzekeringsmij/letselschadebureau je in dienst bent, eventuele
clienten kunnen daarmee dan in ieder geval rekening houden.
Je zou de eerste zijn, echt waar.
Was dat maar wat meer bekend!
Ik hoop dan
Zie onze vragen aan jou tussen en onder aan dit bericht
Dan
Begrijp ik goed dat je dus in verschillende situaties afwisselend de
belangen van het slachtoffer danwel de belangen van de
verzekeringsmaatschappij vertegenwoordigt?
Je draagt ahw afwisselend twee verschillende petten??
Geeft dat dan nooit complicaties in de zin van dat je eigenlijk
met je ene hand de andere moet meppen?
Komt het dus kennelijk ook voor dat een slachtoffer de diensten
van een letselschaderegelaar toegekend krijgt ter behartiging
van zn letselschade zaak? Waar hangt dat van af?
Dit spreekt mij namelijk wel aan, zelf moeten wij eigenlijk alles zelf
maar uitzoeken en dat valt niet mee omdat wij in de eerste plaats
leek zijn maar bovendien slachtoffer en ook daardoor wat minder
mondig en weerbaar. Wat hulp op dat gebied zou ons zeer welkom
geweest zijn en ons een hoop ellende mogelijk hebben bespaard.
Ik bezoek de mensen thuis en in geval zij een
Wat is daarbij jullie mandaat? Zijn daar vastgestelde normen voor?
Bij ons is namelijk een van jouw vakgenoten langsgeweest die ons
allerlei toezeggingen heeft gedaan waarnaar wij vervolgens gehandeld
hebben.
Tijdens een kort geding dat wij tegen tegenpartij aangespannen hebben
bracht diens raadsman echter in dat de betrokken meneer daar geen mandaat
voor had gehad en dus dergelijke toezeggingen nooit gedaan kan hebben en
tja, die meneer had het niet voor ons opgeschreven.
Zitten wij mooi met de gebakken peren he!
Zijn die gedragsregels ergens gepubliceerd?,
heb jij ze toevallig zelf ergens
en zou je die eens voor ons op de lijst willen zetten?
(Als bijlage gaat niet, dan wordt eea automatisch verwijderd.
Maar mogelijk kunnen de lijstbeheerders je aan een
oplossing daarvoor helpen)
Ook het bereikbaarheids adres van
die geschillen en klachten commissie?
Evenals jij hopen wij op een eerlijke en open dialoog met jou,
wij houden ervan de dingen positief te benaderen en het komt
ons voor dat wij aan jou dingen kunnen vragen waarop de
antwoorden mogelijk een bijdrage kunnen leveren aan het
(deels ) oplossen van een aantal problemen waar wij mee worstelen.
Alvast bedankt voor je inbreng. Andersom, als jij gericht dingen wil
weten, vraag ze gerust, indien mogelijk zullen wij je vragen oprecht
beantwoorden.
Met vriendelijke groeten, Sylvia & Hans

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK: EVEN RECHTZETTEN!!

2006-12-25 00:56:41

Hallo Celine,
allereerst moet ik je bekennen dat ik geen flauw idee meer heb van wat er
door wie allemaal geschreven werd.
Ik wil wel even zeggen, we zijn er met maar ook voor elkaar en ik vind het
heel belangrijk dat je ieder mens in zijn of haar waarde laat. Ook al doet
of zegt iemand even het verkeerde. Ook dat moet vergeven worden. En ondanks
eventuele misstappen je bent en blijft die èèn en dezelfde persoon.
Ik weet niet goed hoe ik dit anders neer moet zetten maar je moet het niet
zien als een terechtwijzing hoor want zoals ik al schreef ik heb geen idee
wat er geschreven is.
Ik wens jou en je familie heel veel sterkte en kracht toe.
groetjes van Astrid E.

PERSOONLIJK: EVEN RECHTZETTEN!!

2006-12-24 20:30:14

Beste lijstleden,
hiermee wil ik jullie laten lezen dat de reactie die ik vorige week deed
nogal heftig was en vraag ik hiervoor ook mijn excuses aan iedereen. Ik heb
me duidelijk niet aan de regels gehouden en de reden? Misschien door wat me
de afgelopen week allemaal is overkomen, vader geopereerd, ruzie in familie
waarvan de oorzaak weer het onbegrip is, oom die kanker heeft en die nog
maar een paar weken heeft. Dan nog had ik mijn emoties niet op deze wijze
moeten uiten, het was voor mij even een emmer die overliep.
Als jullie verder lezen lees je de e-mail tussen de lijstbeheerder en
mijzelf en hoop ik dat hierbij alles is rechtgezet.

PERSOONLIJK:Piet Hornes

2006-12-24 14:32:56

Hallo Piet,
Welkom in de club,en bedankt voor je intreductiebrief.
Ik denk dat het niet zo verkeerd is als beide partijen elkaar wat beter en op
een andere manier leren kennnen.
De juridische afhandeling van mijn zaak heeft 5 jaar geduurd.
Was beginnend ondernemer,dus zat best ingewikkeld inelkaar.
Maar uiteindelijk ben ik toch tevreden over de afloop.
Toen de tegenpartij besloot de zaak af te ronden is het ook best snel gegaan.
In oogschouw genomen dat wij in Nederland wonen,en niet b.v.in Amerika,
ben ik ook tevreden met het uitbetaalde bedrag.
Uiteraard heeft de tegenpartij soms moeilijk gedaan,ze hebben me geschaduwd,
vrienden en ex-collega"s gebeld,om te kijken of ik toch werkte,en moeilijk
gedaan over voorschotten.
Maar ik had niets te verbergen en heb ook begrip voor hun kant van de zaak.
Zoals er rotte appels bij de verzekeraars zijn ,zijn die er net zo goed bij die
gene die claimen.
Helaas ken ik ook mensen die 100% zijn afgekeurd en toch zwart bijwerken,dat
zijn ook de mensen waardoor we zo wantrouwig tegenover elkaar staan.
Al met al heb ik geen al te slechte ervaring gehad met het afhandelen van mijn
zaak.
Hoop je noch vaker op de lijst te ontmoeten,
Indra
[De niet-tekstgedeelten van dit bericht werden verwijderd]

PERSOONLIJK verbouwingsleed

2006-12-24 09:34:25

Zoals Wouter zich wellicht kan herinneren, woonden we ooit een drietal jaren
in Almere. Ik heb daar op scholen gewerkt (o.a. in A.-Haven)
we voelden ons er niet thuis en we gingen om meerdere redenen terug naar
Stellendam, waar we eerder negen jaar hadden gewoond.
Belangrijk was, dat dit huis te koopstond. Het zag er echt niet uit. stond
al heel lang leeg en zo nu en dan werd het gebruikt als feesthok, of
logeerplaats voor familie van de eigenaar (dat was ongeveer hetzelfde).Wat
er gebeurde, is ruim te zien op sompige sites. De sporen ervan moesten wij
opruimen. Ik bespaar je de details.
Ik werkte op een school in Oud- IJsselmonde en na een jaar In Capelle a/d
IJssel. Op weg daarheen werd ik op de Van Brienenoordbrug aangereden door
een dikke truck.
Ik had in het eerste jaar herstelwerkzaamheden verricht en een tekening
gemaakt van het aan te bouwen stuk. Over de gehele breedte zes meter lang.
Toen dat casco stond (ik had zelf gegraven oor de fundering, riolering
aangelegde zo en alle 150 planken geverfd), zou ik echt lekker aan de slag.
Toen kreeg ik dat bewuste ongeluk. Beneden was ruwe beton en je keek zo naar
de nok.
Het huis was aan de ene kant bouwplaats en aan de andere kant opslag en
daartussen werd er geleefd.
NA een tijdje realiseerde ik me, dat ik nooit zelf die klus af kon krijgen
en dat er iets moest gebeuren. Ik schakelde daarvoor de
rechtsbijstandsverzekering in. Dat was Klaske en Klaske vond, dat ik niet
moest overvragen. Wat ik toen gezegd heb zeg ik nu niet, want dat mag niet
meer hier.
Toen werd er iemand van een schaderegelingsbureau gestuurd en toen ie het
allemaal bekeek, schoot ie in een soort hiklach.
Vanaf die tijd geeft de verzekering zo nu en dan geld. Ik moet alles zwart
laten doen. Ik kan wel mensen vinden hoor, maar het is erg belastend voor
het hele gezin.Ze beginnen om zes uur tot negen uur en zaterdags vanaf zeven
uur 's morgens.
En dan dat hameren.
Maar goed, we komen steeds verder. Ik kon in het begin niets en later ging
het wel weer een beetje. Ik kon het overigens niet goed aanzien, dat mensen
mijn werk deden.
In de winter hebben de werklui de kamer van mijn dochter aangepakt. De kamer
is niet zo groot, dus ik heb bedacht, om het deel van de zolder boven haar
en dat van haarbroertje erbij te nemen. Nu heeft ze een vide met het bed
boven.
Ik heb wat elektra gedaan en wat verfwerk. Maar ik ben nu al maanden bezig
en het schiet verder niet zo op. Dan ben ik weer moe, dan ga ik weer door
mijn rug.
Ze heeft nog steeds geen deur in haar kamer, omdat ik die nog niet af heb
(is geloogd)
Maar goed, we wonen er nog en de droom staat er, ook al ging het niet, zoals
ik het ooit gedacht had.
Sjoerd

Re:OVERIGEN / studie-opdracht fysio

2006-12-24 04:55:10

=Beste whiplashers,
=Hier een tweede reactie van de fysiotherapie student.
Dit keer heb ik veel positieve zeer vriendelijke berichtjes gelezen,
gelukkig maar.
Ik zal proberen om op al jullie vragen aan mij een antwoord te geven. Maar
voor alle duidelijkheid ik heb op 5 juni mijn opdracht in geleverd op
school. Of het onderwerp goed wordt gekeurd weet ik nog niet. In ieder geval
wil ik mijn afstudeerproject wel over het onderwerp whiplash houden. Wat dus
mijn precies mijn opdracht is dat horen jullie zo snel mogelijk. Dan volgt
er voor mij een vakantie van 7 weken, begin september begint de opleiding
weer en wordt er een start gemaakt van het afstudeerproject, na 8 weken zal
ik er met mijn mede student er fulltime aan werken. Dit zijn ook weer acht
weken. In totaal zal er per student 400 uur aan gewerkt worden.
*Dat er geen scriptie als afstudeeropdracht wordt gevraagd was mij en velen
* Mijn reactie heb je.
Het is natuurlijk ook niet mogelijk je, als niet whiplasher, in de
gesprekken te mengen. Wat wel zou kunnen is als je een specifieke vraag hebt
die via een van ons te stellen.
De opmerkingen/antwoorden van ons kunnen dan naar de opleiding, of naar jou
priv? é, gemaild worden.
Het is vanzelfsprekend dat het resultaat van jouw en onze "inspanningen" ter
beoordeling op de lijst komt.
Zo slaan we twee vliegen in een klap. Veldonderzoek lijkt me zinvol.
Waar volg je eigenlijk de opleiding en in welk jaar zit je?
Allemaal vragen die we van te voren graag zouden hebben geweten. (scheelt
een hoop irritatie)
=Ik volg de opleiding in Amsterdam en ben op dit moment tweede jaars
student. De voorderingen van mijn project en het eindresultaat zal ik zeker
tot jullie beschikbaarheid stellen.
Voor wat betrefd die specifieke vraag dat weet ik dus nog niet, dat zal pas
rond 1 september aan de orde komen. Ik hoop dat ik tot die tijd wel op de
lijst mag blijven ik heb erg veel aan de berichten die ik lees. het
onderwerp dat nu vaak te spraken komt is de slapende hand of arm, en de
problemen tijdens het zonnebanken. In de korte tijd dat ik nu meelees is het
whiplash probleem voor mij steeds groter gheworden als jullie begrijpen wat
ik bedoel.
= Het eind product bestaat uit foldermateriaal. Hier staan geen namen op
persoonlijke gegevens van patienten in. Het zal puur alleen over de
verschillende behandelingen gaan. Dus de behandelmogelijkheden en de
behandelresultaten.
Ook las ik een vraag over de methode fysiotherapie die ik volg, ik weet niet
zo goed wat hiermee bedoelt wordt, eerlijk gezegd. In de opleiding die ik
volg is er geen keuze mogelijkheid die je habt om een bepaalde methode te
kiezen elke student leerd het zelfde. Ik ben wel van het leren leren
systeem, maar ik denk dat niet bedoelt wordt. Ik zal het op mijn opleiding
na vragen. Mijn reactie volgt.
Al vast heel erg bedankt voor jullie reacties.
Veel sterkte toegewenst, Barbara

Re: [whiplash-nl] MEDISCH: Dr.Peperkamp/ peter Bosman

2006-12-23 20:37:03

Beste Peter ,
ik / Wij zijn heel benieuwd naar de reactie van dr Peperkamp
Gr. Peter J.

Re: [whiplash-nl] HULPMIDDEL/TIP niet kunnen slapen

2006-12-23 20:00:11

Christien,
Misschien een domme vraag, maar alle. Ik slaap ook slecht, ontzettend
slecht. Meestal doe ik zelfs de moeite niet meer om in bed te kruipen, en
slaap ik in mijn bureaustoel. Das zo'n wiegelgeval. :)
Maar, ik kan dat natuurlijk ook eens proberen met die handdoeken he. Vraag
is, vanvoor verhogen (aan het hood), of vanachter, aan de voeten.
T'is namelijk zo dat ik s'morgens geen gevoel heb ik mijn voeten, en mijn
rechterarm die heeft ook altijd wat tijd nodig.
Groetjes
Kris

Re: Piet Hornes

2006-12-23 09:16:48

Geachte heer Hornes.
Mijn commentaar staat tussen gevoegd.
Je hebt me overtuigd van je goede voornemens maar gevoels matig kan dit
niet.
Als je je voor 100% wilt inzetten voor de slacht offers loop je ergens vast
Als goede tegen partij zal je proberen er voor je baas zo voordelig mogelijk
aftekomen. Als je altijd maxima uitkeringen regelt lig je er (denk ik) snel
uit.
Als je je voor 100% voor het slachtoffer inwil zetten moet je over je eigen
colega's heen walsen.
Beste Piet
als je echt goed bent Zie ik je liever aan 1 kant (de onze)
Heel veel sterkte toegewenst
Peter J.

Re: [whiplash-nl] MEDISCH peperkamp/nobody's perfect (P.Bosman)

2006-12-23 00:59:59

Hoi Peter
Mijn commentaar heb ik aan de onderzijde toe gevoegd
amp/nobody's perfect
Zo als ik al eerderheb geschreven ben ik bij neuroloog J.B. Vuurmans
geweest adres Stadionkade 11 hs Amsterdam 020 662 12 19
En moet zeggen ondanks dat deze man door de tegen partij is (was) ingehuurd
heeft hij m.i . een zeer uitgebreid en kundig rapport op gesteld.
OK ook daar heb ik wel een paar foutjes ondekt maar geen storende.
Verder zou het toch wel fijn zijn als je zo'n rapport door een kundig iemand
zou kunnen laten beoordelen want er staan toch altijd kretologieen in waar
een normaal mens niets van snapt.
Maar voor zover als ik het kan en mag beoordelen , dr. Vuurmans proficiat .
hij neemt alle tijd voor je en kan verbazend goed luisteren
Het raport is beslist geen standaard ding wat aangevuld is
Ze zijn er (vlgs mij) dus wel.
Peter J.

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK Doe het zelf en kinderen

2006-12-22 21:03:50

Beste Sjoerd,
Het lezen van het artikel is niet zo'n probleem (veel plaatjes :-)) maar
zo'n blad kopen wel. Dat vergeet ik dus steeds. Ik heb er eerst een korte
affirmatie over gedaan om het niet te vergeten :-))
Leuk zo'n artikeltje natuurlijk, en apart dat het een stukje nationaal
erfgoed is.
Ik vraag me af wat jij na je whiplash nog zelf hebt kunnen doen, want dat
zal toch vaak niet meevallen. En zulke verbouwingen zijn een enorme klus. Ik
vraag me vooral ook af, of en hoe je het overzicht hebt kunnen doen
(behouden). Ik ben zelf drie jaar geleden verhuisd, maar dat deed me toch de
das om en ik heb daarna vrijwel niets meer zelf aan het huis kunnen doen.
Ook de planning van de verhuizing was niet zo best gedaan achteraf...veel
inschattingsfouten. Nou dat wist ik dan ook weer dat ik dat ook niet meer
kon. Ik kon/kan weinig dan wat met de pc spelen. De video-hobby die ik me
nog eigen had gemaakt is ook stopgezet, nou ja...zoveel........
Wijs gesproken en heel mooi dat het zo gegaan is...........
Anderzijds zijn er mensen die er alleen doorheen moeten en/of willen, omdat
het te onuitlegbaar is en de ander te veel is.
Ik sluit me geheel aan bij deze laatste warme woorden..............
en mocht iemand het niet zien zitten, maak dan gebruik van de telefonische
support die we bieden.
lieve groeten
Wouter
_ " _
(_ \ | /_ )
( / | \ )

OVERIG beleid whiplashlijst

2006-12-22 17:28:21

Beste whiplashlijstleden,
Na de commotie van de afgelopen tijd, is ons beleid wat verscherpt en de
dienstverlening wat uitgebreid. We willen jullie daar wat duidelijkheid over
verschaffen middels dit schrijven.
DOELSTELLING LIJST
* Hartelijk welkom bij de kennismakingspagina van de whiplashlijst
* De enige open e-maillijst voor mensen met een (langdurig) whiplash
* (syndroom) en voor een ieder die daar direct bij betrokken is, voor
* serieuze, respectvolle en persoonlijke gedachtenwisselingen betreffende
* alle complexe aspecten en gevolgen van whiplash en alles wat
* daaraan gerelateerd is. .
Zo luidt het eerste gedeelte van de welkomstpagina en van het
welkomstbericht van de emaillijst van Whiplash Nederland.
Daarmee is de doelstelling en omschrijving van de whiplash e-maillijst o.i.
helder en duidelijk geformuleerd. Deze is vanaf het begin zo geweest.
PRIVACY
We zijn een open emaillijst. Geen nieuwsgroep, dat werkt anders, je moet bij
ons lid worden en alleen leden kunnen lezen en schrijven op de lijst.
We zijn niet besloten, omdat als het aanmelden via internet gebeurt, een
besloten lijst geen enkele zin heeft. Iedereen kan zich aanmelden en in een
introduktie vertellen wat er gevraagd wordt, bijv. dat ie een whiplash
heeft. Wij kunnen nl. niet zien wie er waarheid spreekt en wie niet. Zouden
we de lijst besloten maken voor bijv. niet-whiplashers, dan zouden we je een
illusie verkopen, en een extra drempel cre ëren.
Ook als de lijst open is kunnen we elk willekeurig persoon het lidmaatschap
onthouden als we dat nodig vinden.
Echter wij discrimineren beslist niemand.
De enige bescherming die wel werkt is de juridische, vandaar dat we van
ieder lid een vrijwaringsverklaring vragen, waarin men belooft de berichten
hier prive te houden. Tevens staat dat onder elk bericht op deze lijst.
Daarmee is je privacy w él zo goed mogelijk gewaarborgd.
BEGRIP VAN BETROKKENEN
Zoals een lid ons schreef :
de buitenwereld moet ons begrijpen,
maar hoe kan dat als zij niet mag weten wat ons bezighoudt.
Daarom zijn de anderen die met de problematiek bezig zijn, ook welkom op de
lijst om begrip te verwerven en informatie uit te wisselen. We hebben niks
te verbergen, integendeel, we praten open over hoe het met ons is ....
waarom zouden we iets verzinnen..... de hele wereld mag het weten....... en
we willen ook dat ze het weten.......we willen begrip en respect voor ons
ernstige probleem, en dat is soms nog ver te zoeken.
We zien overleg en samenwerking als een goede wijze voor het verkrijgen van
informatie, begrip en (deel)oplossingen voor het whiplashprobleem.
De praktijk heeft dat tot nu toe ook bewezen.
Met leden die betrokkenen waren, zoals een podoloog, een arbeidskundige, een
cardioloog, ergotherapiestudenten, enkele fysiotherapeuten, etc.....hebben
we alleen positieve ervaringen. De ergotherapiestudenten van onlangs gaven
en vroegen mensen met babies en kinderen tips, iedereen was er positief
over! Hun boekje met tips komt binnenkort uit.
Wel is duidelijk dat betrokkenen zich goed dienen te introduceren om
onduidelijkheid te voorkomen.
ter informatie:
We zijn nu druk bezig dankzij een nieuwe medewerker om de Whiplash Familie
Nederland op te starten (door ziekte en drukte was dat uitgesteld). Dat is
een met een persoonlijk wachtwoord beveiligde internetpagina waar alleen
whiplashers lid van kunnen worden en die vooral bedoeld is voor het
uitwisselen en naslaan van persoonlijke gegevens. Daar lees je volgende week
alles over.
NETHEID
Ook hanteren we een specifieke netiquete, waarvan het respectvol schrijven
de belangrijkste voorwaarde is. Als mensen zich daar niet aan houden kunnen
ze gemodereerd of verwijderd worden. We zullen dat ook eerder gaan
toepassen vanaf nu.
Wij lijstbeheerders houden de berichten altijd goed in de gaten en schrijven
iedereen persoonlijk buiten de lijst om aan als er iets niet helemaal goed
gaat. Neem dus altijd EERST contact op met een beheerder als er volgens jou
iets niet goed gaat op de lijst en je vind er op te moeten reageren.
Middels de vrijwaring en de netiquette kunnen we jullie een grote
geborgenheid bieden voor persoonlijk contact. Maar vergeet niet dat internet
nooit helemaal beschermd is, maar dat wisten jullie natuurlijk allang.
E-MAIL-SERVICE
Om het makkelijk lezen van de berichten op de lijst nog meer te bevorderen
gaan we bij editing-problemen mensen wat sneller helpen middels het
inschakelen van de e-mail-service
(de inhoud van je tekst wordt niet veranderd ! ).
PERSOONLIJK
Deze lijst is m.n. bedoeld voor whiplashers, voor info, hulp en steun,
evenals erkenning en herkenning. Als lijstbeheerder(s) hebben we dan ook
vanaf het eerste moment als uitgangspunt gekozen voor openheid en het
persoonlijke.
Zoals de doelstelling zegt is de lijst er voor serieuze, respectvolle en
persoonlijke gedachtenwisselingen betreffende alle complexe aspecten en
gevolgen van whiplash en alles wat daaraan gerelateerd is.
We hopen dat nog heel lang met jullie en alle toekomstige leden samen te
doen.
hartelijke groeten van
Wouter van Eldik
Nanda Heitk önig
Linda B äcker
Ruud Pruyssers
en alle andere medewerkers
van Whiplash Nederland

Herinnering - RECHTSTREEKS "TOETSPRATEN" MET ELKAAR

2006-12-22 10:59:58

Wij willen u graag nog even herinneren aan de volgende gebeurtenis die
binnenkort plaatsvindt.
RECHTSTREEKS "TOETSPRATEN" MET ELKAAR
Datum: Woensdag, Juni 7, 2000==============================================
Hallo allemaal,
W H I P L A S H P R A A T H U I S N E D E R L A N D
ook vanavond (woensdag) vanaf 20:30 uur is er weer
een groepsafspraak met lotgenoten en belangstellenden
Gewoon lachen en genieten om het een of ander,
of steun bij het verwerken van emoties,
of uitwisslen van bepaalde informatie, het kan allemaal.
Als het u te druk is kunt u altijd een privegesprekje beginnen,
of naar het rustige kanaal gaan middels het intikken van:
/join #whiplash-rustig .
Indien mogelijk wordt u hartelijk welkom geheten door:
Linda Bäcker (Linda) Martin & Esther (EM)
Nanda Heitkönig (Nanda) Wouter van Eldik (Nachtvlinder)
de kanaalbeheerders voor al uw vragen, of bel 036-5386170
De huispagina van het Praathuis is http://talk.to/whiplash/
of http://members.tripod.lycos.nl/whiplash_nl/praat.html
irc-adres: irc.interfunny.com poort: 1515
kanaal: #Whiplash-Praathuis-Nederland
kanaal: #whiplash-rustig

MEDISCH: Dr.Peperkamp Hans&amp;Sylvia

2006-12-22 04:25:47

Beste allemaal,
In navoging van Hans & Sylvia heb ik per omgaande een schrijven gericht aan
Dr. Peperkamp.
Hij zal dit confronterend moeten vinden, eens kijken wat zijn morele waarden
zijn.
Peter
Medische Expertise & second Opinion
T.a.v. Dr. J.P.C. Peperkamp
Pastoor Petersstraat 156
5612 LV Eindhoven
Kerkrade 07-06-2000
Zeer geachte Heer Peperkamp,
Bij deze wil ik terug komen op het verslag van u wat ik verder in goede orde
heb mogen ontvangen.
Ik heb helaas toch een aantal op en aanmerken, ten aanzien van de
rapportage.
Over de anamnese kunnen we het wel eens zijn, die is volledig en juist.
Dan het consult bij uw collega Patijn, Dr. A. fischer had mij wel
doorverwezen naar deze arts, echter heb ik de voorkeur aan u gegeven.
Vervolgens haalt u het verslag van het AZM in Maastricht aan, waarin de
diagnose DSM 4 wordt vastgesteld. U doet dan verslag als zouden de
stoornissen horen bij het patroon DSM 4. Ik kan deze niet toetsen, maar
deze stoornissen waren voor het ongeval al ruim aanwezig. Met het
vooraangehaalde scoor ik zeker niet bij de verzekering, maar zal men die
juist tegen mij gaan gebruiken. De cognitieve stoornissen worden niet apart
genoemd, en valt niet onder het gestelde in DSM 4.
Van een diffuus hersentrauma makt u geen gewag, dit kan worden uitgelegd als
een hersenletsel (tje) ook dat is vastgesteld in Maastricht, als ook in een
ander neuro psychologisch verslag!
De claim klachten zijn verder in orde, maar daar moet ik constateren dat de
claimklachten op generlei wijze medisch worden beargumenteerd. Of in
samenhang gezien kunnen worden met het verrichte onderzoek.
Biografische gegevens: het ongeval bij de Gem. Kerkrade vond plaats in
1979. Wellicht zijn het details, maar toch ziet dit de tegenpartij dit als
een kans mij als ook mijn medisch adviseur onderuit te halen. En juist dat
knokken was ik zo moe!
Ik werk nu niet meer voor de SP, maar deed dit voorheen wel, en had een
eigen hulp en informatie dienst, waar jan met de pet welkom was. Dit heb ik
helaas moeten stoppen, juist door mijn cognitieve problematiek, te veel
informatie kan ik niet vasthouden.
Onderzoek : U noemt adipeus, iets wat het AZM ook al aanhaalde, maar er
niemand die zegt of uitlegt dat ik minder kan en niet meer veel kan
ondernemen, en dat daardoor mijn gewicht omhoog is gegaan, zijn toch zaken
die m.i. genoemd moeten worden. Dit kan ook als een probleem worden gezien
in Psychologische zin, want dat ik dat niet prettig vind zal u duidelijk
zijn.
Hersenzenuwen: U noemt ze allemaal op, daar waar geen afwijking gevonden
wordt, en niet relevant als aanvullende informatie.
Motoriek: Arm Bicepsreflex beiderzijds aanwezig, Tricepsreflex afwezig, U
geeft hier niet aan of dit Links of recht is of beiderzijds, terwijl u dat
juist bij de bicepsreflex wel doet.
Benen: APR afwezig ook hier wordt niet genoemd of deze links of rechts is
of beiderzijds.
Voetzool reflex indifferent, waaraan? Als het beiderzijds zou zijn zou er
geen medisch probleem zijn en is dit blijkbaar gewoon?
Co ördinatie: Romberg negatief, hieruit mag blijken dat dit echt een
momentopname is, want juist het AZM geeft hier een ander resultaat aan,
valneiging naar achter en moet zich vastgrijpen!
Uislag MRI: Ok é over c3/c4 kan ik uw mening delen maar c4/c5 en c5/c6 zijn
nu degeneratieve verschijnselen. Ook mis ik in deze het causaal verband met
het ongeval, dat, terwijl u mij telefonisch heeft laten weten dat dat
duidelijk evident is aan het ongeval, echter benoemt u het niet, dit levert
alleen maar juist conflictstof op voor de tegenpartij.
Ik hoop dan ook dat onder verbetering van gronden, ik een nieuw gecorrigeerd
verslag tegemoet kan zien. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat e.e.a.
spoedig zal afgehandeld worden.
Hoogachtend,
P.Bosman
P-Bosman@...
bosmanp@...

Re: [whiplash-nl] MEDISCH MBrace.

2006-12-21 22:11:07

Hallo Sylvia en allemaal.
uhhhhh.........zolang jij staat zit hij ???
Of hoe was het nu ook alweer ???
Verwarrend hoor. :-)))
Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Een jaar geleden kreeg ik een slijmbeurs ontsteking in mijn linker
schouder, welke erg pijnlijk was. Uit nood heb ik in eerste instantie
de band die aan de M Brace hangt gebruikt om mijn arm in te leggen,
zodat het gewicht van mijn arm niet geheel ten laste kwam van mijn
schoudergewricht.
Door het gewicht van mijn (zware) arm had ik zo eigenlijk NOG meer
steun van de M Brace.
Ik gebruik hem op deze manier nog vaak, wanneer ik verwacht dat
het dragen even van korte duur zal zijn.
Dus op deze manier draag ik hem òver de kleding.
En loop ik veel ( wat heet veel :-)) ) dan draag ik hem mèt tailleband
onder de kleding. En dan zie je er bijna niets van.
Hartelijke groeten,
Mariaa.

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK even van de lijst/Marijke

2006-12-21 15:00:12

Hoi Marijke,
Ik weet niet of je dit nog leest maar ik wil je nog veel sterkte en kracht
toewensen. Ik weet niet wat er aan de hand is maar volgens mij kan je dat
wel gebruiken!
Ik hoop weer wat van je te horen zodra je er aan toe bent!
Veel liefs, Jannet

Re: [whiplash-nl] MEDISCH peperkamp/nobody's perfect

2006-12-21 10:27:48

Beste Hans en Sylvia,
Hebben jullie mijn rapportage soms gekregen :-)))
De gelijkenis is enorm groot, ook ik was eerst een zij, ben later in ere
hersteld !
Op nadrukkelijk verzoek !! Ook ik krijg een aanvullend onderzoek bij Dr.
Bonati en ook ik ben in Nederland niet verder te helpen. En ook ik rook een
pakje shag per dag !! En mijn klachten zijn ook evident aan het ongeval,
maar verzuimd dat dan in zijn rapportage weer tegeven. De Klachten, noemt
hij claimklachten. Hetgeen hij meent te moeten rapporteren, is notabebe
informatie van mij of van andere onderzoekers!
Gemakshalve noemt hij bij de hersenzenuwen, alle 12 zijnde mogelijkheden,
waarbij vervolgens geen afwijking wordt gevonden. Conclusie is dan ook een
WAD2 met cervico brachhialgie links en hoofdpijnklachten, wij zullen bij
pati ënten aanvullend onderzoek verrichten, waarover wij u zullen berichten
???? o, ja..... :-(((
De rapportage is dermate slecht, dat ik daarmee niet naar een verzekering
kan stappen, wel noemt Peperkamp de uitpuilende tussenwervelschijf van c3 c4
en de schade aan de andere wervels c4/c5 en c5/c6 noemt hij degeneratief
(slijtage)
Ik vind het van lef betuigen dat je hem op deze wijze corrigeert, zoals ik
al eerder beschreef op de lijst is hij en aanverwanten een grote goed
geoliede kri........ organisatie.
Die een duidelijk centje probeert mee te pikken van Whiplash pati ënten, die
nergens meer naar toe kunnen en toch op zoek zijn naar een verklaring voor
hun klachten.
Immers moet je een medisch onderbouwd verslag hebben wil je enige kans maken
bij de tegenpartij, anders ben je een simulant. Het probleem van Whiplash
pati ënten is bekend, vaak is er juist niets vast te stellen, een gigantisch
bewijsprobleem en de verzekering lacht in haar vuistje, en jij blijf achter
met onverklaarbare ernstige klachten.
Ik vind de situatie dermate ernstig dat ik een klacht overweeg.
Je kan het ook zo bekijken, dat als je medische rapportages hebt overlegd
aan de tegenpartij, je in ieder geval aan je stelplicht hebt voldaan.
Het is dan aan de verzekering van de tegenpartij, om het tegendeel te
bewijzen, de expertises die dan komen, moeten in overleg met je eigen
medisch adviseur, door de "tegenpartij" betaald worden. Je kan dan verzoeken
een expertise te laten doen bij een integer persoon, zoals Dr. Strack van
Schijndel in Amsterdam al eerder genoemd op deze lijst.
Of Dr. Patijn in Eindhoven, en natuurlijk zijn er meerdere artsen die een
goed en eerlijk oordeel kunnen geven over het verschijnsel Whiplash , als
het goed is zijn die op de witte lijst gepubliceerd.
Ja, en zo liep Peperkamp toch tegen de lamp. In zijn verslagen zaait hij de
nodige onrust, en discrepantie, zodat het uiteindelijk een verslag wordt,
dat zelfs tegen je gebruikt kan worden. het zijn m.i. standaard verslagen,
met hier en daar een verandering van tekst. Fl.378,- X hoeveel zijn er
al geweest = een hele boel, toch !! Wees voorzichtig. Blijkbaar is het
moeilijk ook bij medici het kaf van het koren te scheiden.
Dus als iemand positieve informatie heeft over een integere arts voor
expertise laat maar horen !
Iedereen een knuffel.
Peter
P-Bosman@...
bosmanp@...
Onderwerp: [whiplash-nl] MEDISCH peperkamp/nobody's perfect
Hoi allemaal,
deze brief hebben we vandaag aan dr. Peperkamp gestuurd
als reactie op het lang verwachte rapport.

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK de belg is terug

2006-12-21 02:47:10

Hallo Kris,
Fijn dat je besloten hebt om weer terug op de lijst te komen.
"WELKOM TERUG".
Groetjes van Tilly.

PERSOONLIJK weer terug

2006-12-21 00:28:52

Lieve Martine,
Welkom weer hier op de lijst. Wat kan er in zo'n korte tijd veel
gebeuren. Ik heb ook in de afgelopen tijd moeten ervaren wat
afscheidnemen inhoud. En het is inderdaad niet gemakkelijk.
Was jou ervaring ook dat het nu met wl meer energie van je vergt dan
zonder wl?
Sterkte met alles.
Christien

Re: [whiplash-nl] MEDISCH fysio

2006-12-20 20:15:41

Hallo Barabara en Thea,
Mag ik vragen of je dat s.v.p. (ook) op de lijst wilt schrijven.
Ik en vele anderen zijn er erg benieuwd naar.
Alvast bedankt.
groetjes Wouter
_ " _
(_ \ | /_ )
( / | \ )

HULPMIDDEL/TIP niet kunnen slapen

2006-12-20 05:32:31

Sabine,
Ik las in je berichtje naar Esther dat je zo slecht kunt slapen de
laatste tijd. Misschien heb ik een tip voor je. Toen ik hem voor het
eerst hoorde klonk het mij nogal belachelijk in de oren, maar... het
hielp. En daar doen we het tenslotte voor.
Neem 1 of 2 handdoeken. Leg die onder je matras, zodat deze een klein
stukje omhoog komt. En je slaapt weer voortreffelijk!! Ik herken nml jou
problemen van kaak en op je rug liggen. Vandaar...
Als je een matras hebt die je al omhoog kunt doen moet je toch het
middeltje met de handdoeken doen. Wanneer je je matras electrisch of
handmatig omhoog kunt doen is de eerste stand toch nog te hoog. Je hoeft
maar een klein stukje hoger te liggen.
Ik zou zeggen: probeer het, hopelijk helpt het bij jou net zo goed als
bij mij.
Welterusten!
Christien

MEDISCH peperkamp/nobody's perfect

2006-12-20 05:03:14

Hoi allemaal,
deze brief hebben we vandaag aan dr. Peperkamp gestuurd
als reactie op het lang verwachte rapport.
Het rapport is niet bijgevoegd, aan de hand van onze
correcties kun je denk ik eenvoudig opmaken wat de fout was
Dr. JPC Peperkamp Postbus 613
5600AP te Eindhoven
Almere, 6 juni 2000
Betreft : Uw rapport betreffende mevr. xxxxxxxxx
Geachte Dr. Peperkamp,
Heden ontvingen wij het door U opgestelde rapport
n.a.v. ons bezoek aan Uw praktijk dd 2 mei 2000.
Helaas zijn er enkele onjuistheden in geslopen, die zullen wij hierna
benoemen.
Op een copie van het ons toegezonden exemplaar van Uw rapportage hebben wij
de onjuistheden voor het gemak met een markeerstift aangegeven.
Omdat dergelijke onjuistheden, met name in een juridische procedure,maar ook
in overdracht naar andere behandelaren, soms een geheel eigen leven blijken
te gaan leiden verzoeken wij U vriendelijk, doch dringend, ons een
gewijzigde cq. gecorrigeerde versie te doen toekomen. Tevens verzoeken wij
U, indien U afschriften aan anderen dan ons gezonden heeft alsmede de
exemplaren die U zelf in beheer heeft, ook die exemplaren voor correctie
terug te vragen Op Uw medewerking tot een spoedige afhandeling daarvan menen
wij wel te mogen vertrouwen.
Anamnese:
a. Het ongeval vond plaats op zaterdagmiddag 2 januari 1999, dus niet op 21
januari 1991.
Voor de goede orde :
Wij hebben nooit een andere aanrijding gehad dan die op 2 januari 1999.
b. Mijn vrouw bestuurde de auto niet, zij reed mee op de passagiersstoel.
c. Het voertuig raakte niet total loss doch had wel aanzienlijke schade.
(bijna fl. 2000,=)
d. De huisarts werd direct na het weekend bezocht, dus zo ²n 40 uur na de
aanrijding. ( Niet enkele dagen later dus)
e. Neurologe Hoeksema heeft praktijk in het VU ziekenhuis. Zij heeft ons dus
niet naar het VU ziekenhuis doorverwezen. Dat heeft de huisarts, Dr van
Petten gedaan.
f. Mevr. Bosser heet in werkelijkheid Mevr. Bosscher.
g. Mijn vrouw kreeg op advies van de huisarts Amytryptiline voorgeschreven,
dus niet Tryptisol door dr. Bosscher.
De belangrijkste huidige klachten :
Tijdens ons bezoek aan U heeft mijn vrouw ook expliciet de pijnklachten en
bewegingsbeperking van haar rechterschouder benoemd, in Uw rapportage wordt
daar niets over vermeld. Daar mijn vrouw rechtshandig is heeft zij juist van
deze schouderklachten bijzonder veel hinder bij haar ³dagelijkse
activiteiten. ´ Vermelding bij ³belangrijkste huidige klachten ´ lijkt
ons dus
niet geheel overbodig.
Biografische anamnese:
a. Mijn vrouw rookt 10 a 12 sigaretten per dag, dat is GEEN pakje per dag.
b. Mijn vrouw is ZIJ, ZIJ gebruikt dus geen alcohol.
c. Paracetomal = Paracetamol
d. Tryptysol moet zijn Amytryptiline
e. Mijn vrouw HAD vele hobbies, activiteiten, belangstelling en
liefhebberijen, slechts een daarvan was archeologie. Geen daarvan zijn in de
praktijk nog uitvoerbaar sinds de aanrijding.
f. De hiergenoemde fractuur ( onbenoemd ) betrof een breuk van het rechter
scheenbeen op 10 jarige leeftijd na een val op de ijsbaan.
Is het echt zinvol/noodzakelijk deze hier te vermelden? Wat ons betreft is
een dergelijk voorval dermate gedateerd (32 jaar geleden) dat wij graag
zouden zien dat U dit in Uw rapportage achterwege zou laten.
Conclusie:
Pathologie c5/c6 ??
a. Door de telefoon heeft U ons c5/c6 EN c6/c7 met name genoemd U had het
daarbij over evidente compressie en impressie van wortels van zenuwen, in
dit rapport laat U dit alles tot onze verbazing achterwege.
b. Betreffende het door U genoemde nog te verrichten aanvullend onderzoek is
ons niets bekend.Wij hebben ook geen vervolgafspraak met U of uw
secretaresse gepland.
Tot zover de delen van Uw rapportage die wij zelf konden toetsen op
juistheid omdat het tenslotte zaken betrof die wij U allemaal zelf verteld
hebben.
Dat gaat niet op voor de andere delen die laten we zeggen meer medisch -
technisch zijn. De hoeveelheid onjuistheden doet ons echter ook voor dat
overige deel van Uw rapportage het ergste vrezen.
U kunt zich mogelijk voorstellen dat ons vertrouwen in e.e.a. een
behoorlijke deuk heeft opgelopen hierdoor.
Uw reactie zien wij gaarne spoedig tegemoet.
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxx

[whiplash-nl] Medisch; wl en nekhernia

2006-12-19 18:39:34

Hoi els peter j mariaa en allemaal
Bedankt voor jullie berichtjes want ik begon echt te denken dat het aan mij
lag dat ik me n hoofd niet zo goed op kon houden maar ben hier dus niet
alleen in.
Wat betreft de M-BRASE die heb ik wel uit geprobeert en zolang je staat zit
hij wel goed maar zodra je gaat zitten schuift hij om hoog en dan heb je hem
eigenlijk het meest nodig maar misschien heb ik iets fout gedaan dat kan
natuurlijk ook hebben jullie hem over een kleding stuk aan?
En peter die houden we er in onder het poetsen vond ik wel leuk
groetjes sylvia

HULPMIDDEL/TIP halskraag stoel

2006-12-19 13:09:06

Hoi Esther,
Vandaag weer naar stage geweest, het ging weer beter met mijn nek, maar
vannacht heb ik weer amper geslapen, mede door mijn kaken en doordat ik niet
weet hoe ik moet liggen, de stage zit er voor deze week weer op en ik hoop
dat ik dan ook weer wat bij kan slapen deze week.
Ik heb van halskraag maat S en het is een zachte, maar ik vind 'm zeer
onprettig. Ik heb ook zeer veel moeite om in een auto te zitten, maar in het
blad van de Whiplashstichting las ik over een kussen die over de hoofdsteun
gaat en nou kan ik beter leunen, want mijn hoofd ophouden lukt ook niet.
Wat voor halskraag heb jij?
Thuis en op mijn kamer heb ik een speciale stoel met extra hoge rugleuning,
zodat ik kan leunen, ik zit dan ook alleen hier op en niet op de bank of zo.
Zitten is toch al lastig, ik heb een scheef bekken en zak steeds naar links.
Heb jij een aangepaste stoel?
Liefs, Sabine

[whiplash-nl] PERSOONLIJK de belg is terug

2006-12-19 10:37:16

Dag mensen allemaal,
Moet ik nog zeggen dat ik jullie gemist heb?
Alle dan, ik heb jullie gemist!!
Ik heb veel nagedacht, en veel gepiekerd. Kwam tot de vaststelling dat mijn
reactie er een was uit emotionele wanhoop. Ik ben een beetje van mijn melk, en
dat laat zich voelen.
Gelukkig heb ik in die korte tijd veel mensen leren kennen die me op het rechte
pad helpen. Die mensen waarover ik praat zullen wel weten wie ik bedoel.
In ieder geval, kben er dus weer bij.
Ik hoop dat jullie dat leuk vinden, anders ik wel :)
Ik wel wil ff zeggen dat het niet zo is dat ik me aansluit, me weer afmeld, me
aansluit,....
Nee, dat is niet de bedoeling. Tijd zal het laten zien.
Alle, ik ga nu verder babbelen op het Praathuis.
Lieve groetjes
Kris.
PS. Kzal nog wel kalm zijn de komende week, want mijn examens zijn nog niet
gedaan :(((

Re: [whiplash-nl] MEDISCH: Dr. Patijn

2006-12-19 05:32:21

Hallo Peter,
Waarom ga jij ook nog naar Dr Patijn als je bij Dr. Peperkamp bent
geweest ?
Groetjes Thea

Re: [whiplash-nl] HULPMIDDEL/TIP liggen op banken

2006-12-18 17:08:24

Anneke, wat een goed idee om dat kussen er nog bij te leggen. Heb het
meteen uitgeprobeerd en het ligt comfortabel.
Hoe is het verder met je ?
Groetjes Thea

MEDISCH fysio Barbara

2006-12-18 09:36:14

Hallo Barbara,
Mag ik je een vraagje stellen.
Welke methode fysiotherapie volg je.
Ik heb diverse soorten fysiotherapie ondervonden en kan
je daar wel het een en ander over vertellen.
Wil dat eventueel via mijn privemail doen.
t.mooijman@...
Groetjes Thea

Medisch wl en nekhernia M-Brace

2006-12-18 09:34:53

Hallo iedereen,
Ik weet niet meer van wie het originele berichtje van de M-brace afkomstig
is dus beantwoord ik maar in het algemeen.
Laatst kwam mijn fysio ook al met het idee om een M-brace aan te schaffen.
Vooral naarmate de dag vordert wordt het hoofd zwaarder en zwaarder. De energie
die we nodig hebben om de dag door te komen is 's avonds ook al minder.
Daardoor is de M-brace een uitkomst. Ik voelde me net sneeuwwitje die had mooie
jurk met een opstaande kraag.
En het belangrijkste is dat je hoofd/nek rust krijgt zodat de spieren kunnen
ontspannen. Een complete kraag rondom is mij vanaf de dag van het accident
afgeraden omdat de spieren dan te slap werden. Alhoewel ik wel diverse kragen
heb uitgeprobeerd. Zuiver en alleen voor de rust. Deze M-brace bevalt me tot
nog toe het beste.
Groetjes Thea

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK: : I'm back...

2006-12-18 07:15:58

Hallo Martine,
Welkom terug.
Ik vind het erg sneu dat alles zo voor jou verlopen is. Ik vind het wel fijn
dat je toch de "moed " weer hebt gevonden om te proberen om van de goede
dingen des levens te genieten.
Hoe is het jou verder vergaan i.v.m. je whiplash? Heb nog andere
re ïntegratie-programma's gevolgd dan de gezonde zaak?
(ik heb even in m'n archief gekeken en kwam berichten van je tegen)
Ik hoop dat je hier de nodige steun vindt en dat je een ander tot steun kan
zijn.
groetjes van Astrid E.

PERSOONLIJK: : I'm back...

2006-12-17 20:48:21

Na een nogal lange periode van afwezigheid maak ik bij deze weer mijn
intrede.
"Partir c'est mourir un peu" zeggen de Fransen...Nou dat klopt dan
wel, weggaan is een beetje sterven...
Na een lange periode van getob met mezelf, medici, ogen, peuten en
diversen tingen en lingen...heb ik weer wat rust en tijd gevonden om
wat meer van de kleine dingen des levens te genieten.
Heb in de tussentijd ook met afscheid nemen uitgebreid mogen
oefenen..mijn vader overleed, mijn baan werd voor mij niet meer als
geschikt geacht...Tja..afscheid nemen..verdomd moeilijke zaak.
Door allerlei technische problemen kwam ik ook nog zonder PC te
zitten...en alle pc freaks zullen het beamen...het is alsof je in een
hel terecht komt!!!
Afijn...de zon schijnt weer een beetje en het leven gaat alsmaar
door..
Blij jullie allemaal weer vriendelijk te mogen begroeten...
Martine

Antw: [whiplash-nl] PERSOONLIJK

2006-12-17 16:56:48

Dag allemaal,
De afgelopen week lag mijn e-mail plat. Ik worstel me nu door vele stapel
heen. Ik meld me heden tijdelijk af omdat ik drie weken weg ben. Begin juli
ben ik weer in Amsterdam en dan meld ik mij weer aan.
Tot dan!
Jeannette

Re: [whiplash-nl] OVERIG Ben er weer, brenda

2006-12-17 10:13:21

Hoi Brenda.
Fijn dat je er weer bent. Welkom terug !!!!!!!!!!!!
Groetjes, esther

Re: Overig welkom trudy

2006-12-16 23:26:01

Hoi Trudy,
Welkom op de lijst, ik ben nu al een maand of 4 lid van de lijst, nadat
ik bijna 8 maanden terug een whiplash kreeg na een aanrijding. Ook ik
lees niet alle mailtjes, maar vind het enorm fijn een plek te hebben
waar veel (h)erkenning is. Hopelijk zul jij dat hier ook zo ervaren.
Groetjes, Inge K.

Re: PERSOONLIJK Babara

2006-12-16 17:40:11

Ik heb door een terugslag de afgelopen 1, 5 week niet de maillijst
bijgehouden, maar zag gisteren dat er ophef was ontstaan over een a.s.
fysiotherapeut op de lijst.
Barbara, ik vind het juist heel goed dat je echt geinteresseerd bent in
wat whiplash allemaal voor klachten veroorzaakt. Hopelijk kunnen we
elkaar goed helpen!
groetjes,
Inge K.

[whiplash-nl] Medisch; wl en nekhernia

2006-12-16 12:47:58

hoi sylvia
Ik heb hoed / pet maat 60 dus heb je misschien een klein idee hoe groot mijn
kop is en dus errug zwaar. dus ook zeer veel nek en schouder pijn.
en zelfs het dragen van een colbert jasje geeft veel last.
Ik poets ook electrisch en dat gaat inderdaad veel beter dan met de hand, ik
zal tijdens het poetsen aan je denken.
maar ook de nek kraag is heel vervelend
groetjes en veel sterkte Peter J.

OVERIG dubbele berichten

2006-12-16 09:11:42

Hallo Ingrid en allemaal,
Nee dat heb je niet maar Egroups heeft allerlei technische kuren waar we ook
weinig of niks aan kunnen doen. Sorry...........
vriendelijke groeten
Wouter van Eldik
_ " _
(_ \ | /_ )
( / | \ )

MEDISCH: Dr. Patijn

2006-12-15 21:20:06

Beste allemaal,
Ik wil ook even reageren op het bericht en vragen over Dr. Patijn.
Hij is mede auteur van het boek "het Whiplash probleem" samen met o.a. Dr.
Fischer
uit Weert. Beide zijn Whiplash deskundig en als zodanig ook wetenschappers
op dit gebied.
Zij zijn zeer integer en dus betrouwbaar.
Ik zelf ben niet bij Dr. Patijn geweest, maar ga daar wellicht nog naar toe,
daar Dr. Fischer dit al lang geleden had geadviseerd, echter ben ik toen
omgeslagen naar Dr. Peperkamp die ook in Eindhoven zit.
succes.
Peter
P-Bosman@...
bosmanp@...

Re: [whiplash-nl] MEDISCH DR Patijn.

2006-12-15 17:51:51

Hoi Esther.
Ik ben bij dr. Patijn geweest in opdracht van mijn advocaat. hij moest een
tweede mening geven. Ik had er al een van dr. Breuer. Zag er goed uit, maar
was niet genoeg.
Hij heeft bij mij een expertise gedaan.
Ik ben toen erg geschrokken van de vele mankementen die hij bij mij ondekt
had.
Het was een hele lijst.
Ik kan alleen maar positief over hem zijn. Hij is zowel neuroloog als
therapeut. Hij geeft dus ook een neurologisch verslag maar kijkt ook naar de
wervels. Daarnaast heeft hij een neurospychologisch onderzoek laten doen. En
bij mij ook een evenwichtsonderzoek in maastricht.
Maar hij heeft mij nooit behandeld.
Hij heeft toen een ontzettend boze brief gestuurd naar mijn keuringsarts. De
haren gingen bij mij overeind staan toen ik die las.
Ik ken hem als een persoon die je nooit kwijt bent, want hij fluit altijd.
Of hij praat.
Als hij de whiplash heeft erkent, dan is hij ook bereid om voor je te
vechten.
Hij kan zich ontzettend druk maken tegen mensen die je dwars liggen.
Ik heb hem als een begripvolle man leren kennen.
Volgens mij zijn er ook veel mensen, vooral tegenpartijen die er bang van
zijn.
Ook op mijn toenmalige partner is hij kwaad geworden. Dus Martin let op.
hihihihhi
Zal in jouw geval wel meevallen.
Ik heb nadrukkelijk te horen gekregen van mijn tegenpartij dat ik niet naar
dr.Patijn mocht gaan. Deze kosten betalen ze niet.
Ik heb hier lang naar geluisterd maar ga die deur toch weer open trekken.
Aanstaande donderdag ga ik weer naar dr.Patijn. Nu om te vragen of hij mee
wil vechten voor de gezinszorg. Ik weet dat ik hier weer toestanden met de
tegenpartij mee krijg. Ik vertrouw er eigenlijk op dat dr. Patijn die mee de
wereld uit helpt.
Dus misschien kan ik je na donderdag meer vertellen.
O, ja bijna vergeten.
Hij zit in Eindhoven.
Stichting Manueel Geneeskunde
Statumsedijk 26
Tel: 040-2116380
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes Anne-Marie

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK even van de lijst

2006-12-15 16:07:14

Dag Marijke,
Na het lezen van dit mailtje resten me weinig woorden dan je heel veel
sterkte toe te wensen.
Ik respekteer je keus.
Neem als je behoefte heb gerust contact met me op hoor per mail of telefoon.
In gedachten ben ik bij je.
Alle zon in je leven nu voor jou toegewenst.
Lieve groeten,
Ria v. B.

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK knudde

2006-12-15 14:11:05

Hoi Jolanda.
Net toen ik wilde stoppen kwam jouw mailtje binnen.
Ik heb nu vreselijk wattenhoofd en kan deze tekst niet gelezen krijgen.
Maar begrijp wel dat je je slecht voelt omdat het klate met je gaat.
Ik kan nu bijna niet typen door wattenhoofd van mij.
Maar ik wik je in ieder geval heel veel sterkte wensen.
groetjes, en knuf. van Esther.

Medisch: Vinger aan de pols

2006-12-15 03:49:16

Hallo iedereen,
vanavond om 22.25 bij Vinger aan de pols gaat het over " Leven met hoofdpijn
"
Iets voor Wakker te blijven ?!
GR. van Celine

PERSOONLIJK knudde

2006-12-14 18:43:44

Hoi allemaal,
Verslag van een baaldag. Geen zin= delete.
Heb ik 1 ½ week geleden gemailt dat ik weer een autoongeluk heb gehad.
In de tussen liggende week is het dus veel slechter weer geworden.
Mijn moeizaam opgebouwde , iets betere lopen, is helemaal vertrokken, was al
maanden niet meer van de stoep gevallen, nu is het dus weer schering en
inslag. Kan bij nergens mijn hoofd meer bijhouden, ben elke keer woorden
kwijt.
Vandaag gesprek gehad met fysiotherapeut van de revalidatie, het beoogde
effect wat hun hadden met doorbreken van patroon etc. is dus niet gelukt,
ging toch al niet zo snel als moest en het ongeluk heeft het dus helemaal
weer bij af gezet.
Kan wel voelen dat mijn hele lichaam gespannen is en waarschijnlijk mede
daardoor ligt mijn coordinatie in de poeier. Er is behalve mijn
vingers(typen gaat als enige nog goed) niets wat nog goed samenwerkt. Of ik
zelf nog een idee had voor medicatie? tja, moeilijke vraag. Heb al zoveel
geprobeerd. Ben benieuwd wat het oordeel van de revalidatiearts is volgende
week.
Op dit moment baal ik als een stekker, wist het bovenvertelde al wel, maar
als het dat toch bevestigd word is het een zure dobber.
Weet niet goed of ik nu wel of niet moet janken.
Ben er in ieder geval goed van over de rooie. Bah.
Jolanda
Joris & Jasper.
http://home.planet.nl/~bikke029

MEDISCH DR Patijn.

2006-12-14 15:53:18

Hoi Ingrid en Anne-marie en evt. anderen.
Net las ik oude berichten in postvak door. jullie zijn positief over Dr
Patijn. Waar zit hij ? Is hij geschikt voor expertise ? Zijn er alleen
positieven dingen over hem te vermelden ? Of ook evt. negatieve dingen ?
Willen jullie hier op de lijst iets over vertellen ?
Als je het te prive vindt, dan kun je me ook prive mailen. Maar het lijkt me
voor de lotgenoten wel fijn als het op de lijst gaat.
Groetjes , Esther.

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK: erg slecht

2006-12-14 08:21:05

hallo cor,
ik wens je erg veel sterkte de komende tijd en met 2 van die pracht knullen
zul je het wel redden.
liefs lidia

RE: [whiplash-nl] OVERIG welkom nieuw lid/lidia

2006-12-13 22:02:07

Hoi Lidia,
Bedankt voor je reactie. Ja ik ben erg blij dat ik deze site gevonden heb.
Tot gauw in het praathuis. Leuke naam overigens. Mijn vriend zegt altijd dat
hij naar het praathuis gaat. Daar bedoelt ie het cafe mee. hihi.
Groetjes Corlinda

[whiplash-nl] PERSOONLIJK: erg slecht

2006-12-13 19:03:52

Beste Cor,
Naar dat je zo'n terugslag hebt, en ik kan je er alleen
maar veel sterkte mee wensen.
Ik was ook onder de indruk van het verhaal van je
twee knullen; ze houden veel van jou.
Cor ik hoop dat het zo spoedig mogelijk beter met
je gaat.
Lieve groetjes van Els.

OVERIG Ben er weer, brenda

2006-12-13 16:53:52

hoi medel whippie's
naar aanleiding van een mail die in heb ontvangen van de organisatie heb ik
toch maar weer besloten om me aante melden. Omdat ik heb besloten een bijdrage
wil leveren aan de lijst en wegblijven helpen we niemand mee. Dus bij deze ben
ik er weer.
brenda

PERSOONLIJK even van de lijst

2006-12-13 14:31:54

Hoi allemaal,
Helaas moet ik om persoonlijke omstandigheden voorlopig stoppen.
Sorry voor een ieder die ik beloftes gadaan heb en nu niet na kan komen.
Bedankt voor alle steun, medeleven en begrip.
Ook voor iedereen die mijn e-mail adres heeft: alsjeblieft even geen mail.
En voor die gene die ook mijn telefoon nummer hebben bel aljeblieft NIET.
zodra ik weer op de been ben laat ik het jullie weten en kom ik zo snel
mogelijk terug.
veel liefs en groetjes,
Marijke de Waal.

PERSOONLIJK: erg slecht

2006-12-13 02:00:43

Hallo allemaal
Momenteel gaat het even erg slecht.
Ik heb de mail van mijn kinderen gelezen,en ben er helemaal kapot van.
En als je dan jullie reactie hoort en van anderen ben ik even sprakeloos.
Ik weet niet waardoor het slecht gaat maar ik zit er even doorheen.
jullie horen nog wel van me,
groetjes Corh

PEERSOONLIJK kinderen

2006-12-12 21:41:31

Toen ik het ongeluk heb gehad, schrokken de kinderen ook heel erg. Ze hebben
nog even de auto kunnen bekijken en ze vonden het een wonder, dat ik er weer
uit was gekomen. Jelke, deoudste, had het er van het weekend toevallig nog
over. Hoe kort ie was geworden (de auto).
Zij moeten, net als zoveelkinderen maar om zien te gaan met de nieuwe
situatie. Jammer, dat we geen lekkere klimpapa meer hebben, maar je bent
nog wellief hoor+ACEAIQAh- Nou en dat was ik echt lang niet altijd.
De jongste, Arend genaamd, was nog maar twee en een half, toen het gebeurde.
Pas vorig jaar werd hij zich echt bewust van wat er ooit was gebeurd (nov.
1995) en was daar een hele tijd angstig door. hij is er nu nog heel veel mee
bezig. Vertelt het ook vaak meteen: papa heeft een auto-ongeluk gehad en
nu......
Vorig jaar vertelde een boswachter over slangen en over slangenbeten. Dat je
het wel overleefde, maar,dat je niet eerst een ongeluk moest hebben gehad of
zo. Hij is nog steeds erg bezorgd, als we op de camping in Drenthe zijn,
want als ik gebeten wordt, ga ik dood.
toch worden de kinderen er ook beter van. Je moet alles proberen te
gebruiken om verder te komen. Ze zien best wel, dat er van alles niet meer
lukt en dat ik een aantal zaken niet meer kan en niet meer overzie. maar ze
zien me ook knokken en dingen voor elkaar krijgen.Ze zien hoeveel we van
elkaar zijn blijven houden en krijgen dus mee, dat hoe vervelend een
situatie ook is, er valt van alles aan te doen.
En, zoals wij friezen zeggen (ook die al hoe lang in Holland wonen) Als het
niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.
Of zoals J.C. ooit eens orakelde:Elk nadeel hep se foordeel.
Er zijn heel veel mensen onder ons, die niet de vreugde en geborgenheid
(meer) bezitten. Omdat zij en hun omgeving de veranderingen niet aankonden.
Omdat ze een ander persoon waren geworden en niet meer herkend werden. Met
hen leef ik mee en ik hoop, dat ze een plekje vinden, waar ze zich ook
(weer) veilig kunnen voelen. Voor zover er voor ons nog veiligheid kan
bestaan.
Sjoerd

Re: [whiplash-nl] PERSOONLIJK Doe het zelf

2006-12-12 14:00:22

Hoi Sjoerd.
Ik ben in de supermarkt tig keer vergeten te kijken. Toen ik er eindelijk
aan dacht : geen DHZ in de supermarkt meer. En dat is de enige winkel die ik
zelf goed kan bereiken.
Toen vergeten het jou te vertellen. ook al tig keer. Hoe zou dat
komen ???????
Hebben jullie vast mooiere foto's gemaakt dan hij.
Kun je misschien iets op zweepslag zetten ??
Kben wel benieuwd.
Succes verder !
Groetjes, Esther.

Re: [whiplash-nl] OVERIG hallohallo

2006-12-12 07:31:00

Hallo Trudy,
Alsnog van harte welkom op de lijst.
waarbij ik de laatste auto was. Ik heb een kop-staart-botsing + een draaiing
met nek en schouders en hoofd gemaakt waardaar nekwervels 1 t/m 7 verdraaid
zijn.
Dat is nog al wat zeg!!
Cranio-sacraal en Siathutherapie heb ik vorig jaar een half jaar
gerevalideerd in De Hoogstraat (Utrecht).
Hebben al die therapieen en revalidatie op enige wijze effect gehad??
En heb je daarnaast ook nog medicijnen gebruikt, zoals bijvoorbeeld
pijnstillers??
werken.
Mag ik hieruit concluderen dat je in de WAO zit??
en heb veel pijn maar het doet goed om zo van elkaar te lezen/horen als
lotgenoten.
best.
We zijn blij met alle bijdragen Trudy, ik hoop dat je hier veel steun en
(h)erkenning zal vinden.
Groetjes,
Nan.

OVERIG hallohallo

2006-12-12 03:23:01

Hallo hallo mede "collega's"
Ik ontvang inmiddels sinds een paar weken de lijst maar heb me nog niet
voorgesteld.
Ik ben Trudy (30 jr) en sinds 6-9-'97 een Whiplash, via een kettingbotsing
waarbij ik de laatste auto was. Ik heb een kop-staart-botsing + een draaiing met
nek en schouders en hoofd gemaakt waardaar nekwervels 1 t/m 7 verdraaid zijn.
Ik heb veel klachten( mn. pijn in nek, schouders, hoofd, rug armen en benen) en
ben snel moe.
Naast verschillende therapieen als Fysiotherapie, Acupunctuur, Cranio-sacraal en
Siathutherapie heb ik vorig jaar een half jaar gerevalideerd in De Hoogstraat
(Utrecht).
Vroeger stond ik voor de klas (spec. onderwijs) maar kan helaas niet meer
werken.
Ik ben net als velen van jullie snel moe en kan me niet lang concentreren en heb
veel pijn maar het doet goed om zo van elkaar te lezen/horen als lotgenoten.
Helaas kan ik niet alle berichten lezen en beantwoorden maar ik doe m'n best.
Groetjes en tot horens/mails Trudy

MEDISCH hulpmiddel slapende armen

2006-12-11 22:32:28

Beste allemaal,
Ik las diverse berichtjes over slapende armen en problemen bij het
computeren. Ook ik ken dit probleem heel duidelijk. Het werd op een
gegeven moment zo erg dat ik mijn kleren bijna niet meer zelf aan kon
trekken. Irritant probleem als je alleen woont. Ik heb echt heel wat
potjes staan janken.
Aangezien ik de computer nu heel veel gebruik; schrijven werd ik
vreselijk beroerd van. Heb ik samen met mijn ergotherapeut naar een
oplossing zitten zoeken voor mijn computer. Samen hebben we nu een
schuin buroblad ontwikkelt. Hij had juist ook een pati ënt onder
behandeling die timmerman is. Deze maakt, voor zijn therapie, nu mijn
schuine buroblad. Zo dienen we elkaar. Op dit moment heb ik nog mijn
proefexemplaar. Ik kan het echt niet meer missen. Alles is nu op maat
voor mijn. Een schuin buroblad met buikuitsparing en een monitorarm
zodat de computer voor mij op de goede hoogte en juiste afstand zit. Een
niet aan de normen voldoende hoogte en afstand, maar ik kan weer lekker
werken.
Langer als een kwartier moet ik het nog steeds niet doen, maar het
tintelen en slapen in mijn armen is stukken minder geworden en dat is al
een heel ding!
Wie weet hebben jullie ook een handige timmerman in de buurt?
Hartelijke groeten, Christien